Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door marye
#1443104
Dagelijks krijgt Caja een beetje yogurt met supplementen (met name vanwege haar slechte weerstand).
Ze krijgt nu yogurt met omega 3 olie, Psyllium Husk vezels en zeewier.
Daarnaast heb ik vandaag een kiemtoren, alfalfa kiemzaden en broccoli kiemzaden gekocht, daarvan wil ik dagelijks ook een klein beetje toevoegen.
Nu wil ik als laatste er ook nog wat honing en brandnetel doorheen geven.
Kan dit dagelijks en hoeveel mag je dan geven?
Het gaat om een hond van 15 kilo.
Door Mevroi Kruim
#1443680
Een klein schepje brandnetel, theelepel ofzo, zou ik mee beginnen. Je kunt er ook thee van zetten en door het voer mengen. Het kan behoorlijk vochtafdrijvend werken dus ff kijken hoe het gaat.
Waarom voer je psylium? Heeft ze last van haar darmen?
Gebruikersavatar
Door nova
#1443760
Ik geef wel vaker honing, maar dan wel net een hoeveelheid zoals het uitkomt.
Kiemgroentes geef ik als onderdeel van  de groentemix, en die andere zaken geef ik niet.
Door marye
#1446033
Ik ben nu begonnen met een theelepeltje per dag, kijken hoe ze reageert.
De psylium geef ik uit voorzorg, door haar mindere immuunsysteem slaan dingen sneller op haar darmen en door de psylium is dat verminderd.
Ook daar krijgt ze een theelepeltje per dag van.
Maar zit te denken om er tijdelijk mee te stoppen en kijken hoe het gaat ;)
Laatst gewijzigd door marye op vr 11 dec 2009, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#1446412
Baiko geef ik momenteel ook brandnetel omdat dit zuiverend werkt van binnenuit. De natuurgeneeskundig therapeute heeft mij voor twee weken achter elkaar een half theelepeltje per 100gr voer voorgeschreven.

Dus mijn hond eet 1kg per dag, dan krijgt hij 5 theelepeltjes door zijn voer. Meestal meng ik dit met de groente, of ei, of door orgaanvlees dat toch al fijner is gesneden.

Na twee weken had ze me een stopweek geadviseerd. Het is nu een soort kuur dus. Nu weet ik eigenlijk niet zo goed hoeveel je geeft als je het elke dag gaat geven. Ik denk dat je gerust een theelepel per dag mag geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door