Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door wenche
#1450214
DeeJay heeft na de training tijdens het spelen een klein gaatje opgelopen (in zijn wang)... Ik heb het net schoongemaakt met wat uitgekookt water...
Wat kan ik verder nog doen... En zouden jullie er mee naar de da gaan, of het even aankijken...
Het is eigenlijk zo'n klein gaatje dat als george niks gezegd zou hebben, dat ik niks gezien zou hebben (pas toen ik het wilde bekijken ging het iets bloeden en viel het op...)
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1450240
ik zelf zou er niet meteen voor naar de DA gaan , schoonhouden evt wat honingzalf erop en opletten dat het niet warm word /gaat ontsteken
Gebruikersavatar
Door kira
#1450287
ik sluit me aan bij de rest, overigens als er een gaatje op wordt gelopen lijkt mij niet dat er sprake is geweest van "spel".
Door wenche
#1450307
Was wel spel... beide honden (zowel die van mij als de andere hond) zijn nogal lomp... Ze hebben allebei nooit geleerd om fatsoenlijk te spelen... De andere hond net iets minder dan DeeJay... DeeJay is de enige hond waar die andere mee kan spelen... De andere hond heeft ook wel eens een gaatje door DeeJay... Niks om ons druk over te maken... Pure lompigheid..


En waar haal ik honingzalf vandaan? Ik weet dat mijn eigen DA het niet heeft...
Laatst gewijzigd door wenche op wo 16 dec 2009, 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door wenche
#1450346
Heb bij een andere da hier vlak in de buurt een tubetje dermiel wondzalf opgehaald...
13,- maar ja.... moet maar ff, nog altijd goedkoper dan er mee naar de da ;)
Gebruikersavatar
Door choopy
#1450379
Je kunt ook bij de DA cavasan oogzalf halen.
Vind ik zelf ideaal spul bij gaatjes. Zit ook een beetje AB in.

Het is eigenlijk oogzalf, maar helpt dus heel goed bij gaatjes. Ik zalf meestal 2 dagen, 2a 3x per dag een drupje erin en het geneest heel mooi.
In het verleden bij mijn reu deed ik hetb eerst niet, en die heeft nu allemaal witte spikkels op zn kop waar hij gaatjes heeft gehad (hij was vroeger het zwarte schaap wat continue door zn broer te grazen werd genomen). Toen ik ben gaan zalven met Cav, komen er meestal weer zwarte haren door.
Door Eef+Stippels
#1450423
Ik gebruik bij (zulke) wonden altijd groene leem wondzalf, vul ik het gaatje mee op, werkt super  :)

oh en honingzalf kun je natuurlijk ook zo bij mij ophalen  ;)

Edit: in de groene leem wondpasta zit trouwens ook honing.
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op wo 16 dec 2009, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door millyckk
#1451036
wenche schreef: Was wel spel... beide honden (zowel die van mij als de andere hond) zijn nogal lomp... Ze hebben allebei nooit geleerd om fatsoenlijk te spelen... De andere hond net iets minder dan DeeJay... DeeJay is de enige hond waar die andere mee kan spelen... De andere hond heeft ook wel eens een gaatje door DeeJay... Niks om ons druk over te maken... Pure lompigheid..


En waar haal ik honingzalf vandaan? Ik weet dat mijn eigen DA het niet heeft...
De Esculaap aan de Walstraat heeft het: ong. 7 euro voor een klein tubetje!
Door wenche
#1455665
Ik ga morgen toch maar even naar de dierenarts met hem... het wondje wil niet mooi helen... lijkt nu zelfs alsof er een flapje de verkeerde kant op groeit... (weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen)
Door Eef+Stippels
#1455928
wenche schreef: Ik ga morgen toch maar even naar de dierenarts met hem... het wondje wil niet mooi helen... lijkt nu zelfs alsof er een flapje de verkeerde kant op groeit... (weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen)
Wat balen..
Heeft ie er last van?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door