Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Yada
#1453144
Mijn staff zit nu ruim 6 maanden op Carnibest, ik weet dat dit voor 60 % uit vocht bestaat. Maar voorheen nam hij nog wel eens een slokje water maar ik heb em nu al zeker 3 weken geen slok meer zien drinken. Hij is verder kerngezond.

Is dit nu ook normaal?
Door bloemetje
#1453203
Hier drinken ze ook bijzonder weinig. Ik zie ze hoogstens 1x per dag een slokje nemen (uit de sloot is het lekkerder want dat doen ze ook weleens  ::)). Als je je zorgen maar, dan gooi je gewoon een beetje water door de kvv. Plast hij verder wel normaal?
Door moniqueo
#1453209
Hier wordt er ook weinig water gedronken mijn teefje lijkt nooit te drinken,maar die drinkt buiten wel uit plasjes,of een beetje water
dat in een lege bloempot staat.
In de zomer wordt er meer gedronken,nu het sneeuwt drinken ze ook niet zoveel,ze nemen af en toe een hap sneeuw. :)
Door Happy Tail
#1453782
Ik heb alleen nu een waterbak in huis staan: buiten heb ik een ijsbak:-) Maar hier wordt amper gedronken.
het is een redelijk logisch gevolg, want ze krijgen vocht binnen met het vlees en hebben daarbij minder water nodig om die zoute,droge br&%$#n weg te moeten werken.
Door Nadia
#1453838
Ik ben er niet zo in thuis eigenlijk. Wat ik wel doe, als ik Kain aan het drinken wil hebben (b.v. na het eten van een botje) dan doe ik een heeeel klein scheutje melk in het water.. Dan gaat het zo op :) Ik zorg dan wel dat er maar een klein bodempje in de bak zit. Volgens mij zou hij anders de hele bak leeg lebberen.

Maar drie weken niet drinken lijkt me ook wel weinig. Denk dat er toch wel gewat geslokt word her en der
Door Yada
#1454146
Beste Bas,

Hartelijk dank voor je mailtje.

Het klopt inderdaad dat honden minder gaan drinken, sommigen drinken inderdaad zelfs amper.

Als je zelf denkt dat het te weinig is dan kun je over elk portie voer een scheut water doen, doch een hond regelt het zelf vaak prima.
Maar het in de gaten houden kan nooit kwaad. Als hij normaal plast en de urine ook normaal is, dus niet dikker dan normaal, dan is er in principe niets om je zorgen over te maken.

Met vriendelijke groet,

Corine Bunschoten

www.carnibest.nl
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door