Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tess06
#1452016
Ik vroeg me af at jullie als beloning geven.
ik zoek iets kleins voor als ze goed luistert,
en iets groters voor als ze de ren in moet als we weg gaan.
Gebruikersavatar
Door pike
#1452044
De meesten hier maken snoepjes zelf door kleine stukjes vlees of orgaan te drogen. In de oven of in een speciale voedseldroger.
Zelf droog ik meestal stukjes long, dat is goedkoop en heeft weinig voedingswaarde. Voor grotere snacks droog ik repen pens en ringen van luchtpijp.
Door bloemetje
#1452054
Gedroogde kipfilet van de C1000. Gedroogde pensstaafjes en van de Discus Lamsvleessticks (ook gewoon gedroogd voorzover ik weet).
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1452544
Bij bv de Boerenbond verkopen ze ook verschillende gedroogde snacks zoals rundvleesrepen, kippennekken, luchtpijp, zalmsnacks, pensstaafjes enz.

Ik knip de gedroogde snacks vaak in stukjes om als beloning te geven.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#1452828
pike schreef: De meesten hier maken snoepjes zelf door kleine stukjes vlees of orgaan te drogen. In de oven of in een speciale voedseldroger.
Zelf droog ik meestal stukjes long, dat is goedkoop en heeft weinig voedingswaarde. Voor grotere snacks droog ik repen pens en ringen van luchtpijp.
Ik vroeg met toevallig van de week af wat ik met de luchtpijp en strottenhoofd deed van ree. Ik heb het dit keer bij de organen ingedeeld. Maar een goed idee om het te drogen. Hoe moet ik dit doen? Ik heb alleen een combi-magnetron, geen droogmachiene. Hoelang, hoeveel graden? Waar moet ik op letten?
Ik heb zelf dus nog nooit snacks gemaakt/gedroogd.

Ik heb zalmsnacks die ik bij DogShape bestel. Puur vis. Je kan daar ook kiezen voor de wat drogere zalmsnack, maar daar zit graan in. En dat moet ik niet.

Maar als ik zelf snacks kan maken van wat ik toch al in huis heb....
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1452883
in de oven , niet  hoger dan 50 / 60 graden en de oven op een kiertje houden........en dan maar drogen ....5 a 6 uur , maar je moet zelf ff steeds kijken na hoeveel uur t droog is :biggrin2:
Door twy
#1453257
ik droog zelf ook long als beloning, 50 graden deurtje op een kier, en na een uur of 6 klaar!
ze doen er een moord voor!
Gebruikersavatar
Door pike
#1453677
Voordeel van een droogmachine is dat je veel meer tegelijk kan drogen. Daarnaast kan je die uit huis, dus bijvoorbeeld in de schuur of de garage zetten, waardoor je geen luchtjes in huis hebt.
Door millyckk
#1453706
Heb met mijn splinternieuwe droogmachine gisteren schapenlong gedroogd: mijn hond liep vandaag binnen en buiten aan mijn k*nt gekleefd!!!!!

Weinig calorien en maximaal effect dus ;)
Door millyckk
#1453717
Nynke F schreef: ik vind de droogmachine een superuitvinding !!!!!!!!!!!!
Eens ;)
Ik wil nu pens gaan drogen  :D
Door Linda & Kay
#1453804
*milik* schreef: Eens ;)
Ik wil nu pens gaan drogen  :D
Pens is hier favoriet!! En het gaat ook lekker snel.

Gisteravond heb ik m'n vriezer een beetje opgeschoond. En heb ik een hoop dingen gedroogd, lever, nier, long, pens. M'n keuken rook heerlijk!  :D Maar Kay is weer happy!  ;D En das het belangrijkste!
Gebruikersavatar
Door WillyP
#1454098
Gisteren heb ik de proef op de som genomen. ik had wat luchtpijpjes van haas. Het was zo weinig dat ik ze op de verwarming heb gelegd. Gaat dus ook super. En Baiko vond het zonet heerlijk.

Nu is het goed droog. Alleen sommige stukjes waar nog wat vlees of iets aan zit is wat vettig en niet helemaal droog. Moet het dan nog wat langer of zal dit niet verder drogen omdat het zo vet is?

Wat kost een droogmachientje ongeveer?
Door Hetty_
#1456742
Ik heb net gisteren alvast voor de Kerst zo'n Bomann droger gekregen van onze duitse schoondochter.
Nu kan ik mijn eigen snacks maken.  ;D

Tot nu toe kocht ik van Carnibest gedroogde lamslong.
Dat zijn vrij grote brokken die ik in kleine stukjes sneed.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door