Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door yellowlab
#1454234
Dat vraag ik me af. Zelf heb ik er namelijk best baat bij .Ik had al tijden last van een onrustig en zenuwachtig gevoel. Vooral snachts.

Na een tijdje Valdisper te hebben genomen voel ik me toch beter. Zou dat ook helpen bij mijn boerenfox= Ook zo,n stresskip namelijk.Mijn labrador heeft nergens last van. Vorig jaar tijdens het vuurwerk was ik hem opeens kwijt ±stond ie tussen de rest van de opgeschoten jeugd te genieten van de brandstapel :o

Het is wel een homeopatisch middel ,is dat wat voor een hond=
Door Eef+Stippels
#1454267
Ik heb dit een paar keer aan Stippie gegeven, maar het hielp haar niet echt.

Rust compositum werkt beter, maar nog niet perfect, daarom geef ik haar nu bach rescue remedy voor het slapen gaan en ze slaapt nu snachts door zonder wakker te schrikken  :)
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op ma 22 apr 2013, 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sella
#1454434
Ik geef de valeriaandragees van het kruidvat omdat daar een stuk minder suiker in zit dan in valdispert.
Werkt lekker bij mijn kanjer.
Door Suzanne
#1464973
Sella schreef: Ik geef de valeriaandragees van het kruidvat omdat daar een stuk minder suiker in zit dan in valdispert.
Werkt lekker bij mijn kanjer.
HOi,
Hoeveel geef je daar dan van, hoelang van te voren e.d. (en aan welke hond, welk gewicht bedoel ik)
Is dit voor acute situaties of "langduriger"?

Suzanne
Door Sella
#1465119
Ik geef 5 dragees extra sterk als hij heel veel pijn heeft en daardoor in de stress zit.
Ook als er hier weer in het dorp in het weekend de me bezig is dan geef ik het hem.
Diego is een odh van 48 kg.
Ik geef hem nu ook kalkoen en morgen ook omdat er van nature veel tryptofaan in zit wat ook stress reductie geeft.

Ik gebruik zelf ook bij extreme pijn er 5 van om de spierspanning te verminderen waardoor er minder aan mijn rug getrokken wordt en ik eerder weer op de been ben.
Ik slik daarnaast standaard al tramadol dus het is niet inplaats van pijnstilling maar meer een extratje ipv valium.

Ik zou mijn hond nooit chronisch valeriaan geven. Meer omdat ik dan de oorzaak zou wegnemen. Maar wel met oud en nieuw dus 3 dagen geef ik het erbij naast de dap halsband.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door