Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door calimero_a
#1456069
nu kwam Danka net naar me toegelopen en viel op haar zij..

kwijlen, samentrekkende spieren in de schouders/voorpoten/nek, verstijfde achterhand en ze was zo'n 20-30 seconden helemaal van de wereld.....  Dat hebben we met haar nog nooit eerder gehad...

Ze is inmiddels weer helder en ligt nu lekker op haar kleed, ze is heel erg moe...

Zijn er nog dingen die we kunnen doen? (behalve goed in de gaten houden enzo)

:-*
cali
Door henneke
#1456071
heeft ze dit nog nooit gehad ? ik zou toch echt met haar richting dierenarts gaan hoor als je geen idee hebt waar het vandaan komt .
Door Anthraciet
#1456073
Jeetje zeg, wat zal je geschrokken zijn, en het meisje natuurlijk ook! :'(

Het klinkt als een epileptische aanval :-\
Ze was echt helemaal van de wereld, dus niet aanspreekbaar?

Misschien toch even de dierenarts bellen of je nog iets kan doen en zeker goed in de gaten houden of het niet nog een keer voorkomt......
Heel veel sterkte voor jullie! :bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1456076
dat is schrikken zeker  :-[ (moest meteen aan dat beeld van die dokumentaire denken , niet verkeerd bedoeld hoor)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1456077
pppfff zou toch lichtelijk in paniek zijn, haar rustig houden en denk toch eens de da raadplegen hierover...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1456083
Ruk zeg :-\

Op dit moment kun je niet veel anders doen dan wachten op de volgende. Noteer nu in ieder geval al wat ze gisteren/vandaag gegeten heeft, wat ze gedaan heeft. Kijk even in de rondte of er geen giftig spul in en rond je huis hangt momenteel waar iets van gegeten of gelikt zou kunnen zijn. (kerstboomwater, antivries, nepsneeuw, strooizout). Ik zou de da hier even van in kennis stellen zodat hij bij calamiteiten weet dat dit nu is voorgevallen.

Sterkte met Danka, hopenlijk laat ze het hier bij :)
Door calimero_a
#1456084
DA hebben we al aan de telefoon gehad, die heeft aangegeven: goed in de gaten houden (duh) en omdat het eerste keer is en ze verder kerngezond is, gewoon eerst zo laten.... ze kunnen nu toch niet zoveel doen....

maar echt, ik was even heel bang dat ik haar hier en nu kwijt zou raken....  :'(
Door Fido
#1456088
Helaas kan een da ook niet veel betekenen als het een aanval geweest is en ze nu helemaal "normaal" is.
Een da zal de ogen nakijken op nystagmus en nog wat reflexen controleren. Als die verder normaal zijn dan valt er niets te doen.

Het kan een eenmalige aanval geweest zijn en daarna nooit meer voorkomen maar het kan ook het begin zijn van?
Er zit dus nog heel wat tussen bovenstaande  ;)

Als je het niet vertrouwd met reflexen en of ogen dan kan je een afspraak maken bij de da. Als dat allemaal in orde is dan kan je niet veel meer doen dan de datum, tijdstip en hoe lang de aanval heeft geduurd noteren. De hond in de gaten houden en alle aanvallen(tjes) noteren en vooral hoe lang ze duren.
Dan heb je iets concreets voor de da waarop hij/zij medicatie kan voorschrijven.

Het kan dus ook heel goed eenmalig zijn.
Door moniqueo
#1456111
Hopelijk is het éénmalig de boxer van mijn broer heeft dit nu al een paar keer gehad,heeft ff medicijnen gehad van
de da voor zover ik weet. Soms gaat het maanden goed en dan gaat het ineens weer fout,
het zijn epileptische aanvallen,maar hij doet er verder niks mee :(
Laatst gewijzigd door moniqueo op ma 21 dec 2009, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tessa
#1456412
Helaas zit epilepsie sterk in het boxerras :'( (heb er zelf ook een, geen epilepsie (nog) gelukkig)
Echt balen, ook omdat het vaak pas later tot uiting komt en de teef dan al een of meerdere nesten heeft gehad, zodat het moeilijk is om het eruit te fokken.
Lees maar eens op het boxerforum of puck en co, daar zul je wel het een en ander tegen komen.
Mijn shih tzu van 5 heeft ook zo nu en dan een aanval maar. ze heeft er in zes maanden nu een gehad waar ik bij was en vermoedelijk nog een s'nachts, dus dat is nog te doen.
Voor nu kun je weinig meer doen als afwachten of er meerdere aanvallen gaan volgen en in welke frequentie ze komen.
Door Borke
#1456530
Wat een toestand, je schrikt je rot, ik zal voor je duimen dat het eenmalig was!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door