Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sonja
#1457321
Het viel me net weer op dat Stan in een week tijd flink is afgevallen. Dit ondanks het feit dat ik 'm niet onbeperkt buiten laat rondbanjeren zoals normaal bij hogere temperaturen. Vorige winter was hij ook in korte tijd vrij veel afgevallen in een koude periode. Kennelijk kost het op temperatuur blijven 'm extra energie en daarnaast is hij bij koud weer ook nog eens veel actiever.
Hij moet dus meer eten als het koud is om op gewicht te blijven, maar wat zou een normaal percentage aan extra gewicht qua voer zijn?
Zijn er meer honden die hier last van hebben?
Stan heeft altijd al moeite gehad om op gewicht te blijven. Hij is snel te mager. Zijn eetlust is verder prima, dus wat ik 'm voorzet gaat naar binnen. Als het weer het toelaat zal ik van de week eens proberen bij het IC te geraken voor wat vette geit.
Door tieneke
#1457324
Ik merk het heel erg aan mijn buitenkatten,ze blijven zeuren om eten met deze kou.
Terwijl ze echt moddervet zijn....gewoon de maaltijden verhogen of wat vettere soorten erbij geven  ;)
Door Esther Q
#1457338
Ja, hier ook. In de winter eten ze aardig wat meer. Wij blijven het doen zoals altijd, gewoon voelen en meer geven tot ze op gewicht blijven. Soms is dat een dubbele portie.
Door pallas
#1457340
Hier zijn de vastendagen eruit gehaald. Maar het ligt erook aan hoeveel werk te verrichten hoor.
Nu met die hoge sneeuw en extra rondjes verbruiken ze gewoon een boel energie.
Naar % kijk ik niet, die blijven hetzelfde ik voer gewoon meer.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1457407
pallas schreef: Hier zijn de vastendagen eruit gehaald. Maar het ligt erook aan hoeveel werk te verrichten hoor.
Nu met die hoge sneeuw en extra rondjes verbruiken ze gewoon een boel energie.
Naar % kijk ik niet, die blijven hetzelfde ik voer gewoon meer.
Ik bedoelde met % ook niet dat ik iets in de verhoudingen wilde veranderen, maar doelde op de hoeveelheid.  ;)
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1457460
Tika werd inderdaad nu ook mager met de kou.
Ik ben meer gaan voeren, maar doe het altijd op het oog, dus nu ook......ik denk dat ik op het moment ongeveer een derde tot de helft meer geef. Gewoon wat ik normaal ook geef, alleen wat meer van alles. Als ik merk dat ze weer op normaal gewicht is (dat wil zeggen als ik haar weer normaal vind aanvoelen ;)) dan minder ik weer.
Door henneke
#1457503
ik ben vooral Storm nog voor het echt koud werdt al meer gaan geven , vorig jaar was hij opeens broodmager door de kou .
normaal krijgt hij tussen de 8 ons en een kilo per dag nu zit hij tussen de 1200 en 1400 gram per dag .
Door tieneke
#1457540
Lizzy schreef: Hier eet het hele zooitje ook meer hoor. Pinkel is inmiddels net een gespierde spijker :biggrin2:
;D zij is tenminste nog gespierd  ;D .... de buitenkatten hier zijn inmiddels echte vet-kleppen  :biggrin2:
Door tt-tjes
#1457548
Hier krijgen ze ook meer op het moment. De hoeveelheid groente die ze normaal 3x in de week krijgen vervang ik nu door spiervlees en de groente krijgen ze er gewoon bij.
Verder wat vetter vlees. Vooral Chendo is mager aan het worden terwijl hij vreet als een dijker. HIj heeft ook nog niet zoveel ondervacht om zich goed warm te houden.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1457641
henneke schreef: ik ben vooral Storm nog voor het echt koud werdt al meer gaan geven , vorig jaar was hij opeens broodmager door de kou .
normaal krijgt hij tussen de 8 ons en een kilo per dag nu zit hij tussen de 1200 en 1400 gram per dag .
Oké, dat is dus ook een behoorlijk grotere portie. Ik dacht al dat Stan abnormaal was, maar hij is dus niet de enige.
Stan eet normaal ca. 1 kg per dag en nu geef ik 'm iets meer, zo'n 1200 gr., maar kennelijk is dat toch te weinig, dus hij krijgt nu nog wat meer.
Door *Nicole*
#1457880
Mijn hond komt nu zelfs aan. Hij krijgt minder omdat hij te dik word. hij houd niet van dekou en beweegt zo min mogelijk buiten vooral klein rondje en hup naar binnen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door