Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Karine1
#1448161
Hallo,

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Karine en sinds 1 week hebben wij een friese stabij pup, Bente. Onze katten staan al volledig op Barf. Nu hebben we voor de katten 'kant en klare' zakje in de vriezer liggen (zelf gemixt). Ik ben benieuwd of de Bente die zakjes ook gelijk al kan eten. Er zit het volgende in:

Botmix 1  (Herby)
Botmix 2  (Herby)
Eenden nekken 
Eendenkarkas 
Haas Karkas 
Wilde ganskarkas 
Kippen nekken 
Wilde eendkarkas 
Zalmkoppen  (apart verpakt)
Heel Kwartel  (apart verpakt)
Eendenvleugels 
Eendenrug 

Uiteraard zit er ook spier en orgaanvlees bij, maar dat durf ik allemaal wel aan. Ben benieuwd of er niets bij zit wat te hard voor haar is. Vind het toch best eng om het allemaal zo te geven ivm  verslikken. Vandaar dat ik hier deze vraag toch maar even stel.  Overigens heb ik al wel Pens erbij gekocht.


Groetjes Karine
Gebruikersavatar
Door pike
#1448192
Hoi Karine, welkom en gefeliciteerd met de pup  :D

Is de pup op vers vlees afgespeend? Als de pup niet op vers is afgespeend, zou ik toch eerst beginnen met kippenekken en daarna kipkarkas. En als dat goed gaat (lees: verteert) verder gaan met eendenek. Dus net zoals je bij elke andere hond doet die overgaat op barf.  Voor verslikken zou ik zelf niet bang zijn, wel voor niet (goed) verteren ;)
Door nikèdog2000
#1448294
hoi welkom
gefeliciteerd met je pup
die botmix van herby is wel heftig hoor voor een pup
daar doe ik heel veel vlees bij geven
ondanks dat mijn honden al heel lang barfen
Door Karine1
#1450317
Dank voor de reacties! We geven haar nu smuldier pens/vlees compleet. Zo gauw we dan weer een bestelling gaan doen laten we haar beginnen met kippennekken en kipkarkas. En we moeten haar goed weghouden bij de katten als ze eten, want ze is niet onder de indruk van de meppen als ze het vlees ruikt.  :) Ze zal het straks dus allemaal wel lekker gaan vinden.
Door Lizzy
#1450342
Karine1 schreef: Hallo,

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Karine en sinds 1 week hebben wij een friese stabij pup, Bente. Onze katten staan al volledig op Barf. Nu hebben we voor de katten 'kant en klare' zakje in de vriezer liggen (zelf gemixt). Ik ben benieuwd of de Bente die zakjes ook gelijk al kan eten. Er zit het volgende in:

Botmix 1   (Herby)
Botmix 2   (Herby)
Eenden nekken   
Eendenkarkas 
Haas Karkas   
Wilde ganskarkas   
Kippen nekken   
Wilde eendkarkas 
Zalmkoppen  (apart verpakt)
Heel Kwartel   (apart verpakt)
Eendenvleugels   
Eendenrug   
Ik zou zelf de botmix lekker weglaten. Waar heb je dat voor nodig, met zoveel vleesbot variatie tot je beschikking? Eendennek, kwartel, kippennek is zeer geschikt voor de pup. In eerste instantie kun je de eendennek even een paar keer met een hamertje plat slaan. Maar meestal is dat ook niet echt nodig. En al snel kun je eendkarkas (wild en tam) en eendenrug laten volgen. En snel daarop haaskarkas en zalmkop. Met wilde gans zou ik even uitkijken. Ik heb redelijk zachte gehad maar ook knetterharde die mijn volwassen honden niet eens makkelijk weg krijgen.
Door Karine1
#1453325
Ze is ons toch te slim af geweest en heeft van de kat een stukje haaskarkas te pakken gekregen. :o Ik heb het daarna maar even aan gekeken en ze doet het heel netjes. Ze kauwt netjes steeds een stukje eraf. Ben dus niet meer bang dat ze zich verslikt.
Door Lizzy
#1453382
Karine1 schreef: Ze is ons toch te slim af geweest en heeft van de kat een stukje haaskarkas te pakken gekregen. :o Ik heb het daarna maar even aan gekeken en ze doet het heel netjes. Ze kauwt netjes steeds een stukje eraf. Ben dus niet meer bang dat ze zich verslikt.


Goed zo! Jouw pup is dus een echte handigert :biggrin2:! Nou, op naar de haaskarkas dan maar voor jullie kleine pupsel (ze wil gewoon ook echt eten :biggrin2:).
Door Karine1
#1453588
(ze wil gewoon ook echt eten ).
Klopt, ze wordt helemaal wild als de katten eten krijgen :P. Blaft en springt, wat wij dan weer niet waarderen. Nu nog wel schattig, maar ze krijgt haar voer alleen als ze gaat zitten en nadat de katten het hebben gekregen. Ze heeft vanaf maandag geen brokken meer gehad en dat bevalt goed.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door