Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1437683
Eigenlijk is dit Sofi mankt deel 2  :-\

Eerst was het vorige week haar rechter poot, niets aan te zien en opgelost met rust en Traumeel.
Nu is het probleem haar linker voorpoot.

Vanochtend kwam ze erg sloom uit haar bench en stortte zich letterlijk voor de kast die bij haar bench staat.
Niets voor Sofi die normaal heel levenslustig is 's ochtends, wild ons begroeten en spelen met Borke, soms erbij joelend van plezier.
Nu dus allemaal niet.
Zelfs toen we naar buiten wilden gaan, bleef ze liggen, foute boel dus.

Haar linker poot deze keer, ze wilde er niet op staan. Haar 2e nagel is kapot, je ziet bloed en de 'vinger' die bij die nagel hoort is dik en opgezet en warm.
Direct de DA gebeld, Borke tegen een boom laten plassen en weer naar binnen gebracht en om 9.15 uur zat ik met Sofi in de spreekkamer.
Er was een waarneemster en dat was deze keer een prima waarneemster.
Sofi had 40+ koorts, geen wonder dat ze zo beroerd is. Ze heeft AB Baytrill voor 8 dagen en voor 6 dagen Rimadyl pijnstillers.

Zoals altijd was ze een voorbeeldige patient bij de DA, de dames waren onder de indruk van haar hoe lief en kalm ze zich liet helpen. Zelfs toen de DA nog een extra stukje van haar nagel afknipte, wat zeer pijnlijk was en behoorlijk bloedde. Nu belast ze die nagel echter minder als ze gaat lopen en dat zal de genezing bevorderen.
Haar voetje zit nu ingepakt in een knalrose verbandje en ze probeert dat tot nu toe niet op de grond te zetten. Thuisgekomen heeft ze zich direct neergestort op haar grote vetbed in mijn werkkamer en daar ligt ze nu in allerlei standjes slapend te kreunen.
Daarna Sofi even alleen gelaten en met Borke het park in geweest, zodat hij even lekker uit kon rennen.
Toen ik terug kwam had Sofi een grote plas op de mat gedaan, blijkbaar was de grote plas die ze vanochtend met Leo in de tuin gedaan had, toch niet voldoende voor haar.

Ze zal ongetwijfeld snel opknappen, ze reageerde 2 jaar geleden ook prima op Baytrill.
Is het maandag niet een heel stuk beter dan moet ik de DA weer bellen, want dan moet mogelijk haar nagel er af, ik hoop maar dat dat niet het geval is, want dat lijkt me best een ingreep en ook bijzonder pijnlijk.

Als het beter gaat dan wordt het lastig, want ze zal ongetwijfeld de hele tijd aan die poot willen likken en ik wil haar liever geen kap op doen, maar ik heb wel kappen in huis liggen, dus we zien het wel als het zo ver is. Voorlopig blijft ze er van af.

Met de DA heb ik besproken om haar gewoon los te laten rennen buiten, zodat ze wel haar energie kwijt kan en dan na de wandeling een paar minuten met haar poot in een soda badje, gelukkig laat ze dat rustig toe, dus dat moet geen probleem zijn.

Ik zit me echter af te vragen of het een idee is om haar een schoentje om te doen?
Helaas had de DA ze niet meer op voorraad, dus kon ik daar niet kijken hoe zoiets zit en er uit ziet?

Volgens mij heeft Sofi een ijzeren gestel, ze heeft al zoveel overwonnen (ze komt uit een dodenasiel in Spanje, heeft/had Leishmanionse, verlatingsangst opgelost) dat we dit ongetwijfeld ook wel weer te boven zullen komen.
Ze heeft nu echter veel pijn en dat vind ik wel erg zielig, ik kan er slecht tegen als onze dieren pijn lijden.
Laatst gewijzigd door Borke op vr 25 dec 2009, 08:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door henneke
#1437690
arme meid , die poten van haar werken niet erg mee he ? een schoentje zou je thuis kunnen aandoen om likken tegen te gaan , buiten heb ik geprobeerd bij Storm toen hij een nagelhuls afscheurde maar door de nattigheid was hij net pipo met flapper de flap schoenen echt erg  ;D
Door Borke
#1437693
henneke schreef: arme meid , die poten van haar werken niet erg mee he ? een schoentje zou je thuis kunnen aandoen om likken tegen te gaan , buiten heb ik geprobeerd bij Storm toen hij een nagelhuls afscheurde maar door de nattigheid was hij net pipo met flapper de flap schoenen echt erg  ;D
Waar heb jij dat schoentje toen gekocht Henneke?
Door bloemetje
#1437695
Bij Danny heb ik dat toen niet gedaan. Wel vervelend dat ze er blijkbaar meteen een ontsteking op krijgt  :-\. Dat heeft hij niet gehad toen.. Ik zou het zoveel mogelijk bloot laten en als je even weg moet zou ik er zo'n mooi klevend verbandje om doen met van die kekke kleurtjes  :biggrin2:
Door Borke
#1437700
bloemetje schreef: Bij Danny heb ik dat toen niet gedaan. Wel vervelend dat ze er blijkbaar meteen een ontsteking op krijgt  :-\. Dat heeft hij niet gehad toen.. Ik zou het zoveel mogelijk bloot laten en als je even weg moet zou ik er zo'n mooi klevend verbandje om doen met van die kekke kleurtjes  :biggrin2:
Sofi heeft er nu zo'n leuk verbandje om heen zitten, maar daar zit ze dus de hele tijd aan te likken.
Haar kennende bijt ze dat straks weg en maakt zo meer kapot dan dat het geneest...
Nu zit ik bij haar, dus nu zal ze het niet stuk bijten, want ik kan haar wel laten stoppen met likken. Ik kan er echter niet dag en nacht bij zijn en voorkomen dat ze er aan zit...
Nou is een beetje likken ook niet erg, dat houdt de boel schoon, maar wat is 'normaal' likken, daar heeft Sofi wel moeite mee vrees ik, met 'normaal'  :biggrin2:
Door Borke
#1437711
-Saskia- schreef: Ocharme Sofi...wat een ellende...

Is het misschien een optie een springschoen van een paard erom te doen straks? Dan kan het wel lekker luchtig blijven, kan ze er niet bij en hoeft ze geen kap om?

Zoiets?
http://www.dekroo.com/shop/beenbescherm ... m-bont.htm

Betersschap weer voor haar!  :-*
Interessant idee, ziet er stevig uit.
Denk je dat zoiets blijft zitten om zo'n smalle hondenpoot?
Denk bij Sofi qua poten aan formaat herder/Dalmatiër.
Hier in Zoetermeer zit wel een hele grote paardenzaak, daar verkopen ze zoiets vast wel, maar als ik het plaatje bekijk dan is het wel een enorm groot ding, hoe hou je dat vast om een smalle hondenpoot?
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1437714
Borke schreef: Interessant idee, ziet er stevig uit.
Denk je dat zoiets blijft zitten om zo'n smalle hondenpoot?
Denk bij Sofi qua poten aan formaat herder/Dalmatiër.
Hier in Zoetermeer zit wel een hele grote paardenzaak, daar verkopen ze zoiets vast wel, maar als ik het plaatje bekijk dan is het wel een enorm groot ding, hoe hou je dat vast om een smalle hondenpoot?
Tsja, ze hebben ze in verschillende maten, maar een paardenbeen is natuurlijk wel even wat groter dan een hondenpoot.
Vaak zijn ze van neopreen met klitteband en in theorie zou je ze dan zo klein moeten kunnen maken als je wilt. Gewoon het klitteband verder doorzetten. De peesbeschermers van Tiemen kunnen dat ook. Het gaat er dan minder mooi uitzien, maar is wel effectief.
Het is maar een idee hoor, je zou eigenlijk gewoon even moeten vragen bij de paardenwinkel?
Door bloemetje
#1437717
Borke schreef: Sofi heeft er nu zo'n leuk verbandje om heen zitten, maar daar zit ze dus de hele tijd aan te likken.
Haar kennende bijt ze dat straks weg en maakt zo meer kapot dan dat het geneest...
Nu zit ik bij haar, dus nu zal ze het niet stuk bijten, want ik kan haar wel laten stoppen met likken. Ik kan er echter niet dag en nacht bij zijn en voorkomen dat ze er aan zit...
Nou is een beetje likken ook niet erg, dat houdt de boel schoon, maar wat is 'normaal' likken, daar heeft Sofi wel moeite mee vrees ik, met 'normaal'  :biggrin2:
Als ze dat eraf haalt is het niet afdoende inderdaad  :-X. Ik moet er ook eerlijk bij zeggen dat ik zo'n beetje 24/7 bij ze ben hoor. Dat scheelt natuurlijk.. Maar dat kan nou eenmaal niet iedereen.

Schoentje met een beetje tape eromheen vastzetten? Niet op het voetje natuurlijk. Maar op het schoentje lukt misschien wel?
Door Borke
#1437738
Ik heb nog even op die paardensites gekeken, maar zo'n springschoen heeft geen bodem en dan gaat het niet werken, dan is de nagel namelijk nog vrij en daar zit 'm nou net het probleem.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1437780
Borke schreef: Ik heb nog even op die paardensites gekeken, maar zo'n springschoen heeft geen bodem en dan gaat het niet werken, dan is de nagel namelijk nog vrij en daar zit 'm nou net het probleem.
Oh ok, ik dacht dat dat juist goed was. Om te laten luchten zeg maar. Snorrie, verkeerd begrepen.  :-*
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1437833
he getver...
zou haar iig buiten wel een schoentje omdoen met dat vieze weer nu, anders wordt het nat en gaat het heerlijk broeien...
nagel is erg pijnlijk, zeker met een ontsteking erbij...
bij weirdo hebben we toen de nagel moeten verwijderen, overigens zonder verdoving maar met een flinke ruk, hij was toen 10 weekjes oud...
bij vince is vorig jaar zijn nagel eraf gerukt, hoe, geen idee was buiten..
hoop dat snel de ontsteking weg is en het goed kan gaan genezen!!!
Door Borke
#1437844
vanaalst schreef: hoop dat snel de ontsteking weg is en het goed kan gaan genezen!!!
Hoe lang duurde het bij jouw honden?

Sofi is er behoorlijk beroerd van, ik zie wel dat ze opknapt van de medicatie, maar ze gaat absoluut niet staan op die poot.
Waardeloos dat het net ook nog zo regent.
ik hoop dat Leo voor hij naar huis komt schoentjes kan halen, ik heb gebeld met het adres wat ik van Henneke heb gekregen en daar hebben ze de schoentjes op voorraad met klittenband op voorraad. Ik denk dat ze voor dat geld (2 voor 8 Euro) veel te slap zijn om haar er van te weerhouden om er aan te zitten, maar voor buiten zal het vast wel helpen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door