Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door noor
#14558
ik heb twee katten en die vangen vreselijk veel muizen, waar ik helemaal blij mee ben hoor,maar ja, ik dacht toch zonde van de muis, sinds een paar weken ben ik de muizen door  het voer gaan mengen (dus effe die dooie muis in de molen) en werkelijk ze vinden het heerlijk, en volgens mij komen ze met alleen maar meer muizen thuis, hihi, zo van de kok maakt het wel klaar, is dit erg slecht wat ik doe (tja een beetje luguber ok....) maar....is het ook slecht..? groetjes noor
Door roger
#14559
<< en volgens mij komen ze met alleen maar meer muizen thuis, hihi, zo van de kok maakt het wel klaar, is dit erg slecht wat ik doe (tja een beetje luguber ok....) maar....is het ook slecht..? groetjes noor[/quote]<<


Noor,

Volgens mij is dit niet erg slecht maar erg goed.
Ik bedoel dat muizen vangen en opeten. Dat door de vleesmolen draaien van die muizen is iets anders ik zou ze gewoon kompleet laten opeten, of althans zoveel ze er van lustten.

De katten die de laatste jaren gehad hebben en nog hebben zijn gewoon zwerfkatten, die als kittens door de een of andere idioot bij ons in het bos achtergelaten zijn.
Zij zijn dus opgegroeid zonder tussenkomst van gelijk wie en moesten zelf hun kostje bij mekaar scharrelen , vanaf kitten.
Diegene die we nu nog hebben was 1.5 jaar oud (volgens de dierenarts) toen we hem uiteindelijk zover kregen dat we ze konden aanraken en binnen konden krijgen.

Dus die kat is groot en kerngezond geworden op een menu van muizen, vogels , eekhoorntjes, kikkers , konijntjes en wat weet ik nog allemaal, en zeker ook af en toe een kei naar haar kop van een kattenhatende buurman die 200 meter verder woont

Nu krijgt die kat hetzelfde als de honden , rauw dus maar ze jaagt nog steeds en brengt ook alles getrouw mee tot aan de voordeur, waar ze het verder meestal half opeet, buiten bereik van de honden, want mijn honden vangen en eten ook muizen als ze er te pakken kunnen krijgen.

De enige en eerste keer dat die kat een da. praktijkruimte heeft gezien was toen we ze pas hadden "opgepakt" en ze een beetje handelbaar was omdat we haar hebben laten stereliseren.
Verder ziet ze er schitterend uit en is kerngezond.

Onze Pers daarentegen, die mocht volgens de fokster én volgens de dierenarts best niks hebben dan dure hills kattenbrokjes, maar we hebben ook het resultaat gezien toen ze amper 7 jaar was.
Rotte, loszittende tanden, ongeloofelijk uit de bek stinken en van de nieren was bijna niks meer over.


Gr.
Roger.
Door sylvia
#14560
Mijn blondje bridget is hier de muizenvanger maar gelukkig eet ze ze niet op,minder is dat ze ze tegenwoordig in de kamer op de bank neerlegt :-X
Tijger vangt ze tot op heden ook niet ,gelukkig...waarom gelukkig,de buren strooien muizen gif en ik moet er niet aan denken dat mijn huisdieren zo'n cyankali muisje vangen en opeten,wat mij er dus toe dwong om muizenvallen te kopen waar alleen de jonge muisjes van dood gaan en de volwassen muizen spartelend in de klem zitten ( :'( )
sinds een paar weken ben ik de muizen door het voer gaan mengen (dus effe die dooie muis in de molen)
grensverleggend ;D
Door ine
#14561
mijn oudste kater (nu een jewwetwelkater!!) heeft het eerste jaar binnengezeten en niemand anders dan het baasje gezien! wij hebben er maanden over gedaan om hem te kunnen aaien.
nu loopt hij alle dagen buiten en vangt allerhande dieren. sinds hij versvlees krijgt, zie ik hem vaker de gevangen dieren opeten! de lieverd komt eerst met de prooi naar huis, zodra ik hem bewonderd heb, begint hij aan z'n maaltijd!
hij is wel kieskeurig, want een spitsmuis, mol en spreeuw eet hij niet, maar een bosmuisje en merel wel.
gistermiddag bracht hij een jong konijn mee. daar heeft hij heerlijk van zitten peuzelen, alleen heeft hij iets uit de buik getrokken, wat hij niet wilde eten! het leek een beetje op een lever of hartje.
de andere (ex zwerfkat) kijkt toe en begint steeds meer interesse te tonen, de jongste wacht zijn kans af om de restjes te verorberen!
het mooiste is, dat ons tamme konijn (bulletje) heerlijk door de tuin rent en op een meter afstand zit te kijken, hoe zijn verre familie wordt opgegeten!!
ik zal eens proberen om de volgende keer daar een foto van te maken!! ;D ;D ;D
Door geer
#14562
Oh brrrr ik had laatst zoiets naars....ik zat achter m'n computertje en zag iets op de grond liggen, 't was nogal donker en ik dacht dat het een verschrompelde aardbei was (die katten jatten vanalles om mee te spelen, dat kom je dan na een jaar weer tegen). Goed, ik pakte het dus op maar kon niet echt zien wat het was. Ik snuffelen, erin knijpen, op het laatst stopte ik het bijna in m'n mond :P... Toen zag ik er ineens twee tandjes uitsteken  :oAAAARHRGHGH :o.. Het was dus een restant van een muis, alleen het puntje van het snuitje... Dat ze 't opeten vind ik prima, maar eet het dan HELEMAAL op!!
Door Lizzy
#14563
Oh brrrr ik had laatst zoiets naars....ik zat achter m'n computertje en zag iets op de grond liggen, 't was nogal donker en ik dacht dat het een verschrompelde aardbei was (die katten jatten vanalles om mee te spelen, dat kom je dan na een jaar weer tegen). Goed, ik pakte het dus op maar kon niet echt zien wat het was. Ik snuffelen, erin knijpen, op het laatst stopte ik het bijna in m'n mond :P... Toen zag ik er ineens twee tandjes uitsteken :oAAAARHRGHGH :o.. Het was dus een restant van een muis, alleen het puntje van het snuitje... Dat ze 't opeten vind ik prima, maar eet het dan HELEMAAL op!!
OH GATVERDAMME GEER! Ik zit hier werkelijke met de koude rillingen!!!!!!!!!! YUK YUK! Meid, wat ben ik blij dat je nog NET op tijd die tandjes zag...... :-X

Groetjes, Lizzy
Door sylvia
#14566
Dacht dat jij vegetariër was ??? ;D ;) ;D
whaaaaa 1-0 ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door