Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door fransjack
#1435654
Hoi ik ben frans
Ik heb pas een borderterrier gekocht en nu heb ik het vermoeden dat hij spikes disease heeft.
Alle verschijnselen duiden erop.
Mij is aangeraden om SEM(ons hondje) nu op glutenvrij voedsel te houden.
En dat is een hele puzzel, wie kan mij wat advies geven over een glutenvrij dieet.

Frans.
Door Mevroi Kruim
#1435668
Hoi Frans, en welkom. Wat naar dat jouw Sem Spike's disease lijkt te hebben  :-\ maar goed dat je hier komt, want het baasje van Spike is ook lid en wil jou vast wel verder helpen!

Glutenvrij betekent iig vrij van granen. Niet alle granen bevatten evenveel gluten maar het is wel zo simpel, en gezond, om granen helemaal weg te laten.
Wil je dat goed in de hand hebben dan zul je zelf moeten gaan samenstellen. Dat doen heel veel mensen hier, die voeren BARF, een rauw en vers dieet dat past bij de carnivoor hond. Voor heel veel informatie over hoe je dat aan kunt pakken verwijs ik je naar de Bibliotheek hier op het forum, daar kun je alles lezen over welke diersoorten, wat voor soort botten en welke soorten vooral niet, hoe pak je het aan om van brok of blik over te gaan, enz enz.

Er zjn ook verse diepvriesvoeders die graanvrij zijn, er zijn ook veel mensen hier die dat voeren. Dan heb je minder controle over wat je voert, je weet nooit precies wat de fabrikant er in stopt, en het is gemalen dus er valt niks te knagen voor je hond. Als overgang, terwijl je je de fijne kneepjes van het barfen eigen maakt, kun je wel een graanvrije kvv voeren.
Door Hanny
#1435714
Hier wonen ook Borderterriers en we zijn zeker ook bekend met CECS.
Eigenlijk heb ik nog weinig gehoord van jonge pupjes, die de verschijnselen al laten zien. Het zal vast wel kunnen, maar als je  een nog jonge pup hebt, dan zou ik toch heel voorzichtig zijn met je vermoeden over CECS.
Je hoeft hier zeker geen naam te noemen, maar wel even de fokker inlichten.

Hanny
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door