Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door beerke
#1446070
hey iedereen, ik hoop hier een eerlijk antwoord te vinden.
mijn hond is een kruising tussen bull terrier en shar-pei en ze is 3 jaar oud, op 1 jarige leeftijd puppies gehad en daarna gesteriliseerd. ze heeft nu last van haar blaas en kan haar urine niet meer zelf ophouden dat komt door de sterilisatie maar sinds kort is ze beginnen overgeven en at ze niet meer, ben met haar naar dierenarts geweest en nu door bloed en urine onderzoek heeft de dierenarts vastgesteld dat ze chronische nierinsufficientie heeft dat haar nieren haar afvalstoffen dus ook niet meer afvoeren, bloeduitslag ureum 369 creatine 14,99 en fosfor 17en een beetje maar nu wil ze ook totaal niets meer eten, geen brokken geen pasta niets, en ze moet morge aan het infuus onder gedeeltelijke verdoving omdat ze anders niet zou stil liggen. mijn vraag is nu eiglijk of ze hiervan kan geneze of wat er verder kan gebeuren?
groetjes
Door Borke
#1446091
Welkom Beerke op Barfplaats.
Wat ontzettend jammer dat je ons forum niet eerder gevonden hebt, want met vers vlees voeding kan je veel doen aan nierwaardes.
Zelf heb ik een aantal katten en een hond met nierproblemen gehad en de resultaten van andere voeding waren steeds erg goed.

Zoals jij het voor jouw hond beschrijft klinkt ernstig, ik kan er niets zinnigs over zeggen hoe dat verder zal lopen.
Bij mijn hond hebben de nierproblemen zich opgelost met een barf nier dieet (kwamen door leishmaniose), bij de katten heb ik met vers vlees voeding en medicatie het nog een hele tijd kunnen rekken, bij onze oudste poes heeft zij toen nog 5.5 jaar geleefd tot ze 14.5 jaar was. Onze huidige 2 katten met nierproblemen krijgen ook Fortekor en vers vlees.
In alle gevallen waren de nierwaardes bij aanvang van het starten met aangepast eten/medicatie een heel stuk lager dan wat jij nu noemt.

Overigens hebben we afgelopen zomer onze oudste poes (7.5 jaar) thuis meerdere malen een infuus gegeven en dat dan uiteraard zonder een roesje.

Voor morgen wil ik je heel veel sterkte wensen!
Hoe lang moet je hond bij de dierenarts blijven en krijgt ze zondag weer een infuus?
Of gaat ze permanent aan een infuus?
Door Nynke
#1446101
welkom op Barfplaats Beerke  :)

De reden waarom je je aangemeldt hebt, de situatie met je hond, is natuurlijk heel verdrietig  :'( :'( :'(

Ik zou als ik jou was, zodra je hond weer thuis is, inderdaad overstappen naar rauwe voeding en dan inderdaad het Barf nierdieet, zoals Astrid hierboven ook al schrijft.

Sterkte met je hond !!!!
Door beerke
#1447349
dank u wel iedereen voor toch iets, en ik moet ze vanavond gaan halen bij de da ze heeft er van zaterdag middag aangehange
en vanavond kijke of ze iets wil eten
groetjes
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door