Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door moniek
#144751
Nah, ik heb zo ondertussen een abonnement bij de dierenarts. Ben net terug met Chanel en ze heeft waarschijnlijk een baarmoeder-ontsteking. Ze liep tegen het eind van haar loopsheid en ik had vanavond even haar muts gewassen omdat ik dacht dat ik haar rook. Nu vind ik loopse teefjes aan het eind van de loopsheid nooit echt fris ruiken dus ik dacht eigenlijk niet gelijk aan iets ergs. Toen ik een half uurtje later haar vulva inspecteerde zag ik een flinke dot pus eruit komen
Ik dus maar gelijk de DA gebeld en ik kon meteen komen.
Ze heeft gelukkig geen temp, is niet ziek en drinkt niet meer als anders. Als het een oude hond was geweest die wel deze verschijnselen had dan had de DA gelijk de baarmoeder verwijderd maar omdat Chanel nog zo jong is en niet ziek krijgt ze het voordeel van de twijfel en moet ik beginnen met antibiotica.
Mocht ze dit weekend toch ziek en/of sloom worden dan moet ik acuut bellen en wordt de baarmoeder waarschijnlijk verwijderd
Ik hoop toch zo dat het meevalt en ze weer opknapt. Nog geen week geleden is Jimmy geopereerd aan zijn anaalklieren en daar heb ik ook al mee terug gemoeten omdat het er niet mooi uitzag.
Door gonny
#144757
ach gos... nou heel veel sterkte!!!! en hopen dat er niet geopereerd hoeft te worden!!!
Door Lind@
#144759
Ooooh, wat erg!
Sunna kreeg ook aan het eind van haar loopsheid baarmoederontsteking, die was dus echt heel erg ziek, het is wel over gegaan met antibiotica, maar na anderhalve maand hing er opeens een sliert slijm uit haar gevalletje en had ze dus weer (beginnende) baarmoederontsteking, toen is de baarmoeder nog diezelfde week verwijderd.
Ik hoop dat het bij Chanel niet nodig is.
Heel veel sterkte en beterschap!
Laatst gewijzigd door Lind@ op vr 13 aug 2004, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door gertie
#144762
Wat vervelend dat de een na de ander ziek wordt. Nu maar hopen dat de antibiotica aanslaat. Ik zal voor haar duimen ;) :-*
Door ine
#144777
Jakkes, Moniek, ik duim , dat de AB aanslaat!
Sterkte met je zieken! :-*
Laatst gewijzigd door ine op vr 13 aug 2004, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#144820
He gatverdarrie, wat rot voor je... en voor Chanel. Geef je ook wat Echinacea Forte? Misschien ook wat extra vitamine C?
Door moniek
#144865
Lizzy schreef: He gatverdarrie, wat rot voor je... en voor Chanel. Geef je ook wat Echinacea Forte? Misschien ook wat extra vitamine C?
Echinacea heb ik niet in huis, vitamine C wel. Hoeveel moet / mag ik haar daarvan geven (ze weegt ongeveer 7,5 kilo).
En even vraagje voor de zekerheid, die utero vetsem kan ik gewoon door blijven geven toch ??
Door Lizzy
#144924
moniek schreef:

Echinacea heb ik niet in huis, vitamine C wel. Hoeveel moet / mag ik haar daarvan geven (ze weegt ongeveer 7,5 kilo).
En even vraagje voor de zekerheid, die utero vetsem kan ik gewoon door blijven geven toch ??
Ja, Utero Vetsem zou je kunnen blijven geven. Maar als je het vermoeden hebt dat het erger is geworden sinds je dit geeft (beginverergerging), dan zou een paar dagen de halve dosis kunnen geven.

Morgen misschien Echinacea halen? Ik vind dit van Bloem Extra Forte (druppels) super. Daar zit Echinacea Angustifolia en Purpurea in en dat helpt echt de weerstand te versterken.

Vitamine C: ik zou met een mg of 100 beginnen. Als ze daar geen dunne ontlasting van krijgt, zou ik 200 mg geven. En als ze daar nog geen dunne van krijgt, zou ik zelfs 300 mg geven.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#144971
Nou ben ik erg anti castratie, maar als een teef eenmaal zo'n fikse baarmoederonsteking krijgt gaat hij er bij mij gewoon uit, want dikke kans dat het de volgende loopsheid weer mis is
Door moniek
#145237
Lizzy (of iemand anders die het weet), ik heb net echinacea forte gehaald. Daar zit natuurlijk geen bijsluiter bij over hoeveel ik aan een hondje van 7,5 kilo moet geven. Voor volwassenen 1 à 3 maal daags 30 druppels en voor kinderen de leeftijd + 3 druppels, hoeveel zal ik Chanel geven ?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door