Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door vitess
#1441679
Misschien zet ik het in de verkeerde categorie, maar dat hoor ik dan wel.. Onze golden Vitess is inmiddels twaalf jaar, en heeft afgelopen jaar verschillende operaties aan haar kruisbanden gehad. Inmiddels gaat het daarmee een stuk beter, maar omdat ze ook hevige artrose en spondylose heeft kan ze niet meer flinke afstanden wandelen. Sanne, onze andere golden van anderhalf jaar, wandelt echter kilometers en we willen zoveel mogelijk dat Vitess dan ook met ons mee kan. Al een tijdje denken we erover om een soort van bolderkar voor haar aan te schaffen alleen zie ik zoveel verschil in kwaliteit en prijs dat ik wel een beetje advies kan gebruiken. Is er iemand die ook voor het wandelen een speciaal wagentje gebruikt of misschien iets anders waardoor je toch met je oudere hond op pad kunt?
Door Truus
#1441688
Wij hebben een Kidcar voor onze honden voor als we lange einden gaan fietsen. Sinds kort hebben we ook het voorwiel aangeschaft zodat we het als wandelcar kunnen gebruiken.
Maar er zijn simpelere dingen zoals speciale buggy's voor honden.
Door charmed
#1441692
Afbeelding
Wij hebben de doggyride al sinds begin 2005, het is heerlijk comfortabel voor de dames, ze liggen er ook graag in. We hebben eerst een rugtas gebruikt toen we nog maar 1 sheltie hadden die niet zo goed meer kon, ook hebben we een gewone kinderbuggy ooit gebruikt voor 1 hond, dat wil ook prima. De doggyride is er volgens mij ook in een formaat waar maar 1 hond in kan. Wij hebben er eentje d'r passen er 4 in. Wel net zo makkelijk, kan de helft rijden en de helft wandelen in geval van nood ;)

Afbeelding
De kinderbuggy, platgelegd, zodat Keshia (toen 1 jaar) met haar gebroken pootje overal mee naar toe kon :)

En de wandeltas :) met de schone slaapster Kalin (in de jongere jaren)
Afbeelding
Door marye
#1441697
Toen Caja geblesseerd was gebruikte ik soms ook de doggyride met wandelkit.
Vind het een prettige kar en voor de hond ook comfortabel.
Door Nynke
#1441724
ik zou ook voor een doggyride gaan  :) :) :) zeker met een grotere hond  :) Mijn Gunnar past in een kinderbuggy, maar die zie ik een GR niet in zitten  ::)
Door vitess
#1441731
De doggyride duw je dan voor je toch? En is deze ook geschikt voor wat 'ruwer terrein'? Ik zie overal van die fietsbandjes en het lijkt me dat we dan met Vitess (33 kilo) om de haverklap vast zitten...
En misschien stom, maar ik heb het gevoel dat het prettiger lopen is wanneer ik iets 'voort zou trekken' in plaats van duwen en dat het voor Vitess ook prettiger is om achter ons te zijn. Daarom dacht ik ook meer aan een soort bolderkar, daar kan ze dan ook in liggen. Of is het een hond van 12 jaar nog wel makkelijk aan te leren om er te blijven zitten?
Door Truus
#1441742
Een bolderkar met dikke wielen is idd makkelijker . Vooral op het strand en heel mul zand werkt dit beter. Wij hebben de ervaring dat het anders hard duwen is . Je zou een bevestiging kunnen maken zodat vitess bv met een borsttuig vast zit met verbindingen aan de zijkant. Zoiets misschien :-\.
Het is wel moeilijker mee nemen in een auto.
Laatst gewijzigd door Truus op di 08 dec 2009, 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1441762
vitess schreef: De doggyride duw je dan voor je toch? En is deze ook geschikt voor wat 'ruwer terrein'? Ik zie overal van die fietsbandjes en het lijkt me dat we dan met Vitess (33 kilo) om de haverklap vast zitten...
En misschien stom, maar ik heb het gevoel dat het prettiger lopen is wanneer ik iets 'voort zou trekken' in plaats van duwen en dat het voor Vitess ook prettiger is om achter ons te zijn. Daarom dacht ik ook meer aan een soort bolderkar, daar kan ze dan ook in liggen. Of is het een hond van 12 jaar nog wel makkelijk aan te leren om er te blijven zitten?
Heee grappig, ik ben er ook mee bezig!!!

Kon een bolderkar via MP kopen, en dat is dan een onderstel, met losse panelen. Dat lijkt me wel wat, want dan kan ik er zelf een andere plank op maken (die lang genoeg is)...en een kussen oid.
Maar waar ik wel een beetje mee zit, is dat t hele gevaarte natuurlijk ook mee moet in de auto, er weer uit, na afloop er weer in etc.
Dus ik moet nog even kijken wat het handigst is.
Er zijn ook opvouwbare bolderkarren, maar die zijn nogal duur  :-\
De doggyride, grootste formaat, is niet groot genoeg voor Yuki. Kan tot max. 35 kilo en is ook maar iets van 85cm lang ofzo...daar kan hij dus niet in liggen.
Misschien wel iets voor Vitess???

Hou me op de hoogte hè!  :D
Door Sella
#1441767
Een dogyride heb je nu tot 80 kg.
Ik heb een doggyride gekocht in 2005 tot 45 kg en daar kan Diego niet meer in liggen maar wel zitten als hij het perse wil.
( ik gebruik hem ook voor boodschapppenkar :D)
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1441772
Sella schreef: Een dogyride heb je nu tot 80 kg.
Ik heb een doggyride gekocht in 2005 tot 45 kg en daar kan Diego niet meer in liggen maar wel zitten als hij het perse wil.
( ik gebruik hem ook voor boodschapppenkar :D)
Waar zie je die??  :-\  :-\
Door Sella
#1441781
Ik ben ze 8 weken geleden tegen gekomen, ik ga eens in mijn historie kijken of ik de link kan terugvinden het was de doggyride 2010 dacht ik van avaris
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1441813
Sella schreef: toppie
Jammer dat ie nog steeds maar 88cm lang is  :-\
Voor grote honden, zeggen ze dan...ja, tot 80 kilo, maar wel graag dubbelgevouwen erin  ;D
Door Sella
#1441832
Diego ligt altijd opgerold in de doggyride, dus dan heb je minder ruimte nodig.
Ik moet voor zijn kleine maatje alleen een zwaarder gewicht hebben want hij weegt slechts 49 kg en heeft een schoftmaat van 69 cm en is een dashund op poten als je ziet hoe lang dat lijf van die herdur van mij is ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door