Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nynke
#1439114
Er zit een vlekachtig snotstukje, maar het zit vast op de oogbol. Hij heeft al last van ouderdomsstaar, maar dit is toch wat anders denk ik  :-X :-X

Wie weet raad ??
Laatst gewijzigd door Nynke op wo 09 dec 2009, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nynke
#1439126
charmed schreef: ook de snotachtige kleur?
ja net zoiets al de snotklonten die ik elke dag uit zijn oog verwijderd en het lijkt qua kleur ook een beetje op de staar  :-X
Door Nynke
#1439730
Sanyo schreef: Pigmentafzetting?
Op deze site staan heel veel foto's van allerlei oogprobemen. Er staat als je een eind naar beneden scrolt een foto met de titel "Droge ogen en pigmentafzetting bij ShihTsu "
http://www.oog-dierenarts.be/images/Fot ... /index.htm
Lijkt het daar misschien op?
zijn oog ziet er tegenwoordig uit als de 5e rij van onderen, 2e van links, ook een cavalier.  Wat hij nu heeft op 1 oog lijkt op de 12e rij van onderen, de foto zonder tekst, maar dan lijkt het er wat op te liggen, een halve millimeter lijkt het uit te steken :-X

Nee Astrid en Ellen, hij lijkt er geen last van te hebben, zijn zicht is ook nog wel goed, zeker aan het andere oog, daar is de staar ook minder. Als ik op 15 meter afstand een koekje uit mijn zak haal en hij kijkt toevallig naar me, kom hij aan"rennen"  ;)

Nee Lizzy, het zit niet los  :-\  dan had ik het er wel uitgespoeld met lenzenvloeistof, dat ga ik sowieso effies doen zo, spoelen, dat kan geen kwaad  :)
Door charmed
#1439760
Dan maakt Gunnar waarschijnlijk geen traanvocht meer aan, waarschijnlijk heeft hij dan ook een oogontsteking erbij. Een van mijn shelties maakt ook geen traanvocht meer aan en die krijgt kunsttranen. Zou even naar een oogarts gaan met Gunnar. Kan zijn dat zijn traanbuisjes verstopt zit, of dat hij gewoon geen tranen meer aanmaakt. Dat moet behoorlijk pijnlijk zijn.

Ik zou daar niet te lang mee wachten.

Kunsttranen krijgen ze alleen als er geen traanbuisjes verstopt zijn, als er dus geen traanvocht meer gemaakt wordt.
Laatst gewijzigd door charmed op zo 06 dec 2009, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door charmed
#1439797
Dat is alvast goed, dat je het oog nu vochtig houdt, zodat het niet beschadigd. Sterkte ermee.
Nynke F schreef: bedankt Charmed !!! 

Kunsttranen heb ik nog hier, ik ga ze meteen weer gebruiken !!
Door Nynke
#1443580
hamada schreef: Hoe gaat het nu met Gunnar, Nynke?
hoi meis  :) :) :)

we spoelen het 2/3 keer per dag met lenzeninzetvloeistof en daarna gaan er kunsttranen in. Hij heeft er in elk geval geen last van, dat weet ik zeker. De snotklonters zijn ook minder aanwezig heb ik het idee  :) :) :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door