Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door rheawithpixels
#1441595
Ik heb van het weekend kalkoen snijzels gehaald. Normaal is dit wat rood-rose vlees, maar na het ontdooien blijkt het wat meer zalmkleur te hebben (caroteen???) en er zitten ook stukjes bot in. Het bot is niet hard want ik kon er met mijn hakmes makkelijk doorheen. Zit zelf te denken dat het misschien iets van fazant kan zijn. Iemand een idee? (Het was gisteren te donker om nog even een foto te maken...wie weet later vandaag...)
Door rheawithpixels
#1441602
Ik heb wel iets herkent als zijnde een voormalig pootje  :biggrin2:
Maar dat was niet van een grote jongen, kleiner dan een kip of parelhoen

Fazant hebben ze hier wel eens gehad en was niet donkerder dan kalkoen.
Door rheawithpixels
#1441869
Net even de winkel opgebeld. Aan de hand van mijn beschrijving zei hij dat het Maiskip geweest moet zijn  ;) En er zit nog wat parelhoen doorheen  :biggrin2:
De hondjes vinden het heerlijk, dus mij hoor je niet klagen voor 1 euro de kilo  8)
Gebruikersavatar
Door pike
#1442490
Niet alles wat in de winkel ligt is altijd goed gelabeld. Verleden week zag ik hier in de Vomar biologische kipfilet liggen. Het vlees was zo donkerrood als maar zijn kon  ??? :-X ::)
Door Xada
#1442854
Ik zit net te denken, maar ik heb hier eens een kip geslacht en op de rug was die ook donker rood van kleur, terwijl de borst gewoon wit kippevlees was. Ik heb hier navraag gedaan en volgens mijn buren en vrienden zou het kunnen dat het komt omdat de galblaas misschien niet heel gebleven is.
Door rheawithpixels
#1442868
Ik koop altijd  snij afval. Denk dat ze deze keer van alles door elkaar hebben gemengd en dat het er daarom zo kleurrijk uitziet  ;D
Als ik parelhoen of fazant koop, dan koop ik gewoon een hele, maar dit zijn allemaal kleine stukjes door elkaar, ingevroren. Het is een wildwinkel met een eigen slachterij en die verzamelen altijd voor me het snij afval (resten spiervlees en karkasjes, netjes gescheiden)

De honden vinden het in ieder geval heerlijk  :D (maar dat vinden ze van alles wat ik ze voorschotel haha)
Door Bennie
#1442886
pike schreef: Niet alles wat in de winkel ligt is altijd goed gelabeld. Verleden week zag ik hier in de Vomar biologische kipfilet liggen. Het vlees was zo donkerrood als maar zijn kon  ??? :-X ::)
Hoe donkerder het kippenvlees hoe biologischer het is, afhankelijk van het ras kan het behoorlijk donker zijn. Geel is maiskip en wit is plofkip :P.

@rheawithpixels Fazant herken je heel eenvoudig door de neiging om een wasknijper op je neus te zetten :biggrin2:.
Door Xada
#1442982
Bennie schreef: Hoe donkerder het kippenvlees hoe biologischer het is, afhankelijk van het ras kan het behoorlijk donker zijn. Geel is maiskip en wit is plofkip :P.
Ik heb hier toch echt wel biologische kippen rondom huis lopen. Ze hebben een nachthok en verder een terrein van ca. een kleine ha. Maar de hanen en kippen die ik geslacht heb hadden allemaal vrij licht vlees, op die ene met die rode rug na. Ze krijgen wel wat legkorrel, maar voor de rest scharrelen ze al hun voer bij elkaar.
Gebruikersavatar
Door pike
#1443064
Xada schreef: Ik heb hier toch echt wel biologische kippen rondom huis lopen. Ze hebben een nachthok en verder een terrein van ca. een kleine ha. Maar de hanen en kippen die ik geslacht heb hadden allemaal vrij licht vlees, op die ene met die rode rug na. Ze krijgen wel wat legkorrel, maar voor de rest scharrelen ze al hun voer bij elkaar.
Ik heb ook al menige eco-kip gezien en die waren ook allemaal vrij licht van kleur, niet roodachtig en al helemaal niet met zo'n donkerrode wildkleur.  Wat in de winkel lag was ook geen rug, maar lapjes filet. De biologische kip die zulke filetjes geeft wil ik ook wel  :D
Door rheawithpixels
#1443076
Bennie schreef: @rheawithpixels Fazant herken je heel eenvoudig door de neiging om een wasknijper op je neus te zetten :biggrin2:.
bij mijn honden lijkt wel, hoe meer ik het vind stinken, hoe lekkerder zij het vinden. De eerste keer met haas snijzels, ging ik zowat over mn nek, maar stond die kleine met haar voorpootjes op het aanrecht de boel even te inspecteren  ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door