Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1435959
Hallo allemaal,
Nou ik ben net terug van de dierenarts en het is inderdaad allergie....zij raadde een eliminatie dieet aan.
Ze wilde me al brokken verkopen maar die stonden mij wat tegen ( ook qua prijs! :o). Ik mocht van haar ook barf of ander vers proberen als het maar geit/schaap of paard is. Maar ja ik ben een leek en heb geen idee waar ik ( een beetje goedkoop ook) aan dit vlees moet komen. Volgens mijn dierenarts is het het beste om spiervlees te geven tijdens het dieet met rijst of macaroni. Zijn daar volgens jullie nog alternatieven voor?
Maar het belangrijkste is dat ik dus eerst aan het vlees kom in de omgeving Groningen.

alvast bedankt!!
Laatst gewijzigd door josi op vr 11 dec 2009, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
#1435984
Nou das nou het gekke, het moet echt volwassen schaap zijn...lam zit namelijk ook al vaak door elk ander voer en ook daar kan hij die reactie op hebben.
Wat ik niet snap is waaarom het perse spier moet zijn en niet orgaanvlees of bot ....

zijn er ook mensen hier die weleens wat kopen bij een islamitische slager?
#1436001
[quote="josi"]
Nou das nou het gekke, het moet echt volwassen schaap zijn...lam zit namelijk ook al vaak door elk ander voer en ook daar kan hij die reactie op hebben.
Wat ik niet snap is waaarom het perse spier moet zijn en niet orgaanvlees of bot ....

zijn er ook mensen hier die weleens wat kopen bij een islamitische slager?
[/quote]

schaap is ook prima te krijgen hoor!! Daar zou ik alleen de botten niet van geven.
#1436018
En waarom geen konijn of parelhoen? Daar kun je iig het hele dier van voeren.
Het gaat er om dat het een eiwitbron is die je hond nog nooit gegeten heeft. Dus als lam in brokken zit (is nog maar de vraag  ::)) dan moet schaap ook niet kunnen, het is toch echt dezelfde diersoort. Heeft je da niet zo goed opgelet tijdens het college over eliminatie-dieet  ::)

Perse spier: omdat de botten van schaap en paard echt niet te eten zijn voor een hond. Geen orgaan ? ? ? leg maar uit ... misschien met het idee dat je hond ook kan reageren op orgaan en dan niet op het spiervlees.
#1436046
schaap is ook prima te krijgen hoor!! Daar zou ik alleen de botten niet van geven.

Waar kan ik schaap krijgen dan?

En waarom geen konijn of parelhoen? Daar kun je iig het hele dier van voeren.
Dat lijkt mij ook ja...maar waar kan ik dat kopen dan?

Ik heb al gezocht op deze site en google maar kan niet zo veel adressen in groningen vinden waar ik of schaap / konijn /parelhoen / geit/ paard kan kopen
#1436058
[quote="josi"]
schaap is ook prima te krijgen hoor!! Daar zou ik alleen de botten niet van geven.

Waar kan ik schaap krijgen dan?

En waarom geen konijn of parelhoen? Daar kun je iig het hele dier van voeren.
Dat lijkt mij ook ja...maar waar kan ik dat kopen dan?

Ik heb al gezocht op deze site en google maar kan niet zo veel adressen in groningen vinden waar ik of schaap / konijn /parelhoen / geit/ paard kan kopen
[/quote]

www.herbyvers.nl

www.gelukkigdier.nl
#1436480
MarijeEnBoomer schreef: Schapenvlees kan je bij de islamiet kopen maar ik denk dat schaap hetzelfde is als lam :-\
Dat hoeft niet persé, ligt er aan op welk 'niveau' je het bekijkt.
Yuki is dmv bio-resonantie getest (dus op basis van trillingsfrequenties) en mag wel lam, maar geen schaap bv.

Konijn kun je bv bestellen bij Allanimal, dan heb je een heel, gemalen, konijn.
#1436699
Een elimentatie dieet bestaat hoe dan ook, uit één soort. Volgens je arts moet je al met twee soorten beginnen, vlees en rijst en/of macaroni.
Nog eens een babbeltje met je arts maken en je het laten uit leggen, wat en waarom.
Is het wel een voedsel allergie, klinkt misschien wel stom van mijn kant, maar een allergie, waarvoor dan?
Ik weet niet, wat je voert, maar mischien is een normale vlees en botten maaltijd ook al voldoende goed.

Hanny
#1436711
Er is een onderscheid tussen echte allergie en intolerantie. Allergie gaat over eiwitten, waarvan sommige soorten bij sommige individuen een reactie van het immuunsysteem geven. Dan ga je dus kijken naar de eiwitbronnen, dus vlees en granen met gluten (= eiwit). Granen zonder gluten (rijst) worden geacht geen allergische reactie van het spijsverteringssysteem te geven. En aangezien de meeste da'en denken dat koolhydraten in het dieet noodzakelijk zijn voor de energie en geen allergische reacie geven schrijven ze standaard rijst voor.

Wat wij hier op BP merken is dat dat de helft van het verhaal is. Er zijn honden die heel slecht reageren op koolhydraten. Dat is dan een vorm van intolerantie, dwz, het niet of niet goed kunnen verteren van de koolhydraten die dan vervolgens narigheid in de darm aanrichten. Ontstekingsreacties, diarree, the works. De koolhydraten in de darm veranderen de zuurgraad en het milieu waardoor de 'goede' bacterien het loodje leggen en 'slechte ' bacterien de overhand kunnen krijgen.

Dat laatste is een reden waarom wij hier een dieet zonder koolhydraten aanbevelen voor honden met dit soort verschijnselen. Neem je dan ook nog 1 enkele eiwitbrond (diersoort) dan heb je 2 vliegen in 1 klap, je toetst op eiwit-allergie en op koolhydraat-intolerantie.
#1436728
Josi, ik kan je aanraden om een compleet versvoer te geven dat 1 diersoort bevat dat hij nog nooit heeft gegeten. Zoals Haaksbarf Paard of Konijn ofzo. Of je voert een diersoort waarvan je ook bot kunt voeren.
Misschien heeft hij nog nooit eend gegeten? Dat kan ook heel goed dienen als eliminatie.

Ik heb namelijk met mijn hond een eliminatiedieet gedaan met alleen spiervlees. Paard in dit geval. Het was vreselijk  :-X. Zes weken lang dunne stront en de meest walgelijke scheten liet ie. Ik voerde en voerde en voerde maar hij viel toch af. En hoe meer vet je aan het vlees liet zitten des te erger werd de ontlasting.

Leer dus aub van mijn fouten en voer iets met bot of een compleet kvv  :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door