Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#1448275
Beste Barfers,

Weet iemand iets van het volgende:

Mijn hond kwam een maand geleden uit het asiel en de tweede dag dat ik hem had zat er een drol propvol met 'rijstkorrels'. Lintworm dus. Enkele dagen daarna weer zo'n verdachte drol, en toen had ze inmiddels ook diarree. In het asiel was ze behandeld met Stronghold, wat blijkbaar tegen bijna alle wormen en vacht-beestjes werkt behalve lintworm.

Na die eerste drol heb ik meteen Drontal gehaald bij de dierenarts en dit gegeven, en het twee weken later nog eens herhaald omdat ze diarree had toen ik het de eerste keer gaf.

Behalve die twee drollen in het begin, heb ik verder nooit meer iets van die lintworm gezien, is dit normaal? Ik had verwacht dat de dode worm er misschien ook nog uit zou komen. Kan ik er vanuit gaan dat het wormmiddel heeft gewerkt?

Het gekke is dat de dierenarts deze vraag niet kon beantwoorden behalve met aanbieden om nog een wormkuurtje te doen. Misschien moet ik een andere dierenarts zoeken...?
#1448583
je kunt een ontlastingonderzoek laten doen, ook voordat je een wormkuur geeft, om te zien of het wel nodig is.

Wij hebben pas een kuur gegeven, en daarna foto's van de ontlasting gemaakt. Op de computer in vergroting zagen we daarna wormen, ook al zagen we ze met het blote oog niet ::)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door