Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door josi
#1435370
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier op het forum. Al een tijdje verdiep ik mij in de materie van het barfen en het idee staat mij enorm aan! Zelf heb ik twee boxers en met weinig financieen is het niet mogelijk om vers te voeren. De honden hebben wel een jaar lang smuldier glutenvrij gehad maar omdat dat erg prijzig werd zijn we overgestapt op eukanuba brok. Nu sinds twee weken voeren we farmfood brok.
Mijn jongste hond van twee heeft al een hele tijd last van jeuk op de borst en bij zijn keel. Nu heeft hij aan de binnenkant van zijn oorflap een hele grote dikke rode smettige plek zitten. Mijn idee is dat het door allergie komt, vanavond ga ik naar de dierenarts. Nu las ik over een eliminatiedieet en ik vermoed dat mijn dierenarts dit adviseren gaat. Ik zou dan wel met vers vlees willen elimineren in plaats van hypo-allergene brokken. Maar hoe gaat zoiets en wat kan ik dan geven? wat voor kosten zijn daarmee gemoeid?

Als iemand daar iets over kan vertellen ben ik zeer dankbaar.
groetjes jose
Door *loes*
#1435441
Hi Jose, welkom op barfplaats.

Elimineren doe je met een vlees soort die de hond nog niet eerder heeft gehad, vaak adviseert de DA paard of struisvogel.
Het best is om hier geen rijst bij te geven, dat vult wel lekker, maar juist voor rijst zijn veel honden allergies.
Struisvogel is duurder dan paardenvlees en wat  lastiger aan te komen in de reguliere winkels, wel te bestellen via internet(zie barfleveranciers in de bieb hier)Dit elimineren doe je minimaal 6 weken ,na die 6 weken ga je iedere keer voorzichtig een diersoort toevoegen, en let op of je hond reageert of niet.
Kosten verschild per hond, omdat het per gewicht van de hond berekend word .
Ik kan in niemands portomonee kijken, denk dat paardenvlees zo tussen de 2.50 ,3 euro de kilo zit,als je rekent dat je tussen de 2a 3% voert kan jezelf ongeveer uitrekenen wat het je kost.
Die dieet zooi brokken van de dierenarts zijn trouwens ook niet misselijk qua prijs.
Kijk ook voor jezelf of de jeuk constant is of bij seizoens gebonden, er zijn nl veel meer allergieën dan voer,bijv wasmiddel,pollen etc.
Succes bij de Da
Door josi
#1435458
Hai bedankt voor je reactie.

Daar heb ik inderdaad weleens over gehoord...paardenvlees. Bij haaksbarf en shaweca verkopen ze toch ook paardenvlees? is dit dan aan te raden? Zit in deze maaltijden dan alles wat ie nodig heeft?

Het kan inderdaad ook komen van wasmiddel of iets dergelijks maar het valt me op dat het erger is geworden sinds hij brokken eet en nu ik net ben overgestapt op farmfood zijn nu dus die oren helemaal geirriteerd.

Ik wacht vanavond wel af bij de dierenarts. wil ook eerst proberen er achter te komen waar hij op reageerd voordat ik hem volpomp met medicijnen.
Door *loes*
#1435468
Als er bij die maaltijden niets anders inzit dan alleen paardenvlees kan dat uiteraard ook,ook Herby vers heeft paardenvlees.
je mag maximaal 10 weken elimineren voor er tekorten ontstaan, als je dus paard kompleet kan vinden is dat uiteraard het beste.
Door Too
#1435491
Welkom Jose!

Zijn de plekken ontstaan sinds je brokken voert?
Dan zou ik zelf nl eerst alle granen uitbannen en kijken of er verbetering optreedt.
Mocht er geen verbetering zijn is elimineren [dwz slechts 1 diersoort voeren] de volgende stap.

T aller mooiste is dan om zelf de maaltijden samen te stellen, je weet dan precies wat je voert.

Succes met je hond.
Door Nynke
#1435514
[quote="MarijeEnBoomer"]
Als je hond nog geen konijn of eend heeft gegeven zou ik daarvoor kiezen. Dan kan je ook de botten voeren :)
Succes bij de da!
[/quote]

Dat lijkt mij ook  :) :)

Succes ermee !!!!  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door