Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door HILDE1
#1456426
Hallo,
Mijn hond remi is sinds enkele weken aan een barf-menu,aangepast voor nierpatienten. Uit zijn menu zijn nu brood,kaas en zeewier. Hij krijgt verdeeld over de week ongeveer 5 of 6 soorten vlees,waaronder wat orgaan en meer pens. Vleesbot lukt niet erg want hij is geen bottenliefhebber en geeft zelfs van beginnersbotjes snel over. Probeer dit op0 te lossen door een vleesmolen te bemachtigen. Verder extra vet en wat visolie. Hij eet groente en tafelrestjes zonder zout. Mijn vraag is of er nu van nature voldpende zout in zit? In blik en brok zit ook toegevoegd zout. Remi heeft geen te hoge bloeddruk. Wie weet een antwoord hierop?
Door Linda & Kay
#1456433
Uit de bieb gevonden:

Zout: honden met nierproblemen hebben ook vaak een hoge bloeddruk. Standaard wordt aangeraden om weinig zout te voeren. Het is de vraag of dit een goed idee is. Een echt laag sodium dieet is misschien zelfs schadelijk. Een dieet dat minder dan 0.4 - 0.5 mg/1000 kcal bevat, heeft een schadelijk effect op de nieren. Als je dus het zoutgehalte wilt verlagen, is het belangrijk dit langzaam te doen. Doe je het snel bij honden met nierziekten, kan dit uitdroging en een ernstige verergering met zich meebrengen.

Honden met nierproblemen doen het beter op meerdere kleine maaltijden per dag dan op 1 of 2 grotere maaltijden per dag.
Door rheawithpixels
#1456434
Ik weet niet beter dat honden juist GEEN zout mogen hebben. Ja alleen als je wil dat ze gaan kotsen als ze bijvoorbeeld iets ingeslikt hebben.

Als hij geen botten lust, waarom ga je dan barfen en probeer je niet een KVV uit?
Door Lizzy
#1456495
HILDE1 schreef: Hallo,
Mijn hond remi is sinds enkele weken aan een barf-menu,aangepast voor nierpatienten. Uit zijn menu zijn nu brood,kaas en zeewier. Hij krijgt verdeeld over de week ongeveer 5 of 6 soorten vlees,waaronder wat orgaan en meer pens. Vleesbot lukt niet erg want hij is geen bottenliefhebber en geeft zelfs van beginnersbotjes snel over. Probeer dit op0 te lossen door een vleesmolen te bemachtigen. Verder extra vet en wat visolie. Hij eet groente en tafelrestjes zonder zout. Mijn vraag is of er nu van nature voldpende zout in zit? In blik en brok zit ook toegevoegd zout. Remi heeft geen te hoge bloeddruk. Wie weet een antwoord hierop?
Je mag een hond met nierproblemen geen zout en geen zeewier geven.
Door Tanna
#1456527
rheawithpixels schreef: Ja alleen als je wil dat ze gaan kotsen als ze bijvoorbeeld iets ingeslikt hebben.
Ook dan geen zout, heel gevaarlijk!
Door 202Spots
#1456531
Lizzy schreef: Je mag een hond met nierproblemen geen zout en geen zeewier geven.
Ik denk dat ze al geen zeewier meer geeft..is nu uit 't menu gehaald...toch?
Uit zijn menu zijn nu brood,kaas en zeewier
Door Lizzy
#1456535
202Spots schreef: Ik denk dat ze al geen zeewier meer geeft..is nu uit 't menu gehaald...toch?
Oh sorry, niet goed gelezen :-[
Door 202Spots
#1456538
Lizzy schreef: Oh sorry, niet goed gelezen :-[
gebeurd mij ook wel is hoor  ;)
Maar jij zit nu natuurlijk aan de larf te denken :biggrin2:
Door Lizzy
#1456544
202Spots schreef: gebeurd mij ook wel is hoor  ;)
Maar jij zit nu natuurlijk aan de larf te denken :biggrin2:
Ja precies :biggrin2: :biggrin2:

Dus eigenlijk wil TS weten of er voedingsmiddelen zijn die niet gevoerd mogen worden... Nou ja, zout en zeewier dus en ik zou niet teveel hart voeren en niet teveel zeevis. Dat mag je wel voeren, maar met mate. Beide zijn namelijk wel iets rijk aan natrium.
Door rheawithpixels
#1456559
Tanna schreef: Ook dan geen zout, heel gevaarlijk!
Had ik eens gelezen dat je dan een beetje zout op de tong moest leggen. Heb het niet over doorslikken ;-)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1456623
rheawithpixels schreef: Ik weet niet beter dat honden juist GEEN zout mogen hebben. Ja alleen als je wil dat ze gaan kotsen als ze bijvoorbeeld iets ingeslikt hebben.

Als hij geen botten lust, waarom ga je dan barfen en probeer je niet een KVV uit?
Omdat BARF altijd boven KVV staat, zelfs als je de botten maalt en zeker als je een buiten de standaard vallende hond hebt die een aangepast dieet nodig heeft om niet om te vallen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door