Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Yada
#1454090
Ik lees net dit over koud eten bij mensen: "De spijsvertering houdt echter niet van koud en rauw. Een zwakkere spijsvertering kan niets met rauw en koud eten en neemt niet meer de nodige voedingstoffen op maar produceert een afvalproduct: vocht, slijm, overgewicht. "

Ik ontdooi mn carnibest altijd 1,5 dag in de koelkast alvorens ik de eerste maaltijd geef, maar af en toe vind ik het nog erg koud en vraag ik me af of hij het wel goed zal verteren.

Ik ben mn hond kvv gaan voeren omdat ik denk dat het een stuk gezonder en natuurlijker is maar als dat door te koud eten deels teniet gedaan wordt zou ik dat jammer vinden.

Wat weten jullie hiervan en is jullie optiek hierin?

B.v.d.
Door Yada
#1454094
[quote="*Natasja*"]
Ik geef het eten alleen op kamertemperatuur (zoals de meesten hier)
[/quote]

En hoe doe je dit, want carnibest zelf adviseerde me om het niet langer dan 15 minuten buiten de koelkast te zetten.
Door irmaa
#1454095
Nou ja weet niet of dat  bij honden ook geld hoor, maar zelf ontdooi ik het altijd buiten de koelkast en geef het nooit  te koud.  Het lijkt me gewoon niet lekker al die kouwe zooi.  Dus  ik geef het liever op kamertemperatuur.
Door irmaa
#1454099
Nou ik haak het eruit  voor de volgende dag, dus.. en dan  is het vaak nog erg koud!! In de winter, in de zomer ben ik iets voorzichter. Dan zet ik het wel in de koelkast maar haal het  uren van te voren eruit, anders gooi ik er een plens warm water overheen als ik het vergeten ben ;)
Door *Natasja*
#1454100
Ik haal het eten 's avonds uit de vriezer en zet het dan op het aanrecht in een afgesloten bak, de hele nacht. De volgende ochtend zet ik het in de koelkast, en vóór ik 's middags met de honden naar het bos ga, doe ik het in de bakken en trek er een pedaalemmerzak overheen. Het staat dan minimaal anderhalf à 2 uur op het aanrecht.
Door *Natasja*
#1454101
[quote="Yada"]
En hoe doe je dit, want carnibest zelf adviseerde me om het niet langer dan 15 minuten buiten de koelkast te zetten.
[/quote]

Dat is echt veel te kort hoor, dan is het eten nog harstikke koud. Heeft je hond er nog nooit last van gehad?
Door Yada
#1454103
[quote="*Natasja*"]
Dat is echt veel te kort hoor, dan is het eten nog harstikke koud. Heeft je hond er nog nooit last van gehad?
[/quote]

Nee, dat gaat opzich perfect. Nog nooit diaree gehad in 6 maanden tijd. Maar ik zou het jammer vinden als hij hierdoor voedingsstoffen minder goed opneemt.
Door *Natasja*
#1454105
Ik zou het minimaal een uur uit de koelkast zetten alvorens het te geven. Zelfs in de zomer bij hoge temperaturen heb ik nog nooit problemen gehad met mijn manier van doen  ;)
Door Yada
#1454113
[quote="*Natasja*"]
Ik zou het minimaal een uur uit de koelkast zetten alvorens het te geven. Zelfs in de zomer bij hoge temperaturen heb ik nog nooit problemen gehad met mijn manier van doen  ;)
[/quote]

Het staat dan wel 36 uur in de koelkast he. Maar misschien tot iets verlengen dan op de aanrecht. Wil em ook niet te lang laten wachten.
Door Sabine Ooijen
#1454124
Ik zet het ook 's avonds in een bak op het aanrecht om te ontdooien en dan 's ochtends de koelkast in. Voor het avondeten weeg ik het dan af in de voerbakken en laat het zo'n 30 tot 45 min. staan voor ze het krijgen.(in de zomer korter)  Maar is dat dan te kort? Ik doe dit eigenlijk al 6 jaar zo en ze hebben er geen last van,dat ik weet.....
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1454143
ik leg een rol bevroren cb in de koelkast s'avonds, tussen de middag om een uur of 12 haal ik het er uit en om 3uur krijgen ze het dan te eten, dus staat zeker 3 uur ongekoeld, zo doe ik het trouwens ook met het barfen
Door M.P
#1454145
ook al staat het al 1 of 2  ganse dagen in de frigo , dan haal ik s'avonds uit in hun eetbak , staat dan de hele nacht op het aanrecht , afgedekt , en smorgens krijgen ze dat , en s'morgens haal ik weer uit voor s'avonds.
die 15 min wat carnibest adviseerd , zeer raar , juist alsof het al slecht vlees is dat het niet langer mag???

groetjes
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door