Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Baasje El
#1437807
Hallo dit is de eerste keer dat ik op barfplaats ben,  ik heb gekeken of iemand ook zoiets gelijk als Diesel meegemaakt had maar ik heb niets kunnen vinden.
Onze Duitse herdershond Diesel is geboren op 20 juni 2009 en sinds eind augustus zijn wij de trotse baasjes geworden van hem.
Alles liep voorspoedig met hem naar puppiecursus en zo ging allemaal prima, groeide goed heeft al z'n entingen gehad.
Tot 24 oktober kwamen wij s'avonds thuis van een feestje,je kent het wel lekker enthousiast zoals een pup kan wezen als je thuis komt begon hij geweldig te janken, hij zat klem met zijn rechterachterpoot tussen de spijlen van de bens waar hij in verblijft als wij weg zijn.
Gelukkig was hij snel weer los gekomen maar liep een beetje mank.
Buiten een ommetje met hem gemaakt, en het ging wel weer.
ongeveer 2 dagen later begon zijn rechterpoot bij zijn enkel goed dik te worden voelde warm aan, en ben gelijk naar de da gegaan en de poot was gekneusd en hij had ook verhoging dus kreeg hij pijnstillers/ontstekingsremmers en pilletjes waar wat morfine in zit mee.(cortaphen forte/Amoxoral.
Op 4 november pressies het zelfde aan de andere poot, opgezet en warm aanvoelend, we snapte er niets van daar had hij niet klem mee gezeten, weer naar de da geweest en kreeg de zelfde kuur weer mee omdat het bij de andere poot goed had geholpen.
Gelukkig werd de linkerpoot al gauw dunner.
Op 11 november kwam ik 's ochtends beneden en nee hé... weer de rechter achterpoot dik en nu ook de heup opgezwollen hij was loom en had
geen zin in eten, hij had weer koorts, weer naar de da en hebben ze een foto gemaakt van zijn achterpoot en heup.
Gelukkig had Diesel niets gebroken maar volgens de da kon hij wel een spierscheuring ergens hebben zitten.
Een paar dagen later ging het steeds slechter met Diesel... verschillende keren weer naar de da geweest kreeg steeds pijnstillers mee en antibiotica, eten en drinken ging mondjesmaat, vele malen met een lepeltje en een spuitje eten en drinken gegeven.
Op donderdag 19 november de da weer gebeld dat het met Diesel steeds slechter ging, hij heeft ons toen doorgestuurd naar een kliniek hij wist het ook niet meer wat de oorzaak van de dikke heup en voet zou wezen, de heup was zo dik en opgezwollen, lopen ging steeds moeilijker.
Daar aangekomen hebben ze gelijk Diesel onderzocht, hij werd gelijk aan het infuus gelegd en er werd bloed bij hem afgenomen.
Via het infuus kreeg hij gelijk morfine toegediend, zijn hartslag was veel te hoog, waarschijnlijk van de pijn.
Uit het eerste bloedonderzoek kwam uit dat Diesel veel te weinig rode bloedcellen had en het eiwit gehalte was ook te laag, hij kreeg allemaal medicijnen toegediend.
Diesel werd opgenomen in de dierenkliniek, iedere ochtend en namiddag werd ik gebeld hoe het met Diesel ging, helaas hadden ze geen goed nieuws, de bloedcellen waren verder gedaald en de eiwitten ook en de nieren werkte ook niet meer optimaal, de enige optie was een bloedtransfusie, wij zijn akkoord gegaan anders zou hij het niet redden,
Diesel kreeg 3 zakken bloed  en zaterdag belde ze dat de bloedwaarde weer iets gestegen waren, hij had boven zijn rechter enkel een open wond gekregen dat was gunstig zeiden ze dan kan de ontstekings rommel eruit, zondagochtend gingen wij op ziekenbezoek bij Diesel, en hoopte dat de verbetering door zou zetten...maar helaas Diesel was enkel maar zieker geworden, hij was helemaal opgezet van het vocht had het goed benauwd en zijn achterpoten waren ook allebei opgezet.
De kliniek heeft in de 4 dagen dat hij er lag ook vele malen bloedmonsters genomen kijken of hij een bacterie bij zich droeg of een infectie, en telkens was dat negatief, hun wisten het ook niet meer.
Hij at en dronk nauwelijks hij kreeg vocht en antibiotica via het infuus, heel voorzichtig lieten ze weten dat wij toch over euthanasie moesten nadenken, want hij werd alleen maar zieker.
We hebben Diesel toen maar mee naar huis genomen als hij dan toch een spuitje moet krijgen dan maar in z'n eigen omgeving.
Thuis gekomen hebben we onze da opgebeld of hij iets had om het vocht af te drijven, we kregen Phytorénal mee en wat blikjes vloeibare voeding.
Wij wilde Diesel maar niet zo maar opgeven, en zijn om de 2 uur ook s'nachts water en voeding gaan geven met een spuitje en een lepel.
Maandag heb ik selderij afgekookt en dat vocht telkens aan hem gegeven samen met 2x daags Pytorénal en de voeding, ik had nog antibioticakuur en pijnstillers hier liggen van vorige keer ( Preicox 227 mg/ Baytril 50mg) die gaven wij hem ook nog steeds.
Maandagavond leek het wel of hij dunner werd was niet meer zo benauwd als voorheen, lopen ging ook steeds beter je moest hem nog wel helpen met opstaan.
Die zelfde avond hebben we Diesel in een kinderbadje gezet met lekker warm water en biotex, en hebbn we hem wel een half uur van kop tot teen gemasseerd, ook goed de open wond gespoeld...heerlijk vond hij dat hij zat met zijn ogen dicht in bad.
We hebben daarna Diesel lekker afgedroogd en voor de houtkachel lekker droog gewreven.
Een half uur later begon hij hevig te piepen en hebben we Diesel even buiten gezet en heeft daar toch een plas gedaan of er nooit een einde aan kwam.
En je geloof het niet... Dinsdag ging het steeds beterden met Diesel, na vele massages selderievocht/ Prhytorenal en water/voeding werd hij steeds dunner ook zijn poten, hij raakte het vocht gelukkig kwijt.
En hij begon weer zelf te eten en te drinken, s'avonds belde de kliniek nog op hoe het met Diesel was afgelopen... en wat we tegen hun zeide dat  het met Diesel de goede kant op ging konden ze bijna niet geloven... het was een medisch wonder zoals ze zeiden, dit hebben ze nog niet eerder meegemaakt, en hebben er geen verklaring voor!
Natuurlijk heimwee speeld misschien ook wel een beetje mee, en de verzorging wat hun daar in de kliniek nooit kunnen geven qua tijd wat daar in gaat zitten.
Maar het is ons gelukt om hem weer een beetje op te laten knapen.
Zo een heel verhaal maar dan weten jullie een beetje hoe het ontstaan is dit (probleem).
Nu het volgende hij plast en poept goed geen diarree of zo, alleen is hij nu heel moe en lusteloos, na de antibioticakuur begon hij weer iets koorts te krijgen dus maar weer de kuur 5 dagen verlengd, want hij deed het goed op die kuur, wij begrijpen ook wel dat hij echt goed ziek is geweest en dat het nog weken zoal niet maanden duurt voordat hij weer de oude is, soms heeft hij ook weer zin om met je te spelen.
Maar hij is nog wat kortademig en eet soms weer slecht, bij de dierenwinkel puppiemelk gehaald dat doen wij door zijn eten heen, dat krijgt hij gelijk ook vocht binnen ( hij krijgt rauw ontdooit diepvriesvlees).
Heeft iemand een idee hoe wij de hond verder moeten oppeppen om hem weer in topconditie te krijgen??!
Door Borke
#1437827
Welkom op Barfplaats!
Wat fantastisch wat jullie bereikt hebben met jullie Diesel, zo zie je maar wat liefde kan doen  ;D

Ik denk dat twee dingen nodig zijn voor Diesel, namelijk de allerbeste voeding die er is en de allerbeste dierenarts die je kunt vinden.

Om met het eerste te beginnen, wat voor voeding geven jullie nu aan Diesel?
Mijn advies zou zin om vers vlees te gaan voeren en daarover kan je hier op dit forum volop informatie vinden!

Een goede holistisch dierenarts is Tannetje Koning, zij is ook actief op dit forum onder de forumnaam Hitam.
Haar website is: http://www.centrumoase.nl/
Zij zit in Otterloo, waar woon jij?
#1437832
Het klinkt overigens als een auto-immuun-reactie.....veroorzaakt door wat dan ook  :-\  :-\
Of als acute reuma (ook auto-immuun), maar dan was dat er met de onderzoeken wel uitgekomen.

Heb met mijn hond hetzelfde gehad...en er is nooit vastgesteld wat de oorzaak was...overal op getest; reuma, schildklier, ziekte van Lyme...alles waar acute, wisselde gewrichtsproblemen door kunnen ontstaan.
(ik verdenk de inenting van het in gang zetten van dit proces, bij mijn hond  :()
Hij heeft ruim een week niet kunnen lopen en net zo acuut als dat het kwam is het ook weer gegaan, maar sinds die tijd wel wisselende klachten, alleen nog meer in de heftige mate.

Als je ervan uit gaat dat een lichaam zo extreem reageert op wat dan ook, dan is het van belang om hem aan zo min mogelijk lichaamsvreemde stoffen bloot te stellen (kan immers weer een reactie opwekken) en hem zo kwalitatief hoog mogelijke bouwstoffen ter beschikking te stellen.
Hij is nu natuurlijk, helaas, volgepompt met lichaamsvreemde stoffen, dus het lichaam zal gezuiverd moeten worden en de toediening van vreemde stoffen zal gestopt moeten worden.
Inderdaad dus zuivere voeding, ontgiften en (o.a. darmflora) opbouwen...en ik denk dat je daar zeker de hulp bij kunt gebruiken (en nodig zult hebben) van een goede (holistische) dierenarts!!
#1437887
Zo, jullie hebben al heel wat meegemaakt zeg.
Goed dat je naar een holistisch da gaat!

Ik denk dat het belangrijk is dat je weerstand gaat opbouwen, misschien is multivitaminen en mineralencomplex van groene os een goed idee.
En probiotica voor de darmflora, evt ontgiften met chlorella of drainage compositum van groene os... Maar de holistische da zal je daar wel verder mee helpen neem ik aan.

Sterkte!
Door Borke
#1438044
Ik denk dat ze even moet bijkomen.
Meldt ze zich even voor tweeën vanmiddag nieuw op Barfplaats met haar verhaal en zit ze iets meer dan 2 uur later al bij een DA via Barfplaats  :biggrin2:

Maar ook ik ben heel benieuwd naar haar verhaal over Diesel  ::)
#1438069
Borke schreef: Ik denk dat ze even moet bijkomen.
Meldt ze zich even voor tweeën vanmiddag nieuw op Barfplaats met haar verhaal en zit ze iets meer dan 2 uur later al bij een DA via Barfplaats  :biggrin2:

Maar ook ik ben heel benieuwd naar haar verhaal over Diesel  ::)
Ja, dat zijn nog eens spijkers met koppen, maar het is ook nogal een heftig verhaal zeg, en zo'n jong hondje  :(  :(
Toch geloof ik dat het nu goed gaat komen!!  :)
#1438204
Pffff...heftig zeg!
Wat goed dat je nu naar Tannetje bent  :)

Hopelijk kan Diesel heel snel van de Baytril af want het is echt een goed antibioticum maar wordt zo min mogelijk aan jonge honden gegeven omdat het een negatief effect op het kraakbeen kan hebben.

Geweldig dat jullie Diesel er doorheen gekregen hebben en dat jullie zoveel moeite voor hem doen!!! :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door