Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Buran en Co
#1438369
Vandaag met Buran bij de DA geweest vanwege rode plekken en bultjes in zijn lies en oksels die zich uitbreiden en hij heeft veel jeuk. We dachten eerst aan een reactie op een plant, toen aan vlooien allergie (op de katten hebben we vlooien aangetroffen) maar de DA dacht toch aan voedsel allergie. Nu hebben we besloten om eerst eens te stoppen met alle beloningen waar granen in zitten en hij heeft een injectie tegen de jeuk gekregen en antibiotica. Maar stel dat alleen het weglaten van granen niet voldoende is, en het toch een voedsel allergie is en we een eliminatiedieet moeten gaan doen (de proefzakjes Royaal Konijn voeren we wel weer als beloning op aan de andere hondjes) wat dan? Volgens mij heeft Buran alle gangbare diersoorten wel gehad, behalve fazant en wilde eend, omdat ik gelezen heb dat veel honden dat niet blieven. Hoe pak je dat dan aan??
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1438378
Waarom dacht de da aan voedselallergie en bv geen vlooien??

Misschien lust Buran wel wilde eend, dan kun je dus alsnog een eliminatiedieet doen, maar misschien is dat helemaal niet nodig, als je eerst de overige zaken elimineert, dus inderdaad granen en misschien nog andere toevoegingen die je gebruikt?? (oliën?? andere groente?? etc)

Beterschap voor Buran!!
Door Borke
#1438387
Als je hond gewend is aan een gevarieerd Barf menu, dan zou ik een eliminatie dieet starten met voedingsmiddelen die absoluut niet in die proefzakjes zitten.
Dus paard, geit, hert, struisvogel enz.
Daar zou ik dan een ding van kiezen waar jij het gemakkelijkste aan kan komen zowel voor orgaan, spiervlees als vleesbot.
Als beloning zou ik dat dan gedroogd geven.

Daar zou ik dan eens 6 weken mee starten en zien wat er gebeurt.
Dan zou ik de andere honden ook geen proefzakjes beloningen meer geven, zodat je absoluut zeker bent dat Buran dat niet toch naar binnen kan krijgen.
Door Buran en Co
#1438412
yuki11 schreef: Waarom dacht de da aan voedselallergie en bv geen vlooien??

Misschien lust Buran wel wilde eend, dan kun je dus alsnog een eliminatiedieet doen, maar misschien is dat helemaal niet nodig, als je eerst de overige zaken elimineert, dus inderdaad granen en misschien nog andere toevoegingen die je gebruikt?? (oliën?? andere groente?? etc)

Beterschap voor Buran!!
Bij een vlooien allergie zou er volgens haar sprake moeten zijn van jeukplekken en kortstjes op zijn kont, bij de staart aanzet. Daar zou het 'altijd' beginnen. Volgens mij was dat de enige reden die ze aangaf waarom ze daar niet aan dacht. Maar ik was inmiddels al afgeknapt, zodra ze over de brokjes begon dacht ik: ja ja, praat maar raak, ik heb mijn anti-jeuk prik en anti-biotica, daar kwam ik voor en verder zoek ik het zelf wel uit met behulp van BP.  :biggrin2:
En de eerste vraag he: wat voer je? Ik dacht echt: gaan we weer...........

Ik hoop dat na de kuur de verschijnselen weg blijven, zal wel stoppen met de beloningen waar granen in zitten en goed tegen vlooien blijven behandelen. Maar mocht het dan toch terug komen, dan vroeg ik me dus af hoe ik zo'n eliminatiedieet aan zou moeten pakken. Voorlopig dus nog theorie. Denk dat ik dan struisvogel pak, dat heeft hij al heel lang niet meer gehad. Hij krijgt ook best veel eend (kunnen we goed en goedkoop aan komen  :-[) dus ik probeer om weer meer variatie in te bouwen (hij krijgt echt zijn diersoorten wel maar procentueel best veel eend) en ik ben erg laks geworden met de groentenmix, dat ga ik ook weer netjes oppikken. Verdere toevoegingen geef ik niet en de groentenmix had altijd wel een vrij constante samenstelling. Kan me bijna niet voorstellen dat het het voer is........

Maar ik hoop eigenlijk dat het niet terugkomt........ Eerst die jeuk weg, arme kerel..........
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door