Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door ashley
#1449555
Hallo,

Ik ben met Loes bezig met het "vuurwerkpakket" omdat ze erg angstig is voor harde geluiden. Heb de Dap halsband, alprozolam en telizen al geprobeerd en daar reageerde ze niet of niet goed op. Nu ben ik dus vanaf het begin van december gestart met s'morgens door haar eten een schepje rust compositum. Niets aan haar te merken, niet suf of zo. Nou zijn ze hier in de buurt al erg bezig met vuurwerk en dan het liefst met zo hard mogelijke knallen :-X. Dus ik ben zaterdag begonnen met s'morgens 10 druppels puur nervositeit erbij te geven ( een uur na het eten op een klein stukje brood). Maar het lijkt alsof ze alleen nog maar wil slapen, terwijl ze normaal heel actief is. Ze wilde vanmorgen zelfs niet met Jeroen mee het bos in maar wilde naar huis om direct bij mij onder de dekens te kruipen....Ze slaapt ook erg vast en ze droomt enorm veel....Dit (slaap) gedrag ken ik van haar niet....... :-\
Kan dit door de supplementen komen of moet ik me zorgen maken en naar de dierenarts? Vooral het hele diepe slapen en het vele dromen vind ik er eng uitzien :-[

Groetjes Joke
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1449583
hier is loeka ook meer in de benche onder dr dekdeken te vinden :)
de aantal keren dat er hier wat vuurwerk is afgeschoten was ze vrij rustig , inieder geval niet in paniek...
ik merk wel dat ze met wandelen rustiger is en minder onzeker , verder wordt Noa iedere dag grondig gewassen door haar (wat heeeeeel ongebruikelijk is :o )
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1449926
ashley schreef: Hallo,

Ik ben met Loes bezig met het "vuurwerkpakket" omdat ze erg angstig is voor harde geluiden. Heb de Dap halsband, alprozolam en telizen al geprobeerd en daar reageerde ze niet of niet goed op. Nu ben ik dus vanaf het begin van december gestart met s'morgens door haar eten een schepje rust compositum. Niets aan haar te merken, niet suf of zo. Nou zijn ze hier in de buurt al erg bezig met vuurwerk en dan het liefst met zo hard mogelijke knallen :-X. Dus ik ben zaterdag begonnen met s'morgens 10 druppels puur nervositeit erbij te geven ( een uur na het eten op een klein stukje brood). Maar het lijkt alsof ze alleen nog maar wil slapen, terwijl ze normaal heel actief is. Ze wilde vanmorgen zelfs niet met Jeroen mee het bos in maar wilde naar huis om direct bij mij onder de dekens te kruipen....Ze slaapt ook erg vast en ze droomt enorm veel....Dit (slaap) gedrag ken ik van haar niet....... :-\
Kan dit door de supplementen komen of moet ik me zorgen maken en naar de dierenarts? Vooral het hele diepe slapen en het vele dromen vind ik er eng uitzien :-[

Groetjes Joke
Dit kan van de supplementen komen. Even afwachten of het zo blijft, want het kan ook een beginreactie zijn en anders de Rustcompositum iets verminderen.
Het kan namelijk zo zijn dat ze nu rustiger is dan de voorgaande dagen en dus even bij moet slapen en alle stress verwerken. Dat moet dan met een of twee dagen beter zijn.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1449954
Henny V. schreef: Hier ben ik ook met het vuurwerkpakket begonnen.
Maar zie eerlijk gezegd nog geen verschil met gedrag.
Nog net zo actief als altijd.
Ik zie ook weinig verschil in gedrag, maar wel in reactie op t geknal....hij houdt zijn mond namelijk :D
(even afkloppen)
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1450125
de eerste keer dat ik met kiek met de RC en PN begon, stortte ze letterlijk in slaap..
zwaaaaare oogjes.. en snurken!! niet normaal..
t duurde een dag of 2.. en toen werd ze helaas weer wakker..  ;D

nu ben ik opnieuw begonnen (na een jaar ongeveer).. en reageert ze er veel minder goed op..
ze krijgt nu wel een lage dosering..
Door ashley
#1450606
Met alleen de RC merkte ik ook niet veel, nu heeft de druppels van Puur nervositeit erbij en sindsdien merk ik dat ze meer en dieper slaapt en meer droomt. We proberen nu dat ze s'morgens de RC krijgt en dan s'avonds de druppels. Kijken of ze dan overdag minder suf is.
Door Borke
#1450614
Ik overweeg namelijk om die druppels te kopen, vandaar mijn vraag.
Op RC zie ik geen resultaat bij Borke, hij krijgt nu Telizen en ik overweeg die druppels daarbij te geven.
Volgens de site van www.gezonddier.nl (die deze maand geen verzendkosten berekenen) is Telizen vergelijkbaar met RC en op de bijsluiter van Telizen staat dat er andere supplementen bij gegeven kunnen worden.
Ik zou het effect van de Telizen graag iets versterken.
Daarbij kan ik de druppels dan ook voor Sofi gebruiken (die een beetje gek wordt van niet mogen rennen en een kap op met haar verwonding aan haar poot), dus vandaar mijn vraag  ;D
Door ashley
#1451671
Ik heb zelf het idee dat de sufheid van de puur nervositeit komt. Nu geven we de RC s'morgens en de druppels s'avonds. Dat gaat al beter, ze slaapt beter en is overdag meer alert. Telizen deed hier helemaal niets....
Bach wil ik wel s'avonds ( 31 december ) er nog bij geven.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door