Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Willy1947
#1439519
Beste
ik vraag me af of ik er goed aan doe om het versvoer(vlees en groenten) te koken vooraleer aan mijn puppie te geven
vlees bestaat uit kip en spiervlees(varkenshart en varkenstong) en wat gekookte wortelen en brocolli(variéért)
Ik lees hier meestal dat men het vlees rauw geeft maar ik doe toch niks verkeer dat ik het eerst wil koken ??
dank u
willy
#1439602
[quote="Willy1947"]
Beste
ik vraag me af of ik er goed aan doe om het versvoer(vlees en groenten) te koken vooraleer aan mijn puppie te geven
vlees bestaat uit kip en spiervlees(varkenshart en varkenstong) en wat gekookte wortelen en brocolli(variéért)
Ik lees hier meestal dat men het vlees rauw geeft maar ik doe toch niks verkeer dat ik het eerst wil koken ??
dank u
willy
[/quote]

Hoi Willy,

Welkom op het forum!!

Inderdaad, geen varkensvlees geven, dat kan heel slecht zijn.

Verder mijn belangrijkste tip is om eerst in de bibliotheek de nodige informatie te lezen over het vers voeren. De "grap" van vers voeren is dat het, zoals het woord al zegt, vers is, dus onbewerkt, rauw dus. Door het vlees te koken vernietig je al het goede (voor de hond dus) en dan kun je net zo goed brok geven eigenlijk.

Zeker bij botten is het gevaar dat ze juist veel te hard worden en dat kan letterlijk en figuurlijk levensgevaarlijk zijn. Niet doen dus.

Vers voeren is geweldig voor de hond, die zal het er goed op doen. Je zult het zelf ook heel leuk gaan vinden ;-)
Het is ook niet moeilijk! Maar het is wel belangrijk dat je je eerst goed inleest in de bedoelingen van het rauw voeren. Je kunt grote (en onherstelbare) fouten maken als je "zomaar wat doet" of "gaat koken". Dus, lees eerst een boel, stel vragen.

Wat je wellicht kunt doen is overgaan op kvv in eerste instantie. Bijvoorbeeld Duck, Rodi, Energique, HaaksBarf, Naturis, Carnibest (in willekeurige volgorde) en dan ondertussen veel lezen en gelijdelijk overgaan op helemaal zelf samenstellen.

Groetjes en veel leesplezier!

Suzanne
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door