Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door ingrid beagles
#1446887
HAllo allemaal ik ben Ingrid en woon...in Hongarije das nu net even t grootste probleem  qua barf
Ze leven hier van t varken  de mensen en dat is niet oke heb ik al begrepen
Ben zeer ontwetend heb veel gelezen en opgeschreven maar zie door de bomen het bos niet meer ::) en nee niet van de drank :D

Mn trots opzij alles voor t hondje  :-[en daar komt mn menu nouja menu hihiihih

Luna is 2 jaar weegt 10 kilo en is zeer botterig altijd honger vandaar mn overstap

Of ik t ga redden hier met al de veelzijdigheid eerlijk gezegt geen idee maar t begin is er dan nu

Kom op 200gr perdag waarvan 100 botvlees 40gr spiervlees 30gr groente en 30 orgaan doe ik dit al goed!
Ruwe schatting hoor die % vind ik... te procenterig :P

Het afwissellen heb ik  goed begrepen :yeah:
Dat is het wat t moeilijk of niet moeilijk maar oplettend maakt he :bulb:
WAt ik gister heb gekocht is kippehersens kippeniertjes kippebout
runderhart  kalkoenfile sardientjes een ~rauwevis rundvlees eend wat er nog komt is hert en konijn

de groentes snap ik en bijbehorende dingen rauw ei enz
Is dit ok ja weet t magertjes maar wil t toch proberen

VAst bedankt voor de nodige hulp groetjes uit een koud Hongaland :wavetowel2:
Laatst gewijzigd door ingrid beagles op za 12 dec 2009, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Xada
#1446946
Wat de soorten vlees betreft zit je goed, ik tel er zo gauw even 6 verschillende dieren. En volgens mij zit je ook goed wat betreft de hoeveelheid groente, vlees etc. Ik zou willen dat ik het hier zo zou kunnen versieren.
Het enigste waar ik over zit te denken is dat je haar twee procent voert, zoals het officieel hoort. Maar omdat ze nogal wat botterig is, zou je dan niet op 3 of 4 procent gaan zitten? Later als ze op gewicht is kun je het altijd afbouwen.

Groetjes uit een warm Portugal.
Laatst gewijzigd door Xada op za 12 dec 2009, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Too
#1446955
Hi Ingrid, welkom op Barfplaats.

Leuk weer een 'verre barfer', t doet je opnieuw realiseren hoe makkelijk  t hier inmiddels is.
%tjes hoef je [meestal] maar 1x te gebruiken...
50% vleesbot, 20% orgaan [waarvan ca de helft pens], 20%spiervlees en 10% groenten
In jouw geval  100gr vleesbot, 40 orgaan, 40gr spiervlees en 20gr groen.. nu is dit een richtlijn, t kan zijn dat je hond t beter doet met een fractie meer bot of meer spiervlees..
 
Qua aantal diersoorten kom je heel ver!

Wat moet ik me voorstellen bij kippehersenen  :D zijn dat koppen?
En t konijn is dat compleet, bot en orgaan?
En wat kun je van t hert kopen... vlees en organen?
In veel buitenlanden is t moeilijk om pens te kopen , geldt dat ook voor Hongarije?

Van kip mag je sowieso alles voeren, je kunt dus ook een hele kip in stukken snijden..
Eend kan ook 'in t geheel'
Wat organen betreft heb je nu runderhart en kippenier.. pens [rund, lam of hert] zou wel een heel mooie aanvulling zijn.
Wekelijks een visje en een eitje....
Dat komt helemaal goed met je hondje!
Door ingrid beagles
#1446972
OH zit helemaal gelukkig te zijn hier :biggrin2:
LAs zoveel over soorten  gevolgelte dat ik dacht  ga an we dat wel redden!
ZAlmkoppen nou dat is heir echt niet hoor!

HAha kippehersens die zitten in een zak bijelkaar en heb ze in de vriezer nu zal er eens een foto van maken haha
Nee dat konijn zal stukken delen zijn het dorp waar ik woon is erg  ehhhh eten nog zelfgeslachtvlees maar zover krijgt niemand me
:-[ dat kan ik niet!
Hert zelfde verhaal...
Heb de pens vergeten gister t heet pólusú dus ga mn best doen

Ben jaloers even op Portugal nu haha maarre daar snap ik echt niks van 2% of 3% dat gaat me boven mn pet
Ik kijk met t oog Ben helemaal blij heb er nog 5 he en wil ze graag allemaal wel Oh lijkt me gaaf weet ook zeker dat ik ze er een plezier mee doe
Vind t leuk hier want..las ook over anti entstoffen en daar doe ik na 1 jaar ook aan mee vroeger in Ned ging ik netjes prikken halen maar hier ben ik erachter dat honden dat heel niet nodig hebben....

HArtstikke bedankt Fijn weekend
Door Xada
#1447036
[quote="beagleingrid"]
Ben jaloers even op Portugal nu haha maarre daar snap ik echt niks van 2% of 3% dat gaat me boven mn pet
Ik kijk met t oog Ben helemaal blij heb er nog 5 he en wil ze graag allemaal wel Oh lijkt me gaaf weet ook zeker dat ik ze er een plezier mee doe
[/quote]

Je voert nu 2% van het gewicht van je hond. Maar omdat ze wat dikker mag worden zou je misschien beter wat meer voer kunnen gaan geven, bv. 3 of 4 %.
Wat bedoel je met "heb er nog 5"? Heb je nog 5 honden? en met "wil ze graag allemaal wel"? Ik heb zelf ook 5 grote honden, twee berner senners en 3 Rafeiro's en allemaal krijgen ze barf. Er gaat hier ca. 3 kilo vlees per dag door en bijna 1 kilo groente. En als ik dan zie hoe lekker ze eten wil ik niet meer terug naar brokken. Zelfs 1 die eigenlijk nooit zijn bak leeg at eet nu goed en daar heb ik geen problemen meer mee.
Door Too
#1447039
Laat gewoon weten wat je kunt krijgen en we denken met je mee!  ;)

Volgens mij hoef je qua 'barf' niet zo heel jaloers te zijn op Xada... Portugal is niet zo makkelijk voor barfers  8) maar t is wel een prachtig land!
Door **Jolanda**
#1447109
Die 3% en 4% is het percentage van het lichaamsgewicht van de hond en dus het gewicht dat je voerd. (2% van 10kilo is 200gr, en dat is de hoeveelheid die jij wilt gaan voeren)

Als je 3%wilt gaan voeren om je hond bij te laten komen, zou je dus 300gr per dag moeten voeren. Dat komt neer op 150gr vleesbot, 60gr vlees, 45gr orgaan en 45gr groente.
Bij 4% komt het neer op 400gr voer, dus 200gr vleesbot, 80gr vlees, 60gr orgaan en 60gr groente.

Als je die 4% zou gaan voeren zul je al snel merken dat je hondje bij komt in gewicht. Wanneer de hond op het ideale gewicht zit kun je dan iets minder gaan voeren, bijv die 3% of zelfs 2%.
Als de hond niet goed bijkomt kun je zelfs 5% voeren.

Om een voorbeeld te nemen: mijn reutje woog ongeveer 20kilo en kreeg 2%, dat is dus 400gr. Hierdoor viel hij erg af en bleek dus echt te weinig te zijn. Ik heb hem tijdelijk 900gr gevoerd, dat is 4,5% (van het ideale lichaamsgewicht). Nu is hij goed bijgekomen en krijgt hij nog 'maar' 700gr. Dat is dus 3,5%.
De ene hond moet wat meer krijgen dan de andere en daarom word er geadviseerd om op het oog te voeren (word de hond te mager; meer gaan voeren. Word de hond te dik, dan voer je minder)

Je diersoorten zijn prima. Wanneer je meer verschillende soorten kunt krijgen is dat alleen maar mooi meegenomen. (denk aan geit of lam)
Door ingrid beagles
#1447264
heb t door... Dit is Luna
de nieuwe Barfer
Afbeelding
Zal eens kijken of ik rest hieronder kan krijgen

DAnk weer het is me duidelijk en moet eerlijk zeggen dat ik meer op gevoel leef en werk dan ..

Hert en konijn moet ik vinden is niet zeker en moet erbij zeggen hangt ook van de prijs af t wordt flink duurder hier en sommige dingen zijn een lachertje qua prijs en soms naar duur

GA van de week kippenekken kopen die waren op want das hier mensenconsumptie he :biggrin2: en start dan gelijk met de rest :) vraagje nog had ook een zak kippetenen dus geen poot heeft dat een funktie in het menu of gewoon lekker hapje tussen door!
GA vandaag aan de weeg en rekenen haha mag de bakken wel van naam voorzien :D :P

Fijne dag allemaal groetjes
Laatst gewijzigd door ingrid beagles op zo 13 dec 2009, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Xada
#1447436
Hoe doe je dat als de één vers vlees krijgt en de anderen brokken. Ik zou ze dan echt apart moeten zetten, want alle honden willen dat verse vlees wel. Dan gaan ze bij die bak staan en eten hun eigen brokken niet meer.
Door *Nicole*
#1447708
hoi,
wij waren in september nog in hongarije vlakbij kaposvar.
Bij de grote supermarkt en liddl kun je gewoon vlees halen, kip, eend kalkoen etc
viel mij echt reuze mee.

gr nicole
Door ingrid beagles
#1447730
Als eerste mn fotoos mogen best wat kleiner hoor pf hahaha

Ik geef apart te eten zijn beagles he sneller dan ik :biggrin2: dus 1 in de eetkamer 1 zitkamer 1 bijkeuken en 1 keuken d rest buiten en Luna in en bench hoor want das zielig he afgedekt en die smult op dr gemakkie ze hebben t niet eens door!
GA morgen Szigevar  in das best in de buurt he  Nicole  een stukje onder KAposvar  :)neem 2 grote tassen mee pf blij als de auto eris :D
Ga de oudere eerst kippepootjes voeren ivm met wenning bot
en.....die zak met hersens zijn kleine ukkepukke kuikens :rotflmao: ik wees dus echt naar mn hoofd zal de woorden morgen meenemen in t hongaars ;) vrees dat ie denkt dat ik kleine hersens heb en ik ze zie vliegen  ::)

Maar goed.. we komen er wel uit
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door