Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Staftime
#1450115
Vlak voordat Julia werd geopereerd aan die fibrosarcoom op haar ribben heeft ze twee keer een dag diarree gehad.
Na de operatie heeft ze de hele dag geen ontlasting gehad, en de dag erna ook niet.
zondag weer wel, en mooie harde keutels.
Maar sinds gisteren is het weer mis, diarree....
Volgens mij zijn haar darmen de enige plek waar niet is gekeken naar uitzaaiingen.
En nu begin ik me zorgen te maken.
Het is heel erg lang geleden dat Julia last heeft gehad van diarree, echt heel lang.
En nu ineens zoveel en zo vaak?

Ik vertrouw het niet zo, maar ze oogt verder niet ziek, ze eet gewoon, drinkt gewoon, is nog niet afgevallen en gedraagt zich normaal.
Maar het is best erge diarree, ik ben gisteren heel vaak naar buiten geweest met haar, steeds water.
Vanmorgen vieze dunne drap met harde stukjes erin, en de rest van de dag weer water.

Ik weet het niet hoor, maar denk toch dat dit niet echt goed is.
Door inni
#1450308
????? een reactie op de operatie??? of heeft ze een virusje te pakken?

Misschien kan probiotica helpen om haar darmen weer wat op orde te krijgen.
Door moniqueo
#1450316
Hier hebben ze alle twee vorige week diarree gehad,op een gegeven moment was het alleen nog slijm,zal
een virusje geweest zijn,nu is het gelukkig weer over.
Vigo heeft na zijn operaties heel vaak last gehad van diarree.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1450590
Het kan heel goed een reactie op de operatie zijn waar vaak standaard AB bij wordt gegeven. Als haar darmflora al niet optimaal was door een daarvoor opgelopen virusje oid dan is stress en AB natuurlijk funest.
Dus ik zou ook voor pro-biotica gaan en eventueel (ontlasting)controle op wormen laten doen, daar kunnen honden ook (onregelmatig) van aan de diaree raken.
Er zijn dus nog meer mogelijkheden als hele enge ;). Maar als je er geen goed gevoel over hebt (en als baasje ken jij je hond het beste), zou ik het zeker laten onderzoeken en dan is ontlastingonderzoek volgens mij het 1e wat je moet doen.
Door Staftime
#1450707
Ze heeft geen ab gekregen, ik heb goede dierenartsen die niet zomaar ab geven bij elk dingetje.
Daarnaast is de diarree dus al begonnen VOOR de operatie.
Romeo heeft nergens last van, dus een virus denk ik eerlijk gezegd niet.

Een paar dagen voor de operatie had ze echt water ontlasting, toen een dag normaal, en daarna weer een dag slijmerige diarree.
En zo gaat het dus af en aan, vandaag had ze weer een prachtig hard drolletje.
Ik geef haar momenteel alleen maar gemalen spul, want botwerk lukt nog niet met verteren, dan poept ze meteen stukjes bot uit met water.

Ik wacht het nog even af.
Maar het zit me niet zo lekker.
Als het volgende week nog steeds zo gaat, denk ik dat ik het toch even bespreek met de dierenarts.
Ik moet dinsdag de hechtingen laten verwijderen bij Julia, dus kan ik dat meteen even tegelijk doen.

Zou het een wormbesmetting kunnen zijn?
Julia heeft de rare gewoonte om aan ontlasting van andere honden te ruiken, om daar vervolgens overheen te plassen.
Ook heeft ze nog wel eens een kattendrolletje te pakken die ze opeet.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1451814
Fijn dat jou DA niet meteen klaar staat met AB! Ik had wel gelezen dat de diaree al voor de operatie was begonnen hoor ;), maar wat ik wilde aangeven is dat een operatie een flinke terugslag kan geven, dus ook aan de diaree.
Dat Romeo nergens last van heeft wil nog niet zeggen dat Julia geen last heeft van een virusje, de een is daar nou een keer gevoeliger voor als de ander. Dus een virusje kun je niet helemaal uitsluiten net als een wormbesmetting, en zoals jij de ontlasting omschrijft zou het ook nog heel goed een wormbesmetting kunnen zijn.
Maar goed, de enige manier om daar achter te komen is om een ontlastingonderzoek te laten doen, en dat is zo gepiept en kun je je daarna beraden op eventueel andere stappen of ben je klaar met alleen een wormkuurtje. Eerlijk gezegd zou ik als ik zo bezorgd was daar niet mee wachten :-\.
Door Staftime
#1458673
Eindelijk alleen nog maar goed nieuws!

Het bultje had zich ingekapseld, en de snijranden zijn schoon!
De hechtingen zijn eruit, en voor het eerts heb ik meegemaakt dat er niet eens een lichte ontsteking op de hechtingen is gekomen, dus perfect genezen.
Haar ontlasting is ook alweer vijf dagen goed.

Dus wij gaan zorgenloos de kerst tegemoed.
Ik heb weer alle hoop dat ons meisje heel erg oud zal worden.

Haar ontlasting wordt nog wel onderzocht, giardia is al naar gekeken, dat heeft ze niet.
Nu is het opgestuurd om te kijken naar eventuele andere parasieten, maar ik denk zelf dat alles nu in orde is met haar.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door