Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door McClauds
#1436615
Hoi allemaal,

Ik heb geprobeerd het op te zoeken in de bestaande topics, maar het zijn er zoveel, dat ik door de topics het vleesbot niet meer zie  ::) hihi.. dus ik stel de vraag maar gewoon;

Ik vraag me af of er nog verschil in zit welke vleesbotten je aan de verschillende hondenrassen geeft. De hele kleine (dwerg) rassen bijvoorbeeld, geef je die ook de botten van grotere dieren (zoals bijvoorbeeld lams/geiten ribben), of geef je daar alleen de zachtere gevogelte botten?

groetjes
Claudia
Door Too
#1436637
Welkom op BP Claudia!  :)

Hoe klein is t kleine ras, er zijn volgens mij zelfs een paar chihuahua's die naast KVV barf eten !

Voor geschikte botten voor heel kleine honden zou je s in de kattenhoek kunnen buurten
Katten knagen eigenlijk alles, op lams- en geitenribben na
Dus gevogelte in alle vormen , konijn en niet te vergeten zalmgraat
Door McClauds
#1436659
Too schreef: Welkom op BP Claudia!  :)

Hoe klein is t kleine ras, er zijn volgens mij zelfs een paar chihuahua's die naast KVV barf eten !

Voor geschikte botten voor heel kleine honden zou je s in de kattenhoek kunnen buurten
Katten knagen eigenlijk alles, op lams- en geitenribben na
Dus gevogelte in alle vormen , konijn en niet te vergeten zalmgraat
Hoi Too,

Dank voor je welkom  8)

Tja, het gaat om toch wel echte kleintjes. Inderdaad Chihuahua, vlinderhondje, dwergkeesje etc. Zeg maar de tot 5 kg uitvoeringen!

Inderdaad een goeie tip om eens te kijken in de Kattenhoek!

groetjes
Claudia
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1436671
Mijn Xchihuahua/vlinderhondje van 5kg eet gewoon net als de groters, dezelfde botten.
Eigenlijk krijgt ze alles wel weg, ze doet er soms alleen wat langer over. Krijgt ze het niet stuk dan eet ze het tot het bot helemaal kaal maar dat is alleen nog maar bij een stuk runderstrot geweest  ???
Gebruikersavatar
Door pike
#1436681
Ik had onlangs een dwergteckeltje van 5 kg te logeren en die heeft met veel plezier gegeten: kipkarkas, eendenek, parelhoenkarkas, eendevleugel, fazantkarkas, haaskarkas, konijnkarkas, patrijskarkas, patrijsbout. Alle botten die ik in huis had.  En waar het natuurlijk om gaat, ik heb haar weer gezond afgeleverd :D
Door Mevroi Kruim
#1437205
*Nikki* schreef: Ik moet zeggen, mijn katten krijgen minder bot soorten weg dan mijn terror monster
Knor en Eppo kunnen aardig wat aan qua bot, vooral Knor, maar die is ook wel een grote jongen, heel wat groter dan sommige sjiewawa's  ;D
Door Peter79
#1437280
Wij hebben een hondje vam zes kilo, een heel klein beetje groter dus, maar die kauwt
werkelijk alles weg.
Maakt niet uit wat en in no time.(en met smaak)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door