Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Tanna
#1442081
Ik heb in de vriezer nog piepkleine visjes liggen, spiering geloof ik. Ze zijn maar een paar centimeter groot. Die wil ik gaan drogen - dat wordt voor het eerst dat ik de droogmachine ga gebruiken. Ik denk dat die visjes zo klein zijn dat het niet gevaarlijk wordt wat graatjes betreft. Heb ik daar gelijk in of kan ik het beter niet doen?
Door Nynke
#1442212
geen probleem hoor meissie !!!! Ik droog ze ook, vooral Gunnar vind ze lekker  :)

Als je maar zeker weten weet dat het geen gezouten ansjovisjes zijn  :D :D :D :D :D
Door Tanna
#1442251
Nynke F schreef: geen probleem hoor meissie !!!! Ik droog ze ook, vooral Gunnar vind ze lekker  :)

Als je maar zeker weten weet dat het geen gezouten ansjovisjes zijn  :D :D :D :D :D
Nee, dat weet ik zeker Nynke! Het is een kilozak diepvriesvisjes van de Sligro en het was eigenlijk de bedoeling dat madammeke ze rauw zou eten, maar zelfs als ik ze versnipper en tussen de andere vis verstop gooit ze de stukjes nog naast haar bak, de slimmerd! ::)
Door Alba
#1442375
We hebben nu een lading long op de droger liggen, maar morgen wil ik ook spierinkjes erop leggen (we zijn een enorme voorraad aan het aanleggen voor de vakantie, ik wil absoluut niet snacks en koekjes tekort komen... het word al een heel gedoe mijn zus & zwager er van te overtuigen dat ik niet wil dat Alba hun koekjes eten dus ik denk dat ik hun honden maar mee laat doen met onze koekjes om problemen te voorkomen).
Ik ben benieuwd wat Alba ervan gaat vinden, ze is erg gek op van die gedroogde kattenvisjes uit de winkel maar die zijn wat zoutig.
Door Nynke
#1442448
Tanna schreef: Hoelang droog jij ze trouwens, Nynke?
een uur of 10 ongeveer, ik doe ze er 's avonds in en 's ochtends zijn ze dan klaar  :)

spierinkjes vergruizen/versnipperen wel gauw Alba, dus om mee te nemen vind ik ze niet zo praktisch, dan neem ik liever kipfilet of rund of paard  :)
Door Xada
#1442466
Is dit ook te doen met sardientjes? Of zijn de graten dan te hard? Mijn honden raken als ze vis eten aan de diarree of geven over. Maar toch zou ik ze het graag willen voeren.
Door Nynke
#1442469
Xada schreef: Is dit ook te doen met sardientjes? Of zijn de graten dan te hard? Mijn honden raken als ze vis eten aan de diarree of geven over. Maar toch zou ik ze het graag willen voeren.
ja hoor, volgens mij kan dat wel. Eventueel kun je de vissen in de lengte doorsnijden om het drogen te bespoedigen  :)  Sardiene is meen ik wel een vette vissoort, dus het zal niet kurkdroog worden  :-X
Door Alba
#1442496
Nynke F schreef: spierinkjes vergruizen/versnipperen wel gauw Alba, dus om mee te nemen vind ik ze niet zo praktisch, dan neem ik liever kipfilet of rund of paard  :)
Dat hebben we idd ook al gemerkt met die uit de winkel, hoewel ze in het 'wandelspullen' tasje redelijk goed blijven. Ik heb ze meestal in huis in een potje staan om zo af en toe te geven tijdens een oefeningetje.
Door Nynke
#1442500
Alba schreef: Dat hebben we idd ook al gemerkt met die uit de winkel, hoewel ze in het 'wandelspullen' tasje redelijk goed blijven. Ik heb ze meestal in huis in een potje staan om zo af en toe te geven tijdens een oefeningetje.
ja, dat heb ik inderdaad ook  :) :) :)
Door Tanna
#1442557
Nynke F schreef: een uur of 10 ongeveer, ik doe ze er 's avonds in en 's ochtends zijn ze dan klaar  
Dankjewel!
Door Xada
#1442845
Nynke F schreef: ja hoor, volgens mij kan dat wel. Eventueel kun je de vissen in de lengte doorsnijden om het drogen te bespoedigen  :)  Sardiene is meen ik wel een vette vissoort, dus het zal niet kurkdroog worden  :-X
Dan ga ik dat eens proberen. Hoe droog het wordt maakt mij niet veel uit, als het probleem van diarree en overgeven maar over gaat.
Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Door nova
#1443762
Tanna schreef: Dankjewel!

Laat je ze langer drogen, dan brokkelen ze snel .
Ik heb ook wel eens spiering gedroogd, enne.... te lang gedroogd  ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door