Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Cindy de Wolf
#1447116
Naturis gebruikt nu in al zijn smaken de botsoorten van de smaak net als HB. Dus rund bevat runderbotten, lam bevat lamsbotten, kip bevat kippenbotten etc etc. Leek me wel het vermelden waard. ;)
Door M.P
#1447128
waar word dat eigenlijk gemaakt ? 
want je vind niets terug over de producent , dat vind ik zeer raar.......
Door Cindy de Wolf
#1447131
[quote="M.P"]
waar word dat eigenlijk gemaakt ? 
want je vind niets terug over de producent , dat vind ik zeer raar.......
[/quote]

In Belgie www.naturis.be
En je mag altijd gaan kijken daar, hij heeft niets te verbergen, heeft het alleen wel heel druk. Wij zijn er ook al een keer geweest.
Door M.P
#1447138
in belgie wist ik , maar het adres ?  het zou ergens in lummen zijn , en hij is nederlander dacht ik?
groetjes
Door Suzanne
#1447142
[quote="Cindy de Wolf"]
Naturis gebruikt nu in al zijn smaken de botsoorten van de smaak net als HB. Dus rund bevat runderbotten, lam bevat lamsbotten, kip bevat kippenbotten etc etc. Leek me wel het vermelden waard. ;)
[/quote]

Hm... dat moet dan heeeeel recent zijn, want afgelopen maand kreeg ik nog door dat geen runderbotten worden gebruikt, maar kipbotten, ook in de rund-versie...
Niets is echter onmogelijk! ;-)

Suzanne
Door Cindy de Wolf
#1447147
[quote="M.P"]
in belgie wist ik , maar het adres ?  het zou ergens in lummen zijn , en hij is nederlander dacht ik?
groetjes
[/quote]

Je hebt PB. Ruud spreekt gewoon Nederlands maar is een Belg.
Door Cindy de Wolf
#1447148
[quote="Suzanne"]
Hm... dat moet dan heeeeel recent zijn, want afgelopen maand kreeg ik nog door dat geen runderbotten worden gebruikt, maar kipbotten, ook in de rund-versie...
Niets is echter onmogelijk! ;-)

Suzanne
[/quote]

Klopt is vorige week bekend gemaakt. Dus oude voorraden zijn nog met kip maar vanaf huidige productie wordt alles met de betreffende botsoort geproduceerd. Er is overigens nu ook een hert en geit variant en een vis variant is in de maak.
Door inni
#1447251
Ik informeerde over de eend variant en deze zou ook paardenmelk bevatten. Ik zit nog te twijfelen om 't proberen met m'n probleemgeval hier.  :-\ ;)
Door Salty
#1447332
Er zijn nu 2 soorten Naturis,een complete variant met toegevoegde vitamine en mineralen,deze heeft als calciumbron kippenbotten.
En nieuw is dus de soort die 100% bestaat uit 1 bepaald diersoort,dus waarvan ook de botten gebruikt zijn als calciumbron.Aan deze voeding zijn dus geen vitamine toegevoegd en het is dus niet compleet.Dit staat ook op de website van naturis vermeld. http://naturis.be/index/content/view/96/94/
Door Suzanne
#1447347
Okay!

Wie weet probeer ik het nog een keer...

Beide shelties lusten het huidige Naturis niet (de standaard/compleet-versies) en om nou weer de duurdere te kopen; kan ik net zo goed cb blijven geven...

Gelukkig lust Guinnie het wel ;-) maar zij lust dan ook alles volgens mij ;-)

Suzanne
Gebruikersavatar
Door choopy
#1447434
De lam soort was altijd al van 1 dier.
De overige varianten weet ik niet, maar heb zelf lam gebruikt deze zomer voor eliminatie dieet.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1447682
Ik krijg het idee dat het gaat om nagenoeg alleen vlees, zie de samenstelling van bijvoorbeeld "Lam allergie" hier:

http://naturis.be/index/content/view/89/

Het bevat wel toegevoegde vitaminen/mineralen, maar bevat maar 0,43% calcium  ???
Is het dan spiervlees en orgaan, zonder bot. Of kijk ik nou verkeerd?

Ook bij "paard allergie" staat paardenvlees, vitaminen/mineralen, paardenmelk.

Dan zie ik geloof ik toch liever iets zonder toegevoegde vitaminen/mineralen/paardenmelk, en dan met bot.
Door Salty
#1447812
[quote="HannekeKjell"]
Ik krijg het idee dat het gaat om nagenoeg alleen vlees, zie de samenstelling van bijvoorbeeld "Lam allergie" hier:

http://naturis.be/index/content/view/89/

[/quote]

nee ,de lam allergie is weer iets anders.De Naturis 100% bestaat uit  gemalen botten, orgaan- en spiervlees van het betreffende diersoort. 
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door