Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door twy
#1448629
sinds 5 dec. heeft mijn hond erge diaree, maar wel eetlust en speels, sinds afgelopen zondag loopt hij leeg en heeft geen trek meer.
Mijn dierenarts heeft antibiotica voorgeschreven, en wil hem op dieet voer zetten.
Daar voel ik niets vcoor, omdat sinds hij barft geen last meer van zijn maag en darmen heeft, wat nu?
Alleen nu dan diaree!
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1448661
vanaf 5 dec al??
dan zou ik toch onderhand wel wat gaan doen want dat duurt wel erg lang!
zou je hond wel een kuurtje geven, zeker nu ie leeg loopt en geen trek meer heeft..
hopelijk drinkt ie nog wel?!
Door Mevroi Kruim
#1448696
Ik zou een ontlasting-onderzoek laten doen naar parasieten en er niet zomaar een ab-kuur inmikken zonder dat je weet wat de oorzaak is.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1448701
er schijnt een behoorlijk virus te heersen(gehoord bij een ander forum) waar al verschillende honden zijn opgenomen vanwege ernstige diarree, gevolg was uitdroging..
Door Lizzy
#1448721
twy schreef: sinds 5 dec. heeft mijn hond erge diaree, maar wel eetlust en speels, sinds afgelopen zondag loopt hij leeg en heeft geen trek meer.
Mijn dierenarts heeft antibiotica voorgeschreven, en wil hem op dieet voer zetten.
Daar voel ik niets vcoor, omdat sinds hij barft geen last meer van zijn maag en darmen heeft, wat nu?
Alleen nu dan diaree!
Wat voor diarree heeft je hond? Spuit het eruit? Is het net water? Bloed erbij? Slijm? Stinkt het erg?

Wat eet je hond nu? En wat eet je hond normaal?

Heb je al probiotica + Okugest geprobeerd?

Een dieet lijkt me echt 100 x keer niks en geen oplossing. AB is in zeldzame gevallen een oplossing maar meestal maakt AB het probleem alleen maar erger, omdat AB de darmflora omzeep helpt.

Is er al een mestonderzoek gedaan?

Hoe is de rest van de conditie?

Hoe oud is je hond?

Heeft hij koorts?
Door Mevroi Kruim
#1448759
Lizzy schreef: Wat voor diarree heeft je hond? Spuit het eruit? Is het net water? Bloed erbij? Slijm? Stinkt het erg?

Wat eet je hond nu? En wat eet je hond normaal?

Heb je al probiotica + Okugest geprobeerd?

Een dieet lijkt me echt 100 x keer niks en geen oplossing. AB is in zeldzame gevallen een oplossing maar meestal maakt AB het probleem alleen maar erger, omdat AB de darmflora omzeep helpt.

Is er al een mestonderzoek gedaan?

Hoe is de rest van de conditie?

Hoe oud is je hond?

Heeft hij koorts?
Ja, die ook allemaal  :D

En tegen een virus helpt een ab-kuur niet, die maakt het dan alleen maar erger.
Door Lizzy
#1448772
vanaalst schreef: nou moet ik eerlijk zeggen dat ik ook nooit zolang wacht als er hier eentje aan de spuit is....vindt dit wel erg lang duren..
Ik vind 9 dagen ook erg lang, eerlijk gezegd. Zeker wanneer de hond zich overduidelijk niet lekker voelt. Maar TS is dus bij de DA geweest. En die schrijft AB + brokkies voor. En brokkies peins ik niet over maar AB zou ik ook zomaar niet geven, tenzij de DA daar een heel goede reden voor heeft! 
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1448800
nee, zeker geen brokkies, die komen er hier ook niet in!!!!
maar ik zo denkelijk toch over een ab gaan twijfelen hoor, maar goed, ik ben ik natuurlijk....
hoelang duurt zo'n ontlasting onderzoek eigenlijk?
ik denk dat okugest hier niet zoveel meer kan doen, probiotica is natuurlijk altijd goed...
tp, zit er bloed bij?
    Ruikt het heel sterk(stinkt altijd natuurlijk, maar zit wel verschil in)
    is de hond zo aan de diarree dat ie ook meerdere malen extra naar buiten moet?
Door twy
#1449824
hier ben ik weer,
het is niet zo dat ik er lang mee wacht, ben al meerdere keren bij de da geweest, er is bloed onderzoek gedaan, en ze testen hem op parasieten, stinkt vreselijkm de diaree, geef hem nu zijn normale barf voer in kleine beetjes, met warm water vermengt, en dat gaat redelijk.
wat zouden jullie hem voeren dan? en hij ,moet voor een echo, omdat ze een bult voelen bij ze nieren, vanmiddag de uitslag van de onderzoeken, mijn hond is 2 jaar, en hij heeft37,2 lager dan normaal dus.
toch okugest?
Door Marjet
#1449857
twy schreef: hier ben ik weer,
het is niet zo dat ik er lang mee wacht, ben al meerdere keren bij de da geweest, er is bloed onderzoek gedaan, en ze testen hem op parasieten, stinkt vreselijkm de diaree, geef hem nu zijn normale barf voer in kleine beetjes, met warm water vermengt, en dat gaat redelijk.
wat zouden jullie hem voeren dan? en hij ,moet voor een echo, omdat ze een bult voelen bij ze nieren, vanmiddag de uitslag van de onderzoeken, mijn hond is 2 jaar, en hij heeft37,2 lager dan normaal dus.
toch okugest?
Is het niet handiger om even naar kvv te gaan? Het wat makkelijker maken voor het maag/darmsysteem? Ben geen deskundige hoor, maar ik doe dat wel als Luna echt diarree heeft.
Door Lizzy
#1449861
twy schreef: hier ben ik weer,
het is niet zo dat ik er lang mee wacht, ben al meerdere keren bij de da geweest, er is bloed onderzoek gedaan, en ze testen hem op parasieten, stinkt vreselijkm de diaree, geef hem nu zijn normale barf voer in kleine beetjes, met warm water vermengt, en dat gaat redelijk.
wat zouden jullie hem voeren dan? en hij ,moet voor een echo, omdat ze een bult voelen bij ze nieren, vanmiddag de uitslag van de onderzoeken, mijn hond is 2 jaar, en hij heeft37,2 lager dan normaal dus.
toch okugest?
Ik zou eerst het onderzoek maar even afwachten. En in de tussentijd makkelijk verteerbaar eten geven zoals gemalen kippennekken, beetje vlees en verder niks. Er is dus al getest op parasieten en ze kunnen niks vinden? Bloed is ook normaal?
Door twy
#1449878
ze gaan me zo bellen, ik zal wat kippennekken malen, met wat vlees, is wat rustiger voor zijn maag,hij drinkt kleine beetjes, beter iets dan niets. heb een beetje het gevoel dat de DA er vooral is voor zijn eigen portemonee, enige id voor een andere DA in Noord Holland,
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door