Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Anna Penta
#1450624
Mijn nieuwe opvanghondje Sarah is in de broodfok gebruikt en heeft heel grote tepels. Ik weet dat je daar iets aan kunt doen als de teef net een nestje heeft gehad. Maar zoveel tijd later en wie weet hoeveel nestjes later... daar heb ik geen idee van. Het is natuurlijk niet echt een gezondheidsprobleem en ze kan ermee leven, maar ik vroeg me af of er nog iets aan te doen is.
Door ashley
#1450753
Hier ook een teefje uit de broodfok. Loes had in het begin ook hele grote tepels maar nu ze ruim 1 jaar bij ons is trekt dat best redelijk weg. De tepels op zich zijn nog best redelijk dik en die zullen ook niet kleiner worden maar de huid is netjes teruggegaan.
Door MoYo
#1450802
Ik heb bij mijn herplaats bassethoundteefje (fokteef geweest) op  een gegeven moment 1 tepel operatief laten verwijderen. Dit omdat deze constant stuk schuurde omdat ze op de grond hing (basset is natuurlijk wel erg laag). Verders heeft ze haar hele leven gewoon haar hangtepels gehad en geen last daarvan verders. Tja, zolang ze geen last hebben .... ;)
Door Lizzy
#1450808
Meestal trekt het vanzelf wel bij. Pinkel had ook gigantische tepels, toen ze net bij ons kwam. Ze zijn nu vrijwel onzichtbaar. Je kunt er allerlei troep opsmeren maar eigenlijk ben ik daar niet zo voor... Ik zou de natuur z'n gang laten gaan. Goede voeding, veel liefde en veel beweging en dan gaat het vast helemaal goed komen!
Door Anna Penta
#1450817
Dankjulliewel  :)

Goed te lezen dat er meer mensen met dit 'probleem' zijn. En dat het vanzelf min of meer is goed gekomen.

Het pakket liefde en goede verzorging gaat ze krijgen. En dan gaat het inderdaad denk ik vast wel goed komen (voor zover mogelijk).
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1451136
Ik heb een herplaats herder gehad, die toen ook met enorme uiers bij ons kwam.
Het is inderdaad nog behoorlijk bijgetrokken, hoewel je kon blijven zien dat ze waarschijnlijk toch wel een flink aantal nesten had gehad.
Door GoldenCavaliers
#1451607
Ik heb een hondje dat als moederhond werd gebruikt in een vreselijke broodfokschuur.Toen ze 2 jaar oud was kocht ik haar,omdat ze niet weer opnieuw zwanger werd moest ze weg.Ze had al 2 nesten grootgebracht. :'(  Ze had enorme hangtietjes en omdat ze bleef vloeien na de loopsheid is er na onderzoek besloten om haar te laten helpen,tijdens de sterilisatie werd duidelijk dat haar hele baarmoeder niet OK was en is die er ook uitgehaald.Na verloop van tijd zijn toen de tietjes juist erg klein geworden.Het zal dus wel hormonaal zijn denk ik?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door