Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door bloemetje
#1440838
Danny heeft weer last van jeuk. Dat heeft hij eerder gehad en het is een tijdje goed leefbaar geweest.
Helaas heeft hij nu weer last. Het lijkt zich bij zijn oren te concentreren dit keer. Kopschudden en krabben eraan.
Vorige week woensdag heb ik ernaar laten kijken. Maar wat ik al verwachtte was er weinig te vinden.. Geen ontsteking, geen koorts, oren schoon helemaal niets! De da dacht misschien toch oormijt maar dat is het dus ook niet.

Wat doe ik nou gisteren met mijn stomme hoofd..

Ik dacht ik zal het haar aan de binnenkant van zijn oren eens goed kort maken. Dan krijgt het lucht en dat is goed...
Ik heb de jeuk dus nog eens vertienvoudigd met mijn goeie ideeen  :hammer:. Er zal wel een haartje in zijn oor zijn gekomen... Met zalven geprobeerd enzo het helpt allemaal niet..
Dus ga vanmiddag maar weer retour da.. Dat moest toch al  :(
Arm beest.. Wat zou het nou zijn??
Er is dus niks te zien aan zijn oren of aan zijn vacht for that matter.. Weinig haarverlies, glanzende vacht, schone oren, reukt allemaal naar bloemetjes, geen vieze beestjes.. Ik weet het niet!
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1440844
he get waardeloos dit!
heeft ie pijn aan het oor?
is het dan geen middenoorontsteking, dat schijnt toch nogal moeilijk te zien...
Door bloemetje
#1440851
vanaalst schreef: he get waardeloos dit!
heeft ie pijn aan het oor?
is het dan geen middenoorontsteking, dat schijnt toch nogal moeilijk te zien...
Daar zat ik ook aan te denken. Maar dan zou hij toch ook problemen moeten hebben met zijn evenwicht? Of is dat niet altijd?
Ik zie niet zo gauw dat ie pijn heeft. Ja sinds dat stomme geintje van mij gisteravond mag er niemand meer aan zijn oor zitten. Maar of dat jeuk of pijn betekend weet ik niet helaas.
Door bloemetje
#1440920
nikèdog2000 schreef: misschien vocht achter het trommelvlies
en dat kun je alleen met een mri vastellen
dat heet psom
psom = een middenooronsteking? Of is dat niet zo Rita?  :-[

Nu ja.. We zien wel wat de da zegt straks.. Hij heeft nu gelukkig wel minder last als vanmorgen.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1440926
ja daar heb je ook weer gelijk in, dan hebben ze last van hun evenwicht, draaiende ogen ed..
maar misschien heb je dat ook in verschillende gradaties?
Door bloemetje
#1440931
vanaalst schreef: ja daar heb je ook weer gelijk in, dan hebben ze last van hun evenwicht, draaiende ogen ed..
maar misschien heb je dat ook in verschillende gradaties?
'kzoutniewetuh  :-\.
Door Helma
#1441205
Shit Irene,
Mooi balen.
Ik ben een kleine 10 dagen met beide heren naar de DA geweest, omdat ze zaten te krabben aan hun oor.
Wat bleek nu hebben ze allebei iets van gras in hun oor.
Gezalfd en maar hopen dat het eruit ging, want de DA kreeg het met een tangetje niet voor elkaar.
Gelukkig bleek dat het bij beide eruit is.
Maar jemig wat zou het bij Danny nu zijn??
Is het echt alleen bij zijn oren of bijvoorbeeld ook in de flanken??
Hoop dat je iets wijzer bent geworden bij de DA.

Ben je al wel eens bij een holisitisch DA geweest?

NB: Bij mijn weten zijn er bij PSOM geen gradaties.
Maar ja of het PSOM is, kom je alleen via een MRI achter....

Succes joh en een knuffel voor Danny!
Door bloemetje
#1441316
De da's hebben hem nogmaals bekeken. Da nr 1 vond niets en Da nr 2 vond helemaal achterin de gehoorgang toch wat viezigheid. Dus we moeten eerst proberen met zalven.. Zij dachten dus niet aan een middenoorontsteking (omdat hij dus geen last van zijn evenwicht heeft of andere kwalen) en ook niet aan een allergie. De bepaalde plekken waar dat ontstaat bijv in de lies, daar heeft hij geen last en ook nooit gehad.

Hij heeft eigenlijk op veel plekken jeuk Helma. Zijn oren nu vooral, zijn voorhoofd en zijn pootjes.
Ik ben (nog) niet bij een holist geweest. De enige die vergoed word door mijn verzekering is (hoe kan het ook anders  :biggrin2:) Tannetje. Die zit in Amsterdam en dat is voor mij een rotrit. Er zit er ook 1 in mijn eigen dorp op loopafstand. Maar zij is puur en alleen homeopaat en geen gewone da (wat Tannetje dus wel is). Dus ik stel dat toch nog maar uit. Ik ben wel van plan om naar haar toe te gaan als het weer tijd is voor de inentingen. Want titeren doet ze wel. Ben ik dan nog niet verder kan ze ook naar de jeuk kijken.
Ik ken haar privé trouwens wel.
Door Helma
#1441361
Nou ja "gelukkig" dat ze dan toch wat hebben kunnen vinden wat de jeuk kan verklaren.
Dat stukje gras waar ik het net over had, zat bij Tygo ook erg diep.
Ook bijna niet te zien.
Maar hij had er wel erg veel last van!

Maar wat betreft de allergie durf ik de DA toch te betwijfelen.
Chester kan bijvoorbeeld niet tegen granen en rundvlees, maar heeft nooit plekken in de lies gehad.
Wel beginnen zijn oren gelijk smeer aan te maken en heeft hij de jeuk met name in de flanken en......de voorpoten en oksels.

Maar goed eerst maar eens zalven.
Dan zul je toch vrij snel resultaat moeten zien.

Welke zalf heb je meegekregen?
Die ik altijd meekrijg is altijd zo allemachtig vet.....
Vroeg me af of dit altijd zo is.

Succes met Danny Irene!
Door Truus
#1441369
bloemetje schreef:

Hij heeft eigenlijk op veel plekken jeuk Helma. Zijn oren nu vooral, zijn voorhoofd en zijn pootjes.
Ik ben (nog) niet bij een holist geweest. De enige die vergoed word door mijn verzekering is (hoe kan het ook anders  :biggrin2:) Tannetje. Die zit in Amsterdam en dat is voor mij een rotrit. Er zit er ook 1 in mijn eigen dorp op loopafstand. Maar zij is puur en alleen homeopaat en geen gewone da (wat Tannetje dus wel is). Dus ik stel dat toch nog maar uit.
Tannetje heeft een praktijk in Otterlo, is dat voor jou dichterbij? Zou zeker de moeite waard zijn om eens te gaan.
Door Nynke
#1441396
Truus schreef: Tannetje heeft een praktijk in Otterlo, is dat voor jou dichterbij? Zou zeker de moeite waard zijn om eens te gaan.
nee, dat is voor Bloempje zeker niet dichterbij  :-X :-\   

ik hoop dat het snel beter wordt met zalven !!!!!  :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door