Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door gayet
#1436006
Ik heb een kitten gekocht van 9 weken die niet is geënt. Kan iemand mij vertellen wat ik het best kan doen?
Vroeger liet ik m'n katten volgens het boekje enten, wist toen niet beter! Nu wel, ik wil m'n katje graag gezond houden en geen melkkoe van de da zijn.
Door gayet
#1436016
klopt, ik heb hem dan ook bij m'n honden die hem nu al bemoederen, hopelijkdenkt het beestje dat het ook een hond is.
Door Loeka
#1436025
??? Hond en kat zijn totaal verschillende dieren met een verschillend gedragspatroon. Nogmaals de beste kans om een kat mentaal en fysiek gezond te houden is het lang genoeg bij de moeder laten.
Door verwonderd
#1436032
:o

Beetje jong kitten hoor.

Suc6 maar volgens mij moet kitten met 10 weken en dan met 12 weken geent worden.

Maar goed, ik weet dat verder niet, mijn kitten heeft de 2e enting gemist door misverstand met DA en bleek later voldoende antistoffen te hebben (laten titeren met een jaar jong).
Door barbarella
#1436078
Ik kreeg mijn katje Shiloh met 5,5 week, omdat de eigenaar er per se meteen vanaf moest en dreigde het iets aan te doen. Tja, dan neem je geen risico's en neem je het mee naar huis. Ik kan wel merken dat ze er "last" van heeft gehad en dat zij zich anders gedraagt dan onze oudere kat en dan alle andere katten die we hebben gehad. Ze heeft, zeg maar, menselijke en hondse trekjes, omdat ze is grootgebracht door mij en onze oudste hond. Ze "praat" (reageert als je iets tegen haar zegt) en bij het spelen vertoont ze geen katten-, maar hondengedrag. 's Nachts komt ze nog steeds vaak op mijn buik liggen slapen en dan neemt ze haar staartje tussen haar voorpootjes en sabbelt erop (nog steeds, al is ze nu al 16 maanden). Ze speelt met onze jongste hond en hoewel ze heel klein is ten opzichte van het speelgoed vindt ze het allemaal prachtig en wil ze echt meedoen. Mijn katje heeft de 1e enting gehad met 8 weken en de 2e met 12 weken (volgens DA hoe het hoorde, want ik wist van niets omdat ik altijd oude "afdankertjes" heb gehad). Ik weet echter niet of dit de juiste leeftijden zijn om te enten. Ik had Barfplaats nog niet ontdekt toen ik Shiloh net had, helaas. Daar had ik veel aan gehad. Ik kende niemand met ervaring met zulke jonge kittens en de DA verklaarde haar gezond en heeft zich verder niet met het groeiproces bemoeit of met voeding. Ik zou toch goed informeren wanneer je de entingen moet laten geven. Veel succes met de kleine!
Door ibbi
#1436114
normaal wordt dacht ik met 8 en 12 geént.  nu is het iets later maar dat geeft niet, dus als je met de kleine komende week naar de DA gaat kun je hem de eerste enting laten geven en volgende maand de tweede.
ik laat altijd de kittenentingen zetten en daarna ook nog zeker 1 x ( als ze één jaar zijn ) 

voor de ouderen wil ik dit keer voor het eerst titers laten bepalen.
Door gayet
#1446148
Bedankt voor jullie reactie, ik ga direct een afspraak maken met de DA. Dat ik hem eigelijk te jong heb opgehaald is nu achteraf bezien misschien niet goed geweest. De eigenaar vertelde verder dat de moederpoes er niet meer naar omkeek, en toen ik hem haalde was het nog geen minuut dat de moeder bij het kitten was. We moeten er nu maar mee leren leven. Vroeger kregen we altijd een katje wanneer ze 6 weken waren, is altijd nog goed gegaan ook qua gedrag. Ik zal m'n best doen het een grote gezonde kater te laten worden.
Laatst gewijzigd door gayet op zo 13 dec 2009, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door