Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nadia
#1434937
Ow ja.. Tuurlijk is een pinda geen noot... Even niet aan gedacht.. Maar wist niet dat ze die niet mogen hebbenn
Door 202Spots
#1434958
Suzanne schreef: Er zijn toch noten die honden niet mogen?
Macademia's? Pinda's toch ook niet?

Suzanne
Macademia tast het zenuwgestel van honden aan, zijn niet goed om te geven,
pinda's horen eigenlijk niet bij de noten familie,maar pinda's worden ook niet gauw aan de hond gegeven.
Het is niet giftig voor honden en er zijn vrij veel eigenaars die pindakaas in de kong gebruiken, of pillen in pindakaas verpakken.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
De pinda: een vreemde eend in de bijt?
Eigenlijk is de pinda een vreemde eend in de bijt omdat pinda's geen noten zijn, maar tot de familie van de peulvruchten (Leguminosae) behoren. Andere peulvruchten zijn o.a: doperwten, bonen en linzen. In het Engels wordt gesproken van: "the nut that's really a bean", wat betekent: “de noot die eigenlijk een boon is”.

De pinda is eigenlijk de kiem van de pindaplant die onder de grond groeit. Het is dus een algemene misvatting dat pinda's aan een boom groeien net als andere ‘noten'. De plantkundige naam voor de pinda is Arachis hypogaea, wat op sommige etiketten vermeld zal staan. In het Engeland worden pinda's soms ook ‘groundnuts' of ‘monkey nuts' genoemd. In het Nederlands wordt ook wel eens van ‘aardnoten' of ‘apenootjes' gesproken.

http://www.food-info.net/nl/national/ww-noten.htm
Door rheawithpixels
#1435276
202Spots schreef: Wanneer de hond zelf de nootjes maald dan word het nooit zo fijn gemalen als in de molen...
Wanneer ik mijn honden af en toe 'n hele amandel geef,dan zie ik de zelfgemalen stukjes weer in de poep terug :-\
Dus ik zie dat ongemalen noten niet word opgenomen zoals de gemaalde nootjesmix.
Bekijk de ontlasting van je hond of je er stukjes noot in terug vind, en dan heb je 't antwoord ;)
Geen restanten in de poepjes hoor. Maar wij hebben hier ook wel het type Schredder Deluxe rondlopen  ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door