Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door monky555
#14442
dit heeft wel met katten te maken maar niks met barf aangezien mijn katten het vertikken om versvlees, muizen en eendagskuikens te eten maar toch heb ik wel een vraag over voeding ik wil het beste voor mijn beesten daarom ben ik met monky ook overgestapt van brokken naar versvlees en gedeeltelijk barf en dat wou ik dus ook met mijn katten maar die willen het echt niet maar ik zie heel vaak staan naast versvleesvoeding wat een goeie brok is voor de hond maar wat is nou een goeie brok voor de kat ze krijgen nu prins brokken maar niet iedereen is hier tevreden over als een eerlijke brok voor de hond maar ik hoor niks over katten voeding dus wat zijn goeie katten brokken overigens vindt ik mijn kleinste kat het ook niet echt goed doen op prins brokken hiervoor hadden ze sience plan en dat vonden ze weer niet echt lekker wat een zeikerds zeg katten bij mijn katten is de stelling van katten hebben personeel en honden een baas echt waar

groetjes nicole en monky
Door ester
#14443
ik zou gewoon proberen vol te houden met vers, en wissel ook merken af. Goede kattenbrok?MMM. nouja, vobra carocat of nutro kat.(als dat in nl. te koop is,de nutro)
groetjes ester
Door ester
#14444
p.s. wil je voortaan met punten typen,het leest anders zo lastig ;)
Door sylvia
#14445
Hoi Nicole,je kat laten barfen of op versvlees zetten is iets anders als dat hij geen muis of ééndagskuken rauw wil eten.Mijn kat at zeker in het begin geen muis en eendagskuikens alleen als ze gekookt waren,wat at hij wel....zijn kompleetversvlees menu van carnibest.
Dus als je toch wil proberen of je kat geen vers lust zo ik eerst eens een kompleet versvoer proberen.
Door monky555
#14446
ik heb al een aantal keer geprobeerd om versvlees (bibi) te geven. ze moeten het echt niet ik heb het nu 5 keer geprobeerd alle 2 de varianten beefmix en kruidenmix (geloof ik). ik heb het gemengd met hun brokken, ik heb er kokend water overheen gegooid, ik heb het gemengd met blikvoer (speciaal gekocht voor het mengen met de bibi want normaal krijgen ze het niet) ik heb er een papje van gemaakt met melk , ze hebben een keer 2 dagen alleen maar bibi gehad en nog niks ervan gegeten de laatste keer heb ik dan maar een zak eendagskuikens mee genomen en die moeten ze ook niet dus die geef ik maar als tussendoortje aan monky die lust ze wel en muizen heb ik geprobeerd omdat ik die altijd in huis heb vanwege mijn slang en die moeten ze ook niet dus ik heb het zeker wel geprobeerd maar ik vindt het houdt ook een keer op ookal zo ik graag willen zien dat ze het wel zouden eten
Laatst gewijzigd door monky555 op zo 17 aug 2003, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jennie
#14447
Mijn kat wil ook niet overstappen, hoor. Ben 12 dagen bezig geweest zonder resultaat. Ik heb nu Yarrah brokjes in huis, verkrijgbaar bij 'biologische' winkels. Via internet zijn wel verkooppunten te vinden. Er zitten (als ik de verpakking goed begrijp) geen geur-, kleur- en smaakstoffen in en geen anti-oxydanten.
En ik ga voor mijn kieskeurige kat nog op zoek naar Carocat, Animonda, Nutro en Hope Farms om te kijken wat daar in zit. Als dat goed klinkt, probeer ik die brokjes ook nog. Helaas zijn deze merken, net als vers voer, niet in elke winkel te verkrijgen.
Laatst gewijzigd door Jennie op ma 18 aug 2003, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
#14448
Katten kunnen hele moeilijke kostgangers zijn Tijger eet beslist ook niet alles,maar mischien lust jouw kat wel carnibest,als je het niet probeert weet je het niet.
Eet hij bijvoorbeeld wel soepvlees in stukjes gesneden,of lamshart ?
Laatst gewijzigd door sylvia op zo 17 aug 2003, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door monky555
#14449
over het soepvlees en hart dat heb ik nog niet uitgeprobeerd en dat zal ik nog wel doen ze moeten in ieder geval ook geen gehakt (kip/rund) het enigste wat ze lekker vinden is vis maar dat kan ik ze natuurlijk niet elke dag geven
Door sylvia
#14450
Tijger hier eet ook geen gehakt hoor,maar weer wel soepvlees,rauwe zeevis wil hij ook niet dat lust hij alleen gekookt,maar hij eet dus wel carnibest,kippennekken,kippenvleugel (de nekken en vleugels heeft hij moeten, leren deed hij niet gelijk)
Alle soorten rundvlees en lamsvlees in stukjes.
Door Jennie
#14451
De Nutro voor katten is in Nederland te koop, Ester. Ik heb het vandaag gekocht. Salomé vond het heerlijk, Balthazar vindt het stinken en eet het niet.
Door ester
#14452
De Nutro voor katten is in Nederland te koop, Ester. Ik heb het vandaag gekocht. Salomé vond het heerlijk, Balthazar vindt het stinken en eet het niet.
is een goed brokkenmerk hoor!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door