Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door stephany
#1454711
Hallo,

Met mijn eigen hond barf ik al weer minstens 2 jaar.
Alleen nu komt er een hondje van 10 maanden bij en wil graag weten of ik deze een aangepast 'puppen' menu moet geven dus meer bot o.i.d. of dat dat op deze leeftijd niet meer nodig is.
Daarbij is hij geen vers gewent dus leek mij verstandig hem eerst een weekje kvv te geven en daarna rustig beginnen met kleine karkassen..
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1454715
Bij een hond van 10 maanden kun je beginnen met de standaadbeginnersbotjes zoals nekjes e.d. Een hond van 10 maand heeft zijn gebit al volledig staan en hoeft daarom geen aangepast menu te krijgen.
Door Mevroi Kruim
#1455197
Nee, puppenmenu is niet nodig. Een natuurlijk menu voor een hond is dood dier en dat is gewoon zoals het is, met botten en spier en orgaan. Wolven stellen ook geen aparte menuutjes samen voor de welpen en de hond is qua spijsvertering voldoende wolf dat dat ook echt niet nodig is.
Moeder Natuur weet wel wat ze doet  ;)
Door Lizzy
#1455961
Nee, een pup eet inderdaad hetzelfde dus ook niet meer bot dan volwassen honden. Ik zou zelf gewoon 40% a 50% vleesbot, 10% a 15% groenten, 15% a 20% orgaanvlees, inclusief pens, en de rest spiervlees geven. Zie je dat je best wat marges hebt?!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door