Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1439500
Onze hond zit op smuldier en vind het heerlijk. Het nadeel is alleen dat ze eigenlijk alleen de kip lekker vind en de vlees compleet alleen in combinatie met de kip.

Maar wij maken ons nu zorgen dat ze dan te weinig voedingsstoffen krijgt als ze geen volledige maaltijd vlees compleet krijgt....

Kortom, kan het kwaad als we in een maaltijd de helft compleet geven en de helft enkelvoudig?
#1439505
Ja. Ik vind half compleet en half Smuldier kip echt veel te eenzijdig. Je kunt dan beter gewoon altijd de compleet met kip geven. En dit dan aanvullen met lekkere dingen als : blikje zalm of sardien of makreel (1 keer per week bijvoorbeeld) of een heel/rauw sardientje of haring, 1 of 2 keer per week een rauw eitje, 1 keer per week een eendennek, 1 keer per week wat lams of geiten of kalkoen of konijn of hertenvlees met een frutje groenten.
#1439509
Ik wist niet dat er kip compleet bestaat.
Heb al op het internet gezocht maar kom alleen de vlees en de vlees/pens compleet tegen.
Waar zou ik de kipcompleet kunnen kopen?

Zou ik anders eventueel wat toe kunnen voegen om mijn vlees compleet/kip combinatie toch volledig genoeg te maken?
#1439530
[quote="robinets"]
Ik wist niet dat er kip compleet bestaat.
Heb al op het internet gezocht maar kom alleen de vlees en de vlees/pens compleet tegen.
Waar zou ik de kipcompleet kunnen kopen?

Zou ik anders eventueel wat toe kunnen voegen om mijn vlees compleet/kip combinatie toch volledig genoeg te maken?
[/quote]

Nee sorry, kip-compleet bestaat niet van Smuldier. Wel van andere merken.

Je bedoelt dus dat je half Smuldier vlees + Smuldier kip wilt voeren en daar wil je dan toch wat van maken? Het punt is, je weet niet wat er in Smuldier vlees zit en je weet niet in welke verhoudingen Smuldier kip zit. Dus dat wordt een beetje aanprutsen, als je het mij vraagt.... Maar goed, ik zal toch een poging doen om het op een rijtje te krijgen. Wat er gebeurd als je 50% van het een en 50% van het ander voert.

Smuldier kip (enkelvoudig) bevat volgens mij niet meer dan gemalen kippenbot met nog wat vlees er aan. Als je dus voor de helft Smuldier kip gaat geven, dan bevat je totale menu 50% gemalen kipkarkas. De andere helft van je menu bestaat uit Smuldier vlees compleet. Deze complete maaltijd bestaat uit een basis van vers rundvlees, lever, hart, schapenvet, groenten, ontsloten tarwe, zonnebloemolie, vitamines en mineralen. Met andere woorden: je menu bevat 50% gemalen vleesbot van kip + een calcium supplement uit het Smuldier vlees compleet. Dat is gewoon teveel, als je het mij vraagt.

Je zult dan in mijn ogen of minder Smuldier kip moeten gaan voeren of minder Smuldier vlees compleet en minder Smuldier kip enkelvoudig. Dus of 3/4 compleet en 1/4 kip en met wat dingetjes als spiervlees, visje, eitje. Of 1/3 compleet, 1/3 kip en 1/3 barf spulletjes zoals spiervlees, visje, eitje, groenten, etc. En omdat Smuldier vlees compleet alleen rund bevat en Smuldier kip dus kip: voer je rund, rund, kip en kip. Dus zou ik qua barfdingetjes vooral geen kip en geen rund kiezen maar andere dingen als vis, lamsvlees, geitenvlees, eend, etc.
#1439549
Lizzy, ik weet het ook niet hoor, maar als we hier kipgedoetjes malen, krijgen we een rood produkt en van jaren terug meen ik, dat Smuldier kip wit uit ziet.
Ik voor mij, ga er dan van uit, dat er niet veel bot in zal zitten, maar meer vettigheid en weet ik veel.
De kipgedoetjes halen we bij een poelier en dat zijn stukjes karkas, vleugel, nekje, van alles wat er af valt, als ze aan het uit snijden zijn. We halen en malen dat altijd, als er pupjes zijn.
Smuldier kip zal waarschijnlijk wel een andere samensteling hebben.

Hanny
#1439621
[quote="Hanny"]
Lizzy, ik weet het ook niet hoor, maar als we hier kipgedoetjes malen, krijgen we een rood produkt en van jaren terug meen ik, dat Smuldier kip wit uit ziet.
Ik voor mij, ga er dan van uit, dat er niet veel bot in zal zitten, maar meer vettigheid en weet ik veel.
De kipgedoetjes halen we bij een poelier en dat zijn stukjes karkas, vleugel, nekje, van alles wat er af valt, als ze aan het uit snijden zijn. We halen en malen dat altijd, als er pupjes zijn.
Smuldier kip zal waarschijnlijk wel een andere samensteling hebben.

Hanny
[/quote]

Volgens hun eigen zeggen bestaat Smuldier kip uit gemalen kipkarkas. Dat is dan de enige referentie die we hebben en daar bouwen we dan maar omheen.

Dit geeft alleen maar weer aan wat een vaag begrip " gemalen kip" is.

Blij dat ik BARF :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door