Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door josevl
#1448342
ik geef dubai 250 gram runderlever in een week

maar nu las ik net dat rund niet goed is ?
en ik heb de vriezer nog vol liggen met runderlever
kan ik dat nog opvoeren ??

het is nog wel een paar kilo :-[

ps dubai weegt 30 kilo
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1448348
Je kan dat gewoon voeren hoor. Het is niet het ideale stuk lever, maar omdat je er geen mega-hoeveelheden van geeft is het voordeel nog altijd groter dan het nadeel.
Door Happy Tail
#1448413
ik weet dat er gezegd wordt dat de runderlever niet zo goed is, omdat lever nu eenmaal een opslag plek is voor afvalstoffen. En dan zou je dus meer stoffen kunnen vinden in oudere dieren. Denk dat het daar een beetje op neerkomt.

maar ik beredeneer dan ook wel weer: wat krijgen de huidige kippen te eten zodat ze in 5 weken tijd groot genoeg zijn om te slachten? dat heeft naar mijn idee ook invloed op alles en met name de lever.
Voor die kleine hoeveelheden die in de regel gevoerd worden lijkt het mij niet zo'n probleem
Door Staftime
#1448431
Voor mij is het altijd een reden geweest om geen runderlever te voeren.
Ik voer alleen van kip en konijn, en sinds kort ook eend.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1448554
Het liefst voer ik lever van wild.
Maar bij gebrek aan, ook wel van lam.
Rundelever ben ik niet zo dol op idd door de afvalstoffen.
Gebruikersavatar
Door Billie
#1448643
Zitten die afvalstoffen niet in alle lever? Wat een gek verhaal. En nieren dan, voeren jullie die dan nooit?
Door Lizzy
#1448646
Mensen eten toch ook runderlever? Ik denk dat je je hond ook best runderlever kunt geven. Alleen, geef het niet teveel. Een andere mogelijkheid is biologische runderlever.
Door Mevroi Kruim
#1448683
Met Lizzy eens. En kippenlever is volgens mij niks beter dan runderlever, qua meuk erin. Biologisch is ideaal, wild is ook goed en verder zijn er mensen die bij voorkeur lever van jonge dieren voeren, dus lam of kalf, met het idee dat daar minder lang troep in is opgeslagen dan bij volwassen dieren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door