Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Erna
#144650
Shit..ik ontdek net bij Mara (10 jaar) een bloedoor....

Het zit bij de ooraanzet aan het hoofd en het is ongeveer een centimeter of 4 groot.

Kan het op een natuurlijk manier weggaan? Of is opereren noodzakelijk? Ik vind het zonde als ze zo'n bloemkooloor krijgt.
Door 202spots
#144656
Erna schreef: Shit..ik ontdek net bij Mara (10 jaar) een bloedoor....
Het zit bij de ooraanzet aan het hoofd en het is ongeveer een centimeter of 4 groot.
Kan het op een natuurlijk manier weggaan? Of is opereren noodzakelijk? Ik vind het zonde als ze zo'n bloemkooloor krijgt.
Ik ben bang dat ze juist 'n bloemkool oor krijgt als je er niks aan doet.
Toch maar naar de DA als ik jou was.
Door tessa
#144669
Ik had laatst een hond in de trimsalon die aan beide oren een bloedoor heeft gehad, een oor was geopereerd en het andere niet maar het resultaat van het geopereerde oor was niet veel beter dan het oor waar niets aan gedaan was, dus het lukt niet altijd.
Door Erna
#144674
Ik hoef nu nog niet naar de DA te gaan omdat er toch niets aan gedaan wordt. Voordat er geopereerd kan worden moeten eerst de vaatjes dicht zijn en dat kan geloof ik wel 2 weken duren.

Ik hoopte dat ik in de tussenliggende tijd iets kon doen om te proberen het op een natuurlijk manier weg te krijgen.

Een andere hond van ons is wel geopereerd aan zijn bloedoor en dat is erg mooi geworden maar hij was een stuk jonger. Gezien Mara's leeftijd zit ik niet te springen op een operatie, wat moet dat moet natuurlijk maar als het anders kan zie ik dat graag.
Door 202spots
#144676
Binno schreef: Best naar je DA gaan hiermee. Op http://www.hsvdeoase.nl/Bloedoor.htm kan je meer over een bloedoor en de behandeling lezen. ;)

Er staat op die site o.m:
"Met een operatie wordt gewacht tot het bloedoor een dag of 8 bestaat. Dan weet je namelijk zeker dat er een bloedstolsel over het kapotte vaatje is gevormd"
Dat vind ik eigenlijk wel vreemd...onze eerste hond heeft het ook is gehad, ik ontdekte het s'avonds en ben gelijk de volgende dag naar de DA gegaan,en die heeft het dezelfde dag behandeld.
Is allemaal goed gekomen.
Door Erna
#144678
202spots schreef:



Er staat op die site o.m:
"Met een operatie wordt gewacht tot het bloedoor een dag of 8 bestaat. Dan weet je namelijk zeker dat er een bloedstolsel over het kapotte vaatje is gevormd"
Dat vind ik eigenlijk wel vreemd...onze eerste hond heeft het ook is gehad, ik ontdekte het s'avonds en ben gelijk de volgende dag naar de DA gegaan,en die heeft het dezelfde dag behandeld.
Is allemaal goed gekomen.
Hoe dat zit weet ik ook niet maar hier is eigenlijk de gewoonte om te wachten tot de vaatjes dicht zijn.
Door Erna
#144685
Ik krijg via mail de tip om er SRL gelei op te smeren....

Iemand hier een mening over?
Gebruikersavatar
Door Binno
#144686
Je zou intussen wel Arnica D30 kunnen geven 3 of 4 keer per dag gedurende enkele dagen en daarna als het beter wordt twee maal per dag. Kan je nog altijd naar de DA als het nodig zou zijn... :-*
Gebruikersavatar
Door Binno
#144692
Erna schreef: Ik krijg via mail de tip om er SRL gelei op te smeren....

Iemand hier een mening over?
Ben even gaan kijken bij VSM. SRL-vetsem-gelei zou eigenlijk gebruikt worden bij beschadigingen en ontstekingen van pezen, banden, gewrichtskapsels en beenvlies. Dus niet echt geschikt voor behandeling van bloedoor denk ik. :-\
Laatst gewijzigd door Binno op vr 13 aug 2004, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Erna
#144707
Het gaat zwellingen tegen geloof ik.

Ik heb er nu ff tantum opgesmeerd en ben aan het koelen met koude doeken.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#144710
Ik denk ook dat Arnica goed zou kunnen helpen, ik heb het al verschillende keren bij Gitte gebruikt als ze bloeduitstortingen had van een botsing met Nitus, dan had ze soms een bult zo groot als een ei onder haar huid zitten, met Arnica was het dan na een week weg :).
Door gonny
#144715
misschien symphosan??? is voor onderhuidse bloedingen!!! is van vogel!
Gebruikersavatar
Door Binno
#144719
Erna schreef: Ik heb er nu ff tantum opgesmeerd
Is tantum niet voor de spieren (onstekingsremmend en pijnstillend)?
Het oor insmeren met Arnicazalf zou ook goed zijn.
En nu weet ik voorlopig niks meer... ;D ;D ;)
Door Urs
#144724
Is dat traumeel niet wat? Helpt ook bij kneuzingen e.d. Ik smeer het eigenlijk overal op. Die druppels heb je die nog? Misschien daar een compress van maken?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door