Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door dana
#144298
Ik ben er even niet geweest want we zijn op vakantie geweest maar ik hoop dat ik ff mijn hart mag luchten .
Zoals jullie weten ben ik met Dana aan het tobben met blaasgruis.
Het ging een stuk beter maar bij de laatste controle voor de vakantie bleken er blaaswandepiteelcellen bij te zitten wat inhield dat haar blaaswand geirriteerd aan het raken was.
Ik gevraagt om antibiotica maar dat was niet nodig, de oorzaak moest aangepakt worden en dat was volgens de da dat het te langzaam ging met het oplossen van het gruis dus beter om tijdelijk dieetvoer te geven.
En trut die ik ben ..ik heb dus 2 weken dieetvoer gegeven :-X
Ik had zoiets dan voor maar 2 weken , dan weer controleren en dan snel terug naar kvv.
Het zat me al niet lekker en ik weet nu waarom >:(
Net de urine laten controleren en het heeft nog nooit zo vol gezeten en de ph is weer 8 >:(
Oooohh ik kan mezelf wel wat doen....
Ik had dus NOOIT naar de da moeten luisteren want we zijn nu weer terug bij af.
Ze begon erover dat het gruis nu wel aan het afbrokkelen is, ja nou en...ze heeft nog nooit zo vol gezeten.
Nu adviseerde ze om dieetvoer in combinatie met cranberry te geven pfff die is gek...ze stopt het dieetvoer maar waar het licht niet schijnt.
Ik baal zo ontzettend ...
Nu gaf ik 2 keer per dag een cranberrytablet en 2 keer per dag een halve vitamine c 500mg maar misschien is het beter om een halve vit c meer te geven zodat de urine nog zuurder wordt ???
Getverdegetver ik schaam me gewoon dat ik naar de da geluisterd heb,had NOOIT die dieetmeuk moeten geven :'(
Gebruikersavatar
Door chooky
#144309
dana schreef: Ik ben er even niet geweest want we zijn op vakantie geweest maar ik hoop dat ik ff mijn hart mag luchten .
Zoals jullie weten ben ik met Dana aan het tobben met blaasgruis.
Het ging een stuk beter maar bij de laatste controle voor de vakantie bleken er blaaswandepiteelcellen bij te zitten wat inhield dat haar blaaswand geirriteerd aan het raken was.
Ik gevraagt om antibiotica maar dat was niet nodig, de oorzaak moest aangepakt worden en dat was volgens de da dat het te langzaam ging met het oplossen van het gruis dus beter om tijdelijk dieetvoer te geven.
En trut die ik ben ..ik heb dus 2 weken dieetvoer gegeven :-X
Ik had zoiets dan voor maar 2 weken , dan weer controleren en dan snel terug naar kvv.
Het zat me al niet lekker en ik weet nu waarom >:(
Net de urine laten controleren en het heeft nog nooit zo vol gezeten en de ph is weer 8 >:(
Oooohh ik kan mezelf wel wat doen....
Ik had dus NOOIT naar de da moeten luisteren want we zijn nu weer terug bij af.
Ze begon erover dat het gruis nu wel aan het afbrokkelen is, ja nou en...ze heeft nog nooit zo vol gezeten.
Nu adviseerde ze om dieetvoer in combinatie met cranberry te geven pfff die is gek...ze stopt het dieetvoer maar waar het licht niet schijnt.
Ik baal zo ontzettend ...
Nu gaf ik 2 keer per dag een cranberrytablet en 2 keer per dag een halve vitamine c 500mg maar misschien is het beter om een halve vit c meer te geven zodat de urine nog zuurder wordt ???
Getverdegetver ik schaam me gewoon dat ik naar de da geluisterd heb,had NOOIT die dieetmeuk moeten geven :'(
kop op,
dat soort lessen zijn er om geleerd te worden toch? :D :-*
Snel weer aan de kvv met cranberry en evt vit. C
Door Lizzy
#144313
Nou, ik kan dus WEL begrijpen dat je die brokjes bent gaan geven! Ja, je denkt toch (als je nog niet zo lang overgeschakeld bent) "de DA heeft gestudeerd en weet het beter". En zeker omdat de blaaswand geirriteerd bleek....

Dus nee, ik zou mezelf niet de schuld gaan geven als ik jou was!

Als jouw hond geen diarree krijgt van de vitamine C, dan kun je best iets meer gaan geven.

Maar goed, ik weet dus niet waarom de blaaswand geirriteerd was... Komt dat door het gruis? Maar het gruis was aan het afnemen, toch? Heeft ze misschien echt steentjes in haar blaas zitten, steentjes die NIET opgelost kunnen worden? Misschien even in overleg met een DA, maar misschien moet er eens een rontgenfoto gemaakt worden ofzo? Of in de blaas gekeken worden?
Door dana
#144328
Tja je geeft toch altijd jezelf de schuld.
Dana en Zoë eten als vanaf dag 1 dat ze hier binnen zijn vers en ik ben echt een overtuigd versvoerster maar trapte hier toch in.
De blaaswand raakte volgens de dierenarts geirriteerd omdat het oplossen van het gruis te lang duurde ::) er zijn geen steentjes gezien.
Het ging een stuk beter,ph was gezakt en je zag een stuk minder gruis.
Ik had gewoon zo door moeten gaan...
Ik ga nu weer kvv met cranberry en vitc geven en als ze niet aan de diaree gaat dan nog wat meer vitc en dan over 2 weken kijken ze weer.
Ik wil dit even afwachten en mocht de blaaswand weer geirrtieerd raken dan moet daar toch beter naar gekeken worden.
Door Lizzy
#144334
Jouw plan klinkt mij als een goed plan. Gewoon weer even overnieuw beginnen. Ter ondersteuning zou je ook Solidago erbij kunnen gaan geven.

En net wat je zegt, als het na een tijdje niet goed gaat of weer terug keert, dan verdere stappen ondernemen (er kunnen grotere stenen zijn ontstaan en dat zie je niet in de urine).
Gebruikersavatar
Door Binno
#144356
Onze vorige rottie had van pup af aan al last van blaasgruis en vorming van struvietsteentjes. Helaas stonden onze honden toen nog op brokken en adviseerde de DA ons Hills C/D te geven. Hebben ook een nierzuiverend product Nutritonic geprobeerd, DL-methionine, Uritrate enz.
Met wisselend succes trouwens, is nooit helemaal in orde gekomen en is zelfs later nierpatient geworden... :'(
Misschien was het aangeboren, we weten het niet zeker, maar toen onze huidige rottie Binno, als pup ook blaasgruis kreeg hadden we zoiets van, oh nee, niet nog eens!!
We zijn toen, ook omdat ze brokken niet lekker vond, overgestapt op volledig versvoer. Blaasgruis verdwenen! :o :D Hebben daarna haar urine opnieuw laten testen, een paar keer om te zien of het niet terugkwam. Ze is nu bijna 2,5 en heeft geen enkele keer nog last gehad. Onze andere honden zijn sindsdien ook klachtenvrij van darmproblemen, dus toeval? Ik denk het niet hé... ;) (en toch is onze DA nog niet overtuigd dat versvoer goed is... >:()
Hoop dat met het versvoer, cranberry en vit.C het probleem bij Dana ook onder controle is. Solidago (homeopatisch) zou je idd. ook kunnen geven in dit geval, bevordert de nierwerking en hiermee ook het verwijderen van gruis. Sukses, enne niet schuldig voelen, heb ook naar mijn DA geluisterd, ik wist toen ook niet beter hoor! ;)
Laatst gewijzigd door Binno op vr 13 aug 2004, 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door dana
#145051
beetje blonde vraag :-[
ik heb net een emmertje solidago gekocht.
het zijn gedroogde kruiden die je moet koken met water en dan moet het 12 uur blijven staan
dan moet ik het zeven en dan in 2 dagen op gebruiken hahaha maar bedenk me net , moet ik nu het vocht of de geweekte kruiden geven.
voor ik het verkeerd doe kan iemand me het vertellen ........
Gebruikersavatar
Door sylvia
#145059
dana schreef: beetje blonde vraag :-[
ik heb net een emmertje solidago gekocht.
het zijn gedroogde kruiden die je moet koken met water en dan moet het 12 uur blijven staan
dan moet ik het zeven en dan in 2 dagen op gebruiken hahaha maar bedenk me net , moet ik nu het vocht of de geweekte kruiden geven.
voor ik het verkeerd doe kan iemand me het vertellen ........
lijkt mij het vocht waar je het in gekookt hebt.
Veel succes trouwens met je strijd tegen het gruis.
Door Ordell
#145162
Evne belangrijk, maar heeft jouw hond ook een antibioticakuur gekregen en zo ja voor hoe lang...?
Door dana
#145168
nee ordell , ik ben 2 keer over antibiotica begonnen.
toen ik voor de eerste keer er over begon vond mijn da het niet nodig omdat er niks wees op een ontsteking in haar urine .
met de 2de keer toen haar blaaswand dus geirriteerd raakte begonnen ze erover dat het dus te langzaam ging en de oorzaak de gruis dus moest worden aan gepakt en weer geen antibiotica maar ik ga maandag toch nog ff bellen daarover.
dan is mijn eigen da weer terug want hij krijgt zeker ook te horen van mij dat ik flink baal dat ik weer terug bij af ben plus waarom geen antibiotica.
het enige positieve was wel dat er geen cellen meer bij zaten die er op wijzen dat de blaaswand geirriteerd is maar blijf het een vaag gedoe vinden :-\
Door Ordell
#145193
Toch denk ik dat daar het probleem zit. Ontstekingscellen zijn zeer moeilijk te zien en er hoeven er maar een paar te zitten....Dan blijft er toch iets van een ontsteking zitten en dat is dan meteen de reden waarom de hond steeds blaasgruis blijft houden en het daarom ook niet weggaat. Blaasgruis ontstaan meestal omdat de hond een ontsteking heeft i.p.v. dat de hond eerst blaasgruis krijgt en dAn een ontsteking..Ik vind dan ook dat je aan je hond eerst een antibiotica kuur moet geven en ook nog eens gedurende 3 weken om de ontsteking geheel op te lossen. Pas daarna krijgt het gruis de kans op te lossen.
Omdat jij de urine namelijk niet zuurder krijgt zegt dat nl. iets. Dit zou, als er geen ontsteking zou zitten al lang veel zuurder hebben moeten zijn...
Dieeetvoer helpt er ook niet echt aan, je moet echt versvlees blijven voeren.
Ik zou de hond een antibioticakuur geven van Clavubactin gedurende 3 weken 2x daags in comkbinatie met versvlees en de vitamine C en Cranberry. Het is ook nooit verkeerd om de hond, totdat hij genezen is, voorlopig Bar-leDuc bronwater te geven i.p.v kraanwater (kost bijna niets meer). Ik stort te aarde als dit niet gaat helpen...

gr.Ordell
Laatst gewijzigd door Ordell op za 14 aug 2004, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door chooky
#145194
Ordell schreef: Toch denk ik dat daar het probleem zit. Ontstekingscellen zijn zeer moeilijk te zien en er hoeven er maar een paar te zitten....Dan blijft er toch iets van een ontsteking zitten en dat is dan meteen de reden waarom de hond steeds blaasgruis blijft houden en het daarom ook niet weggaat. Blaasgruis ontstaan meestal omdat de hond een ontsteking heeft i.p.v. dat de hond eerst blaasgruis krijgt en dAn een ontsteking..Ik vind dan ook dat je aan je hond eerst een antibiotica kuur moet geven en ook nog eens gedurende 3 weken om de ontsteking geheel op te lossen. Pas daarna krijgt het gruis de kans op te lossen.
Omdat jij de urine namelijk niet zuurder krijgt zegt dat nl. iets. Dit zou, als er geen ontsteking zou zitten al lang veel zuurder hebben moeten zijn...
Dieeetvoer helpt er ook niet echt aan, je moet echt versvlees blijven voeren.
Ik zou de hond een antibioticakuur geven van Clavubactin gedurende 3 weken 2x daags in comkbinatie met versvlees en de vitamine C en Cranberry. Het is ook nooit verkeerd om de hond, totdat hij genezen is, voorlopig Bar-leDuc bronwater te geven i.p.v kraanwater (kost bijna niets meer). Ik stort te aarde als dit niet gaat helpen...

gr.Ordell
;D :D :-*
klinkt allemaal zeer logisch
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door