Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Anna Penta
#1450620
Mijn nieuwe asielhondje Sarah (zie Bar-plaats) heeft altijd brokken gehad. Heb haar gister opgehaald en vanochtend een beetje (100 g) KVV (DARF) gegeven met kokend water erover. Meteen had ze diarree en dat is nog niet over. Vanmiddag heb ik haar gekookte rijst gegeven met een bischuitje erdoor maar ik vraag me af hoe ik nu verder zal gaan. Zal ik de KVV de eerste dagen heel kort koken? Of mengen met witte rijst?
Door bloemetje
#1450636
[quote="Rovanna"]
Beschuitje? Gekookte rijst?
Nee dat zou ik zeker niet geven. Ik zou over de kvv wat warm/gekookt water doen zodat het rauwe er net van af is......

[/quote]

idem.
Misschien kun je haar voor nu een beetje probiotica geven of anders een okugestje als ze er echt last van heeft.
Door Anna Penta
#1450642
Bedankt voor de reacties. Ik had dus (flink wat) gekookt water erover gedaan, zie ook mijn eerste post. Maar dat was dus niet afdoend, ik denk dat ze echt niets is gewend qua voer. Okugest heb ik nog in huis, zo ook Norit. Maar ik probeer het eerst wel met okugest.
Door Truus
#1451087
[quote="Anna Penta"]
Bedankt voor de reacties. Ik had dus (flink wat) gekookt water erover gedaan, zie ook mijn eerste post. Maar dat was dus niet afdoend, ik denk dat ze echt niets is gewend qua voer. Okugest heb ik nog in huis, zo ook Norit. Maar ik probeer het eerst wel met okugest.
[/quote]Ik zou er niet teveel warm water doorheen doen en het goed op kamertemperatuur geven. Welke KVV geeft je?
Door Anna Penta
#1451274
Nou echt lekker gaat het nog steeds niet van die 100 gram vlees met heet water erover. In feite heeft ze de hele avond van tijd tot tijd spuitdiarree, en natuurlijk steeds op kleden of in mandjes. Ik geef haar DARF, Truus. Ik weet wel dat ik haar héél langzaam moet gaan wennen aan KVV, met kleine beetjes tegelijk en voorlopig gemengd met iets stoppends  :-\
Door hamada
#1451390
Toen ik Senna weghaalde uit haar bench-huis was ze gewend aan frolic, aardappels en frikandellen :-\
Ze is meteen op de CB natuur gezet en dat ging prima, gelukkig. Misschien door de pens die er door zit?
Bij Sarah kan het misschien ook te maken hebben met stress? Ze heeft nogal wat meegemaakt en moet nu verwerken dat ze van de hel in de hemel terecht gekomen is  ;) Maar mocht ze langere tijd last van diarree houden op je huidige kvv, dan zou je misschien kunnen kijken of ze beter reageert op een ander merk? Of een andere smaak?
Het komt zeker goed met haar.
Door **Jolanda**
#1451533
Laat je het vlees met warm water er overheen wel nog goed afkoelen tot kamertemperatuur voordat je het geeft?
Als ik me niet vergis gaan wij ook aan de race als we 'veel' lauw/warm water drinken, dus misschien dat dat er nu juist voor zorgd dat hij aan de diaree blijft.
Door Anna Penta
#1451583
Ik heb het nog maar één keer gegeven, volgens mij was het prima op temperatuur, het is vrij koud in de keuken dus dat kokende water zal snel zijn afgekoeld. Ik denk niet dat het aan stress of aan de warmte van het voer ligt, maar aan het feit dat dit hondje een heel zwak spijsverteringssysteem heeft. En dat ik haar heel geleidelijk moet wennen aan vers. Door de norit (paardenmiddel maar Okugest werkte niet afdoend) die ze gisteravond gekregen had, had ze vanochtend 'gewone' diarree (in plaats van waterdunne).
Door GoldenCavaliers
#1451589
Ik zou zelf over de hele dag kleine beetjes aanbieden.En misschien toch een ander merk proberen?Sommige honden kunnen heel sterk reageren op bepaalde merken.Een van mijn honden reageerd dus standaard met spugen op Energique,terwijl ze op andere merken totaal geen last heeft.Ik hoop dat ze snel van de diarree af is.
Door Anna Penta
#1451616
Meerdere keren keine beetjes, dat is een idee. Ik ga eerst dit merk een paar dagen proberen, want de kans is erg groot dat haar systeem nu eenmaal niets anders dan brokken is gewend en helemaal van slag raakt van vers vlees (van welk merk ook). Ik ga wel proberen het rauwe er zoveel mogelijk vanaf te halen, want rauw moet ze nu helemaal niet hebben. Als ze het vlees maar eens gaat verdragen, dan kunnen we weer verder.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door