Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1427341
Van de 3 katten die ik heb, is er eentje die ruikt zo heerlijk op haar koppie....ik zou de hele dag wel willen snuffelen op dat plekkie  8)
Hebben jullie dat ook met (1 van) jullie dieren???
Gebruikersavatar
Door koekje
#1427382
ot en sien ruiken ook erg fijn, en sinds ze vers eten, zijn ze nog beter gaan ruiken  :P

ot ruikt licht zoetig en vaak naar wasmiddel (slaapt graag op bed en klimt geregeld in het wasrek) en sien ruikt naar een soort fijne muf als een oud knuffelbeest.
sien ruikt langs haar kont toch wel heel erg naar kont. daar ruik ik liever niet aan.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1427742
Mevroi Kruim schreef: Kruimel ruikt lekker, een beetje naar baby  :biggrin2: Knor mag je niet optillen dus dat snuffelt niet zo lekker, en Eppo ruikt gewoon neutral, niet bijzonder.
Hier ook alleen maar Samosje....de andere 2 ruiken niet bijzonder. Maar Samos  :smitten:...en ze gaat er ook zo lekker voor zitten, want aandacht is aandacht..of dat nou een besnuffelende vorm is of een andere, dat maakt haar echt helemaal niets uit  :)
Door hermine
#1428054
Hm, Nico heeft altijd zo'n licht wollig en een beetje zoetig vachtgeurtje waar ik inderdaad altijd graag aan snuffel onder het uitroepen van een verrukt 'wat ruik je toch weer lekker, mannetje'. Behalve dan op dagen dat hij vis heeft gegeten. Dan ruikt meneer uiteraard even wat minder fris.
Door flin
#1428131
hmm, ik ruik niet zoveel (chronische snotteraar),
maar onze cornish kan zo liefff kletsen,
hij heeft 'n hele grote vocabulaire; van lief zacht mieuw, naar mrrii, en luid gezang natuurlijk, en een boze mauw, en clickeren naar de vogeltjes, en 'n maw alstie naar bed gaat, snurken alstie in bed ligt, en knorren op schoot, en 'uh' zeggen
en en en... natuurlijk kijktie je aan alstie wat te zeggen heeft  :-*
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#1429614
Pebbles had een geheel eigen geurtje, Moby ook... gewoon herkenbaar als zijnde die kat...

Bas had ook een eigen geurtje... niet erg honds ofzo maar wel eigen en wat me het meest opviel een vriendin van mij kreeg een pup newf en die geur was bijna identiek aan de geur die Bas had toen hij pup was.... wauw... de tranen schoten me in de ogen....
Door Borke
#1431146
Haley ruikt heerlijk fris, komt vast omdat ze altijd in beweging is  :biggrin2:
Lola ruikt zoetiger, alsof ze parfum op heeft, maar het is ook een dametje  8)

TC rook ook altijd lekker, misschien omdat zijn haar dagelijks door Borke gewassen werd, ze sliepen ook samen  :D

Verskatten ruiken anders dan brokkenkatten, ze hebben ook een mooiere vacht, minder vettig en minder klitten!
Door Too
#1431163
Astrid: brok-poezen ruiken niet alleen anders [muffer] maar ze zijn ook zo veel stroever , deze week nog getest
brokpoes 1 -12 jaar oud... aai-ervaring stroef, muffe geur
brokpoes2- 6 maanden... aai-ervaring stroef en rommelig, geur.. niet fris
barfpoes 1- 2 jaar oud... aai-ervaring glad, kaasgeur aan de voet  ::)
barfpoes 2- 2 jaar oud.. aai-ervaring pluizig, neutrale geur


;D ;D
Door Borke
#1431254
Too schreef: Astrid: brok-poezen ruiken niet alleen anders [muffer] maar ze zijn ook zo veel stroever , deze week nog getest
brokpoes 1 -12 jaar oud... aai-ervaring stroef, muffe geur
brokpoes2- 6 maanden... aai-ervaring stroef en rommelig, geur.. niet fris
barfpoes 1- 2 jaar oud... aai-ervaring glad, kaasgeur aan de voet  ::)
barfpoes 2- 2 jaar oud.. aai-ervaring pluizig, neutrale geur


;D ;D
:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Je hebt gelijk hoor!
Schoonheidsideaal bij onze Maine Coons is ieder haartje los in de vacht (dat voelt ook heerlijk zacht) en dat bereik je veel gemakkelijker als ze vers gevoerd worden  :biggrin2:

Dus ja de textuur van de vacht wordt ook veel beter met vers  8)
Door ibbi
#1431267
Borre heeft eigenlijk nooit klit, is pas 1 x gebeurt tot nu toe. dus vers-voeren helpt zeker voor een lange vacht!
hij ruikt ook héérlijk trouwens, beetje als babietje ook !  :smitten:  mag hem altijd zo lekker op z'n buik knuffelen.  ik heb er meer die zo lekker ruiken maar ze vinden niet allemaal een knuffel op hun buik zo fijn ;D
Door Henkje
#1431468
Hier ook lekker ruikende poezels. Ronja heeft alleen de neiging om mijn neus te gaan likken of uitgebreid in mijn gezicht te gapen. Dat is weer wat minder fris. Ook ruikt ze tussen haar tenen niet zo heel lekker :-X
Frits ruikt nu naar regen, maar niet naar natte hond gelukkig.

Ook hier hebben de langhaars nooit klitten in de vacht. Ik moet er ook niet aan denken om ze elke dag te gaan kammen :-\
Door Clio
#1436239
Mobi (katertje van nu bijna 7 maanden) ruikt zo lekker fris! Hij ligt graag in m'n nek en geeft ook graag kopjes aan m'n neus. En dan krijg je ook wel eens een geeuw in je gezicht, maar sinds hij vers eet ruikt dat eigenlijk nauwelijks!
Lego (kater van 6,5 jaar) ruikt zo lekker vertrouwd muffig. Vroeger had ik een knuffel waar ik mee sliep en daar snoof ik altijd de lucht uit op omdat ik daar van in slaap viel, zo'n vertrouwde eigen geur zeg maar. Nou zo ruikt Lego.
Duplo (poes van 6,5 jaar) ruikt heel neutraal.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1436248
Clio schreef: Mobi (katertje van nu bijna 7 maanden) ruikt zo lekker fris! Hij ligt graag in m'n nek en geeft ook graag kopjes aan m'n neus. En dan krijg je ook wel eens een geeuw in je gezicht, maar sinds hij vers eet ruikt dat eigenlijk nauwelijks!
Lego (kater van 6,5 jaar) ruikt zo lekker vertrouwd muffig. Vroeger had ik een knuffel waar ik mee sliep en daar snoof ik altijd de lucht uit op omdat ik daar van in slaap viel, zo'n vertrouwde eigen geur zeg maar. Nou zo ruikt Lego.
Duplo (poes van 6,5 jaar) ruikt heel neutraal.
Is dat van PlayMOBIel????  ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door