Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door deja
#1440463
Ik heb een kennis die heeft een labrador en die heeft behoorlijke allergische reacties waarop is onbekend.
Ze staat sinds maart op KVV rund lam en kip is wel iets verbeterd maar nog lang niet goed.
Heeft een hele verharde onderkin en momenteel rode borst met bultjes, ze wil een eliminatie dieët gaan beginnen maar weet niet goed wat wel en niet mag.
Ze wil het met paardevlees doen want dat heeft ze nog nooit gehad.
Kan zij haar hond alleen op paardevlees zetten 6 weken lang zonder bot en orgaan want hoe kom je aan organen van paard en ook nog botten.
Wie wil me daar mee helpen want ik wil haar zo graag helpen hiermee.
Laatst gewijzigd door deja op zo 06 dec 2009, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
#1440655
Lastig, met paard. De botten zijn namelijk niet eetbaar. En er is lastig aan te komen. Ze zou dan alleen spier en orgaanvlees kunnen geven maar de kans dat de ontlasting dan 6 a 9 weken prut is: is groot. Ze heeft echt alle kleinere diersoorten al gegeven aan haar hond?
#1440664
zou het niet gewoon kunnen zijn dat als je even overgaat op zelf samenstellen dat de klachten dan verminderen? in veel KVV;s zitten toch wat toevoegingen waar honden op reageren met klachten. Denk eens aan de granen, rijst en (zonnebloem) olie

alleen van Haaks Barf kun je dan een eliminatie dieet geven omdat daar zeker alleen het diersort inzit in de juiste verhoudingen, dus loop je minder kans op ontlastingsproblemen.

En die bultjes kunnen ook ontgiftings verschijnselen zijn toch?
#1440860
Ten eerste vind ik het handiger als jouw kennis zich zelf ook aanmeld als lid van Barfplaats, dan kan ze zelf ook haar verhaal exacter vertellen.

Ik zou denk ik voor haas + paard kiezen, dat wordt toch minder vaak gegeven en is redelijk goed verkrijgbaar.
Eventueel konijn of eend.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door