Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Hertog
#1443137
Langzaam voer ik de hoeveelheid vlees op. Nu ongeveer 75% vlees en de rest vleesbot met toch zeker 1/3 e vlees. Wat zou ik nog meer kunnen doen? O ja, 1x per week zalm (kop of staart), orgaan in de juiste hoeveelheden verdeeld over de week, 1x in de week pens die ik niet meereken.
Door Happy Tail
#1443600
May Linn schreef: wat is je vraag?
waarschijnlijk in het topic verstopt? waarom ze poederpoep hebben???

ligt eraan hoe je dat ziet: van vers hebben ze nu eenmaal heel andere ontlasting dan wanneer je brokpoep gewend bent...
Door Hertog
#1444845
De vraag is; Wat kan ik nog meer doen om de hond een wat soepeler ontlasting te doen krijgen.
Inmiddels al een jaar aan de barf. Maar nog steeds regelmatig poederpoep.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1444854
misschien moet je mijn topic even checken over moeilijk poepen.. :)
daar staan een hoop uitleg en tips in denk ik voor je.
Gebruikersavatar
Door pike
#1445212
Hertog schreef: Langzaam voer ik de hoeveelheid vlees op. Nu ongeveer 75% vlees en de rest vleesbot met toch zeker 1/3 e vlees. Wat zou ik nog meer kunnen doen? O ja, 1x per week zalm (kop of staart), orgaan in de juiste hoeveelheden verdeeld over de week, 1x in de week pens die ik niet meereken.
Vleesbot met zeker 1/3e vlees, dat is toch behoorlijk kaal bot? Namelijk 65% bot 35% vlees. Als je zulk kaal bot voert is het niet zo vreemd dat je poederpoep heeft.  Dat kale bot moet je dan toch altijd wel samen voeren met het nodige vlees/orgaan.

Het is mij niet zo duidelijk hoe alles nu verdeeld is. Je zegt 75% vlees en de rest vleesbot.
Maar verder per week zalm, orgaan, pens die je niet meerekent. Toch horen al deze zaken in het menu dus in werkelijkheid krijgt je hond veel minder dan 25% bot. Als jouw botten echt zo kaal zijn zou ik voor minder kale botten gaan, en het menu goed doorrekenen inclusief het orgaan (en dat is ook de pens) en de vis.
Door Hertog
#1446593
Moeilijk hoor om duidelijk te zijn.
Hij krijgt 75% van zijn maaltijd vlees aangevuld met vleesbot wat voor 2/3 bot is en waar voor 1/3 vlees aan zit. Verder doe ik netjes wat het rekenmodel aangeeft. De pens reken ik niet mee omdat daar niet zoveel voeding in zit maar wel vezeltjes en die kan hij gebruiken.
Ik ga opzoek naar de aanbevolen topic.
Gebruikersavatar
Door pike
#1446654
Hertog schreef: Moeilijk hoor om duidelijk te zijn.
Hij krijgt 75% van zijn maaltijd vlees aangevuld met vleesbot wat voor 2/3 bot is en waar voor 1/3 vlees aan zit. Verder doe ik netjes wat het rekenmodel aangeeft. De pens reken ik niet mee omdat daar niet zoveel voeding in zit maar wel vezeltjes en die kan hij gebruiken.
Ik ga opzoek naar de aanbevolen topic.
Dus het klopt dat jouw bot erg kaal is????? Want dan zou ik het probleem daar toch zoeken en bot geven waar meer vlees aan zit. Of meer bij het bot geven als je dat (nog) niet doet.

Vezels in de pens; die zitten er toch alleen in als hij nog behoorlijk vuil is en dus veel voedsel(=gras)resten bevat.  Als je geen heel vuile pens hebt krijgen ze meer vezels binnen als je groentemix voert.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door