Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Xada
#1442489
Omdat mijn kwartelkuikens vaak al met 2 of 3 dagen dood gingen ben ik gaan nadenken. Kun je de eieren van de kwartels ook voeren en dat als een extra diersoort beschouwen?
Door Alba
#1442494
Het bevat natuurlijk geen bot enz dus het is geen prooidier. Ik denk (let wel, denk, geen expert hier!) dat het extra is net als kippeneieren...
Door Nynke
#1442497
ik ga met Alba mee :) 

Heb je enig idee waarom de kwartelkuikens zo snel overlijden?
Door Xada
#1442837
Nynke F schreef: ik ga met Alba mee :) 

Heb je enig idee waarom de kwartelkuikens zo snel overlijden?
Ik heb er geen enkel idee van. Ik heb geprobeerd het uit te zoeken, heb vitamines in hun water gedaan. Dat maakte niet veel verschil. Toen heb ik wat antibiotica door het voer gedaan (in overleg met mijn DA), ook geen resultaat. Toen het kippenmeel vervangen door voer voor kwartels wat ik gemalen heb (hier kun je geen apart meel voor kwartels kopen), weer geen resultaat. Allerlei soorten grondbedekking geprobeerd, geen verschil. Toen heeft iemand uit Nederland Sivo start opgestuurd, daar ging het wel wat beter mee, maar 4,5 euro voor 1 kilo voer en de portokosten van 12 euro is dat geen blijvende mogelijkheid. Temperatuur verschil geprobeerd, ook daarop geen reactie.
Dus als iemand nog iets weet hou ik mij aanbevolen. Natuurbroed wil niet met dit soort kwartels.
Door Nynke
#1442844
nou, dan lijkt het me inderdaad dat je alles geprobeerd hebt wat in je macht ligt  :-X :-X

heb je het internet afgespeurd ?
Door Xada
#1442850
Ook dat gedaan, zelfs in Spanje wezen kijken of ze daar wel iets hadden, maar niet iets gevonden wat beter was.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door