Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1451804
Goedemiddag,

Ik heb een Rhodesian Ridgeback van 7 jaar oud. Sinds ongeveer 2 maanden plast hij in huis (grote hoeveelheden). Ik heb hem al laten nakijken door de dierenarts en de bloedwaardes zijn gelukkig goed. Medisch gezien lijkt er niks aan de hand.

Ik ben een half jaar geleden verhuisd en ook de gezinssamenstelling is gewijzigd. Maar de eerste maanden leek mijn hond daar geen problemen mee te hebben. Maar het zou natuurlijk een oorzaak kunnen zijn.

Misschien weten jullie meer mogelijke oorzaken voor dit probleem. Maar prettige nog, wie heeft een oplossing.

Via internet heb ik gelezen dat een DAP-verdamper wellicht een oplossing kan bieden. Dit geeft een stofje af die een hond gerust stelt en een geur afgeeft die lijkt op de moedergeur uit het nest.

Heeft iemand van jullie ervaring met een DAP-verdamper als oplossing voor mijn probleem?

Met vriendelijke groet,
Miranda van der Els
#1451817
Hoi en welkom

hier 2 streepjes zoals je ziet:-)

in huis plassen kan veel verschillende oorzaken hebben; niet (meer) zindelijk. nierprbolemen, blaasproblemen, markeergedrag ed. Dus om nu gelijk te zeggen wat de oorzaak is dat is erg lastig natuurlijk.

dus geen oplossing. De DAP heb ik eerlijk gezegd geen ervaringen mee. Ik zie daar het nut niet zo van in bij dit probleem
#1451881
Ze hebben inderdaad puur zijn bloedwaardes nagekeken en die vertonen geen afwijkingen. Men heeft geadviseerd om ook even zijn urine op te vangen, zodat men het kan nazoeken.

Een echo heeft men niet benoemd, maar zal ik ook eens navragen.

Hij is al enkele jaren geleden gecastreerd (naar schatting 3 jaar geleden).
#1453785
Ik zou ook de hond goed laten onderzoeken door een da.

Al kan het ook door stress/verandering komen heb ik zelf ervaren met m'n eigen hond.
Ik denk tenminste dat het daardoor komt, want voer en dergelijke zijn toen niet verandert.
Die ging tijdelijk ergens anders wonen en na een maandje ong. daar, werd ze incontinent.
Druppels via da gekregen, toen had ze er daar geen last meer van.
Nu woont ze weer bij mij en omdat ik niet geloofde dat ze zo ineens incontinent kon worden.
Heb de druppels gestopt, nu 2 maanden later en nog steeds droog  :)
Maar waar het nou precies aan lag, blijft een raadsel.
#1453809
Misschien is het een blokkade in de rug.

Dat had wandor ook. Bloed, echo etc was goed. Uiteindelijk bij een osteopaat geweest die het probleem heeft opgelost.

Ik zou dus naar een osteopaat gaan als de echo ook niets uitwijst.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door