Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door kattie
#14385
ik heb eigenlijk nog een brandende vraag...
ik heb 2 kittens,1 weegt 2,5 kg,de ander weegt 700 gr.
kan ik van hun totaal gewicht de percentages voor het voer bereken en ze dan samen uit een bak laten eten?(ze kunnen dan zoveel eten als ze nodig hebben/willen)of moet ik het echt voor hun allebij apart berekenen?

ook wilde ik weten of ik voor de kittens ook 50 gr voer per kg lichaamsgewicht moet rekenen of moet ik voor hen iets anders rekenen?
Door Angelique
#14386
ik heb eigenlijk nog een brandende vraag...
ik heb 2 kittens,1 weegt 2,5 kg,de ander weegt 700 gr.
kan ik van hun totaal gewicht de percentages voor het voer bereken en ze dan samen uit een bak laten eten?(ze kunnen dan zoveel eten als ze nodig hebben/willen)of moet ik het echt voor hun allebij apart berekenen?

ook wilde ik weten of ik voor de kittens ook 50 gr voer per kg lichaamsgewicht moet rekenen of moet ik voor hen iets anders rekenen?
Als je precies wilt weten wat de kittens ook daadwerkelijk eten aan gewicht zou je ze beter uit een aparte bak kunnen laten eten. Wanneer je ze echt laat eten naar behoeft dan hoef je niet zwaar te gaan rekenen, dan kiep je een bergje voer in de bak en zie vanzelf wat er overblijft. Vaak kun je overblijfsels niet goed bewaren, dus dat is wel een beetje zonden natuurlijk.

50 gram lijkt me prima. Dit zijn wel altijd richtlijnen, worden z emager, geef je meer en andersom.
Door Lizzy
#14387
Hallo Kattie, ik ga dit bericht verplaatsen naar Katten (B)ARF. Want, deze rubriek is bedoeld als bibliotheek ;D. Niks aan de hand dus, maar dan weet je dat jouw vraag nu ergens anders staat!
Groetjes, Lizzy
Door kattie
#14388
Hallo Kattie, ik ga dit bericht verplaatsen naar Katten (B)ARF. Want, deze rubriek is bedoeld als bibliotheek ;D. Niks aan de hand dus, maar dan weet je dat jouw vraag nu ergens anders staat!
Groetjes, Lizzy
ja sorry,ik zat een beetje scheel te kijken geloof ik,ik bedoelde katten barf,en toen stond ie opeens hier :-[
Door kattie
#14389

Als je precies wilt weten wat de kittens ook daadwerkelijk eten aan gewicht zou je ze beter uit een aparte bak kunnen laten eten. Wanneer je ze echt laat eten naar behoeft dan hoef je niet zwaar te gaan rekenen, dan kiep je een bergje voer in de bak en zie vanzelf wat er overblijft. Vaak kun je overblijfsels niet goed bewaren, dus dat is wel een beetje zonden natuurlijk.

50 gram lijkt me prima. Dit zijn wel altijd richtlijnen, worden z emager, geef je meer en andersom.
maar de 50 gr voer per kg gaat om volwassen katten,dus vandaar mijn vraag...
Door Angelique
#14390

maar de 50 gr voer per kg gaat om volwassen katten,dus vandaar mijn vraag...
Ik ga uit van 23/30 gram voor een volwassen dier en 50 gram voor het jonge spul. Maar goed, wat ik al zei, het zijn toch maar richtlijnen, je ziet vanzelf wat de kittens op deze hoeveelheden doen, het is toch vaak per dier verschillend.
Door kattie
#14391

Ik ga uit van 23/30 gram voor een volwassen dier en 50 gram voor het jonge spul. Maar goed, wat ik al zei, het zijn toch maar richtlijnen, je ziet vanzelf wat de kittens op deze hoeveelheden doen, het is toch vaak per dier verschillend.
dat is zo ja,nou ik hou gewoon voor de zekerheid een ruime hoeveelheid aan en dan houden we het jonge grut goed in de gaten.
ik heb toch besloten om voor allebei apart te maken en ze apart te voeren,om er zo zeker van te zijn dat ze allebei alles in de goede verhoudingen binnen krijgen.
ik dacht het zo te doen:ik doe alles wat ze per week mogen hebben,(per kat) in de mixer,en doe dit per dagelijks portie in een apart zakje.zo hoef ik dan ook maar 1x pw te kokkerellen voor ze en weet ik toch zeker dat ze alles binnen krijgen wat ze nodig hebben!
Door sylvia
#14392
hoi Kattie ik zou zeker bij kittens ze laten eten wat ze willen,de één heeft meer nodig dan de ander.En je kunt beter iets weg gooien dan dat ze te weinig krijgen.
Ik zelf heb altijd CB staan voor tijger.Het staat in een bakje op het aanrecht met een schotel erop,als hij wil eten gooit hij de schotel eraf,dat hoor ik dus ga ik na een tijdje kijken ,en als hij klaar is zet ik het schoteltje terug.Dus het is ook niet weer zo erg als er iets overblijft.
Door kattie
#14393
[hoi Kattie ik zou zeker bij kittens ze laten eten wat ze willen,de één heeft meer nodig dan de ander.En je kunt beter iets weg gooien dan dat ze te weinig krijgen.

de ene weegt 2,5 kilo.voor haar bereken ik het voer voor een kat van 3kg,dus dat is dan zo'n 150 gr per dag.

de ander weegt 700 gr,voor haar bereken ik het voer voor een kat van 1 kg,dus dat is dan 50 gr per dag.

dit verdeel ik dan over 3 keer per dag voeren.mocht echter blijken dat het te weinig is dan kan ik altijd meer gaan geven.ik vind het namelijk wel belangrijk dat ze allebei binnen krijgen wat ze nodig hebben,niet dat een van de twee bijvoorbeeld net het gedeelte met kippenvlees op eet,en dat de nader dat dan moet missen,daarom kies ik er toch voor om ze apart te voeren.maar ik heb inmiddels alles berekend,ook een beetje wat het zal gaan kosten.ik ben met barf zo'n €10,- per maand duurder uit dan met brokken,maar dat vind ik toch echt de moeite waard!!dan eet ik zelf maar een stukje vlees (in mijn geval soja) minder.de katten zijn het dubbel en dwars waard!!
Door sylvia
#14394
ik ben met barf zo'n €10,- per maand duurder uit dan met brokken,maar dat vind ik toch echt de moeite waard!!dan eet ik zelf maar een stukje vlees (in mijn geval soja) minder.de katten zijn het dubbel en dwars waard!!
Hoe herkenbaar ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door