Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Staftime
#1435949
Man oh man, het houdt momenteel even niet op bij Julia.
Eerst Julia's knie, en nu zit er een bultje op haar ribben.

Er zijn cellen weggehaald voor onderzoek.
De dierenarts heeft zelf al onder de microscoop gekeken.
De cellen zijn onrustig en langwerpig.
Dus het is iets anders dan de hystiocytoom die ze eerder heeft gehad, die heeft nml ronde cellen.
Het vreemde is, dat het bultje met een soort staartje aan één van haar ribben vast zit.

Ik weet echt niet wat ik hiervan moet denken.
Ik maak me zorgen, als dit kwaadaardig is, en het zit dus aan een rib vast, moet ze dan straks een stuk van die rib missen?
pfff..... ik zie het even niet meer zitten hoor.
Verder gaat alles zo ontzettend goed met haar, alle klachten die ze voorheen had zijn verdwenen.
Ze ziet er super gezond uit, vacht is mooi glad en glanzend, oogjes staan helder, spierweefsel is sterk en gezond, ontlasting is nooit zo goed geweest etc.

Gelukkig gaat het met haar knie een heel stuk beter.
De ontsteking is weg, en er is geen vocht meer in haar knie, ook loopt ze goed en normaal en ik mag gelukkig de lengte van de wandelingen weer voorzichtig op gaan bouwen en ze mag ook weer eens per week een paar minuutjes los lopen over glad grasveld (dus geen kuilen en hobbels).
De voorste kruisband is voor maximaal 50% (misschien dus zelfs minder) door gescheurd.
En de kans dat ze alsnog geopereerd moet worden is aanwezig, maar voor dit moment is dat gelukkig nog even niet aan de orde.

Heeft iemand ook al eens zo'n bultje meegemaakt die met een staartje aan een bot vast zat?
Door 202Spots
#1436180
[quote="Truus"]
Als ik me niet vergis, heeft Dory dat mee gemaakt en zelfs op foto staan.
[/quote]


Nee...sorry,geen bultje op de ribben, maar  ik denk je je hiermee in de war ben Truus?

Dit is de ruggenwervel van Tor, en 't bultje is 't begin van 'n "brug" die de ruggewervels aan elkaar bouwt met spondylose..

Afbeelding

ik zal verder zoeken naar bultje op de ribben..
Door Staftime
#1436211
Ik zoek me gek via google, maar kan niets vinden.
wel een soort tumor die zich verspreidt via draadjes, maar die heeft ronde cellen.
En de bult van Julia heeft langwerpige cellen.
Door Lizzy
#1439491
Ik zou het ook niet weten. Maar de DA heeft het naar het lab opgestuurd? Ik vermoed dat je dan deze week (begin) de uitslag krijgt? Ik duim in ieder geval dat het niets ernstigs is!
Door Staftime
#1443455
Het is kanker!  :'(
We gaan vrijdag ochtend naar het dierenziekenhuis in Gorinchem.
Dan wordt ze onder narcose gebracht, en worden er eerst foto's en een echo gemaakt om te zien of er ergens uitzaaingen zijn.
Ik hoop echt dat er verder niets gevonden wordt, want dan gaan ze haar daarna direct opereren.
Ze kunnen tijdens de operatie pas zien in hoeverre de tumor in de rib is gegroeid, en of de rib eruit moet.
Dat wordt dus een heel spannende ochtend voor ons...
Als er wel meer wordt gevonden weet ik nog niet wat dat gaat brengen.
Dan zullen we moeten bekijken waar het precies zit, en of dat ook direct weg gehaald kan worden.
Anders zit er voor ons niets anders op dan haar een nog zo goed mogelijk leven geven tot het niet meer gaat.

Overigens heeft ze alweer diarree, en ik vind dat ze ook minder vrolijk is.
Of dit komt doordat wij gespannen zijn of dat er echt meer mis is met haar weet ik niet.
Maar ik ben zo enorm bang dat het helemaal mis is met haar.....
Mijn moppie, ik kan haar echt nog niet missen
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door