Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door smurfie
#1434808
Hallo,
Ik heb eens gezocht in de bib, maar vind niet direkt terug wat ik wil weten, dus hier mijn vraag; ik geef half kvv en half barf, mijn pooch heeft soms van die harde keuteltjes dat ik er zelf pijn van aan mijn poep en aan mijn ogen krijg als ik hem zie drukken  :D
doen jullie iedere dag olijfolie mengen in zijn kvv? ik geef af en toe Youghurt.
Ik meng nu maar af en toe olijfolie in zijn eten, omdat ik bang ben dat het teveel is.
grtn
Door Anne in Zweden
#1434903
Nee, ik meng zeker niet iedere dag olijfolie door het eten. Wel gebruik ik voor mijn groentenmix zoutloze vis uit blik in olijfolie, en langs die weg krijgen ze dus wel olijfolie binnen.

Heeft je hond ook pijn als ie keutelt, of is het meer jouw probleem..? (Ik heb beeld trouwens,  ;D :D) Het is namelijk normaal dat de keutels vaster en kleiner zijn dan toen je hond nog brokken kreeg, dus als poepen hem maar een klein beetje moeite kost, dan is er niets aan de hand. Als ie echt duidelijk zelf ook pijn heeft, voer je misschien te veel bot? Je zou dan wat meer spiervlees kunnen toevoegen en iets minder bot geven, of beter bevleesde botten geven. (Orgaan laxeert op zich ook maar omdat je al kvv voert, is het beter op je barfdagen geen orgaan extra te voeren.)

Of veel olijfolie slecht of schadelijk is voor een hond, weet ik niet, dat kunnen wijzere barfers dan ik je beter vertellen!
Door Too
#1434914
Help me even..

half kvv, half barf zijn dat kvv dagen afgewisseld met barf dagen?
Heeft ie de harde keutels na barf.. dan zou je t bot-percentage wat kunnen verlagen [50%vleesbot is een richtlijn misschien is 40% beter voor je Pooch]

En zoals Anne al schrijft.. een beetje 'werk' voor de keutel hoeft geen probleem te zijn , t is echt een andere substantie dan een
'brok-klodder'
Gebruikersavatar
Door pike
#1434984
Kvv geef ik niet, alleen barf, maar olijf- of andere olie krijgen ze hier helemaal niet. Als er structureel problemen zijn met ontlasten omdat het te hard is dan moet het percentage bot omlaag.  ;)
Door 202Spots
#1434985
smurfie schreef: Hallo,
Ik heb eens gezocht in de bib, maar vind niet direkt terug wat ik wil weten, dus hier mijn vraag; ik geef half kvv en half barf, mijn pooch heeft soms van die harde keuteltjes dat ik er zelf pijn van aan mijn poep en aan mijn ogen krijg als ik hem zie drukken  :D
doen jullie iedere dag olijfolie mengen in zijn kvv? ik geef af en toe Youghurt.
Ik meng nu maar af en toe olijfolie in zijn eten, omdat ik bang ben dat het teveel is.
grtn
Geef je kvv en barfonderdelen in dezelfde maaltijd misschien?
Op zich kan 'n klein beetje olijfolie geen kwaad, maar het is misschien makkelijker om iets meer lever/orgaan
of groentemix te geven.
Door smurfie
#1435190
Hoi bedankt alvast voor de ractie, ik geef pak weg 3 dagen kvv en dan geef ik 2 dagen s'morgens kvv en in de namiddag geef ik hem dan een kippevleugel/daar hangt ook nog het knotsje aan, en nee ik denk niet dat ie pijn heeft, :) maar ik vind die inderdaad zeer stevig, voorheen had ie ook keuteltjes(brok) maar die waren slapper :biggrin2:
grtn
Door boris2009
#1435449
als ik kippenvleugel of bout geef doe ik dat altijd met eendevel of wat spiervlees, als ik dit niet doe hebben er 2 van de 4 echte problemen met poepen, de herder kan dan ook erg piepen
( daar is hij herder voor  ;)), mar ik combineer dus altijd.
Door **Jolanda**
#1435471
Br*kkenkeutels zijn wat plakkeriger, barfkeutels kun je oppakken (met een zakje) zonder dat het plakt of uit elkaar valt.
Wanneer de ontlasting dus compact/stevig is, heeft hij gewoon goede ontlasting en hoef je er niks aan te doen.
Door smurfie
#1435986
voila, dan ben ik heel blij, dat dit normaal en gezond is.bedankt dat jullie gereageerd hebben.
Als hij poept piept hij niet, alleen het duurt ietsie pietsie langer, meer niet.
grtn
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door